mojeauto.pl > motogazeta > Technika > e-HDI - jeszcze mniejsza emisja

e-HDI - jeszcze mniejsza emisja

Koncern PSA przedstawił technologię e-HDi. Ta innowacja pozwoli zmniejszyć aż o 15 % zużycie paliwa i emisję CO2 silników HDi.

e-HDI - jeszcze mniejsza emisja

Oryginalność systemu e-HDi wynika z połączenia wielu technologii :
- silnik HDi,
- system Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
- system e-booster, umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
- system elektronicznego sterowania alternatorem, umożliwiający odzyskanie energii, kiedy pojazd zwalnia;
- skrzynia biegów ze zoptymalizowanymi przełożeniami.
Ponadto, we wszystkich wyposażonych w e-HDi pojazdach zostaną zamontowane opony o niskim oporze toczenia.

Citroën C5, a następnie nowy Citroën C4 będą pierwszymi wyposażonymi w technologię e-HDi samochodami Grupy, począwszy od trzeciego kwartału roku 2010.

Innowacja ta będzie następnie wprowadzona w dużej części gamy pojazdów Peugeot i Citroën z silnikami 1,4 l i 1,6 l HDi. 30 % silników Diesla Grupy będzie silnikami e-HDi.

Podczas prezentacji Jean-Marc Gales powiedział: "Jestem przekonany, że nasza technologia e-HDi szybko stanie się, tak jak w swoim czasie silnik HDi, punktem odniesienia dla rynku i poważną przewagą Grupy nad konkurencją. Nasze silniki e-HDi oferują najlepsze osiągi, tak w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2, jak i komfortu klienta, który uruchomi ponownie silnik bez wibracji i bez hałasu."


Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Wielkimi krokami nadchodzi nowe wcielenie Mercedesa Klasy A, a w międzyczasie inżynierowie z Affalterbach pracują nad jego najmocniejszym wydaniem. Kilka dni temu w okolicach Nurburgringu przyłapano zamaskowany egzemplarz, który mocno hałasował.