mojeauto.pl > motogazeta > Testy Samochodów Firmowych > Uniwersalne dostawczaki - przegląd aut o DMC do trzech ton

Uniwersalne dostawczaki - przegląd aut o DMC do trzech ton

Dziś trudno sobie wyobrazić handel bez auta dostawczego. Im więcej i dalej mamy do przewiezienia, tym wyższe stawiamy wymagania takim samochodom. Przedstawiamy dostawczaki uniwersalne, zarówno do miasta, jak i do transportu regionalnego o ładowności od 0,9 do 1,5 tony i DMC do 3,2 t.

Uniwersalne dostawczaki - przegląd aut o DMC do trzech ton

Są wszechstronnymi partnerami w prowadzeniu biznesu, a ich podstawowym zadaniem jest ułatwianie codziennej pracy. Oczekujemy od nich przestronności, funkcjonalności i wygody, a przede wszystkim niezawodności, a praca z takim partnerem ma kojarzyć się z przyjemnością, a nie smutnym obowiązkiem.

Nowoczesne auta dostawcze nie dość, że spełniają te wymagania, to jeszcze w ostatnich latach przeszły ewolucję stylistyczną. Obecnie niektóre modele mają sylwetkę nie mniej elegancką niż samochody osobowe.

Citroën Jumpy

Jumpy, to francuska oferta dla tych przedsiębiorców, dla których Berlingo jest za mały, a Jumper za duży. Nowa generacja tego modelu zadebiutowała w zeszłym roku i od razu mocnym akcentem – zdobyciem tytułu Van of The Year 2008 – zaznaczyła swoją obecność w segmencie średnich aut dostawczych. Nowy Jumpy jest większy od swojego poprzednika i ma zwiększoną ładowność. Obecnie klienci Citroëna, decydując się na wersję furgon tego modelu, mają do wyboru dwie ładowności: 1 lub 1,2 tony. Ponadto Jumpy oferuje dwie długości przestrzeni ładunkowej z dwoma rozstawami osi oraz dwie różne wysokości, dzięki czemu przestrzeń użytkowa wynosi od 5 do 7 m sześć.
Oprócz furgonu, można zamówić także ramę z kabiną przystosowaną do różnych zabudów. Natomiast osobowe nadwozie kombi oferuje od 8 do 9 miejsc siedzących.

Fiat Scudo

Fiat modelem Scudo konkuruje głównie z Citroënem i Peugeotem, ponieważ oferuje niemal identyczny samochód. Niemal, bo różni się głównie jednostkami napędowymi. Fiat montuje silniki swojej konstrukcji, a Grupa PSA swojej. Nowy Scudo z tytułem Van of The Year 2008 na polskim rynku radzi sobie nieco lepiej niż francuscy bliźniacy, ponieważ jest od nich tańszy.
W porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu, Scudo jest pojemniejszy i bardziej ładowny. Wersja furgon może mieć 1 lub 1,2 tony ładowności, a jej przestrzeń użytkowa w zależności od długości wynosi od 5 do 7 m sześć. Dzięki podwójnemu fotelowi w pierwszym rzędzie siedzeń, w wersji furgon mogą jeździć trzy osoby, a w wersji osobowej zmieści się 9 osób. Zaletą tego modelu jest niższa, w porównaniu do francuskich bliźniaków, cena zakupu.

Gaz Sobol

Ukraiński producent posiada dwóch przedstawicieli w segmencie aut użytkowych: Gazelę i Sobola. Ten ostatni to młodsza, mniejsza i słabsza odmiana Gazeli. Dostawczak Gaza homologowany jest w dwóch wersjach: 2,8 i 3 t DMC, a kierowany jest do małych i średnich firm z ograniczonym budżetem na inwestycje. Sobol dostępny jest w czterech wersjach: 3- i 7-osobowy furgon oraz 3- i 6-osobowa skrzynia pod zabudowę. Wersja furgon pomieści maksymalnie 6,88 m sześć. ładunku o masie 920 kg. Największą zaletą tego modelu jest najniższa w tym segmencie aut cena na polskim rynku, która wynosi 46,9 tys. zł netto.

Ford Transit

Ford, w odróżnieniu od większości producentów, nie posiada odrębnego modelu reprezentującego segment średnich vanów. Dwa lata temu obecna generacja tego auta zdobyła tytuł Van of The Year 2007. Transit jest przedstawicielem zarówno segmentu średnich, jak i największych aut dostawczych. W zależności od modelu, vany Transita są oferowane w wersjach z krótkim, średnim i długim rozstawem osi oraz z przednim lub tylnym napędem. Można też wybrać jedną z trzech różnych wysokości dachu. Przedstawicielem segmentu średnich dostawczaków jest Transit w wersjach SWD i MWD, czyli krótkim i średnim rozstawem osi i niskim (H1) oraz podwyższonym (H2) dachem. Takie wersje mogą pomieścić od 5,19 do 8,85 m sześć. towaru o łącznej masie od 993 do 1786 kg. Mocna stroną Transita jest wytrzymałość, bogata paleta silników i gama wersji nadwozia, a także możliwość wyboru napędu na przód lub tył.

Hyundai H-1

Na wycofaniu ze sprzedaży Kii Pregio skorzystał Hyundai, wprowadzając zmodernizowaną wersję swojego rodzynka w segmencie aut użytkowych – H-1. Z uwagi na podobieństwo konstrukcji, koreański model najbardziej o uznanie klientów walczy z Toyotą Hiace. Furgon Hyundaia nie porywa ani gamą dostępnych wersji nadwozia, ani szeroką ofertą silnikową. Jego przestrzeń ładunkowa wynosi od 2,5 m sześć. dla wersji 5- i 6-osobowej do 4,3 m sześć. dla wersji 2- i 3-osobowej. Zaletą tego modelu jest mocny silnik Diesla oraz niewygórowana cena zakupu.

Kia K2900

Kia do niedawna posiadała dwa modele w tym segmencie, ale z uwagi na niską popularność furgonu Pregio, na rynku pozostał użytkowy skrzyniowy K2900. Producent kieruje ten model głównie do małych i średnich przedsiębiorstw, a nie dużych flot. K2900 dostępny jest w trzech wersjach, jako podwozie pod zabudowę z krótką (3-osobową), przedłużoną (3-osobową) i podwójną kabiną (6-osobową). Imponujące są walory użytkowe tego auta: ładowność wynosi od 1470 do 1535 kg, a objętość przestrzeni ładunkowej od 1,7 do 10,6 m sześć. Największą zaletą modelu jest wytrzymałość oraz niska w porównaniu do konkurentów cena zakupu.

Mercedes Vito

Mercedes Vito to jedno z najpopularniejszych aut dostawczych w Europie. Niemcy, wprowadzając nową generację tego modelu, postawili na wygląd, funkcjonalność i bezpieczeństwo. Klienci Mercedesa mają do wyboru wersję krótką, z dłuższym rozstawem osi lub ekstradługą oraz dwie wysokości przestrzeni ładunkowej. Najmniejszy Vito pomieści 4,65 m sześć., a największy 6,5 m sześć. ładunku o łącznej masie od 915 do 980 kg. Na indywidualne zamówienie można kupić wersję Vito o podwyższonej ładowności do 1,2 t. Mocną stroną Vito jest jego bogate standardowe wyposażenie, w skład którego wchodzi m.in.: elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy Adaptive ESP oraz systemy ABS, ASR, EBV, BAS, TSA.

LDV Maxus

W połowie października br. na naszym rynku zadebiutował model Maxus marki LDV. Brytyjski producent, podobnie jak Ford, nie posiada specjalnego modelu pośredniego, a Maxus jest przedstawicielem trzech klas o DMC od 2,8; 3,2 i 3,5 t. Najmniejszy furgon Maxusa – SWB LR 2800 może pomieścić do 7 m sześć. ładunku o masie do 1074 kg.
W ofercie dostępny jest również Maxus na ramie pod zabudowę specjalistyczną. Początkowo sieć sprzedaży i serwisu Maxusa obejmować będzie w Polsce 20 punktów dealerskich. Zaletą tego modelu jest 3-letnia gwarancja z limitem 160 tys. km oraz umiarkowana cena wyjściowa, która dla najmniejszego furgonu wynosi 60 tys. zł netto.

Nissan Primstar

Primastar to nic innego, jak Renault Trafic z logo Nissana. Użytkowy japończyk europejskiego pochodzenia zadebiutował na rynku trzy lata po Traficu. Oferowany jest ze znacznie uboższą gamą wersji silnikowych i wyposażenia niż odpowiednik w gamie Renault, ale w dostępnych wersjach jest od swojego protoplasty tańszy.
Klienci mają do wyboru dwie długości i dwie wysokości przestrzeni ładunkowej, co przekłada się na objętość od 5 do 8,4 m sześć. i ładowność od 1035 kg do 1200 kg. Mocną stroną tego modelu jest niewygórowana cena i atrakcyjna stylistyka.

Opel Vivaro

Vivaro to bliźniaczy model Renaulta Trafica i Nissana Primastara, który nawet silniki ma od Renault. Warianty nadwozia, a także objętość i ładowność są identyczne jak w Traficu i wynoszą one odpowiednio: od 5,0 do 8,4 m3 i maksymalnie 1,2 t. Vivaro sprzedaje się gorzej niż francuski odpowiednik, który jest po prostu tańszy. Oplowi pozostaje powalczyć lepszą obsługą posprzedażną. Vivaro w wersji z podwójną kabiną może przewieźć maksymalnie sześć osób, a ilość miejsca w przestrzeni ładunkowej wynosi 3,5 lub 3,8 m sześć. w wersji z długim rozstawem osi. Mocną stroną Opla jest gęsta sieć serwisów.

Renault Trafic

Trafic to dowód na to, że auto dostawcze może być również ładne. Obecny model dostępny jest na rynku od siedmiu lat, a w roku swojego debiutu został wybrany międzynarodowym vanem roku 2002 (tytuł przyznawany jest na rok kolejny). Furgony Trafic oferowane są w dwóch długościach (L1, L2) i dwóch wysokościach (H1, H2) nadwozia, dzięki czemu pomieszczą towar o objętości od 5 do 8,4 m sześć., a maksymalny ciężar, jaki mogą przewieźć, to 1200 kg. Z uwagi na swoją atrakcyjną stylistykę, Trafic często kupowany jest przez firmy jako bus w wersji 9-osobowej, rzadziej natomiast spotyka się w Polsce inne niż furgon czy bus wersje tego modelu. Oprócz wyglądu, mocną stroną Trafica jest jego gwarancja – 2 lata bez limitu kilometrów.

Peugeot Expert

Trzeci bliźniak, czyli Peugeot Expert, to efekt szerokiej współpracy koncernu PSA i Fiata. Samochód oferuje identyczne walory użytkowe co Jumpy i Scudo, czyli w zależności od wersji: 1 lub 1,2 tony ładowności i od 5 do 7 m sześć. objętości przestrzeni ładunkowej. W walce o klientów z Fiatem, Expert może konkurować własnymi jednostkami napędowymi HDI i obsługą serwisową, bo, niestety, włoski produkt jest tańszy w zakupie. Mocną stroną Experta, podobnie jak Citroëna Jumpy, jest nietypowa stylistyka użytkowych modeli oraz unikatowe wyposażenie opcjonalne jak: pneumatyczne zawieszenie z tyłu, automatyczne wycieraczki szyby przedniej czy automatyczne włączanie reflektorów.

Toyota Hiace

Hiace, japoński przedstawiciel segmentu aut użytkowych o DMC do 3 t, ma charakterystyczny dla azjatyckich produkcji design. Ale nie na wygląd takich aut patrzą przyszli klienci, a na inne walory, bardziej użytkowe. Trzyosobowy Hiace dostępny jest z dwoma rozstawami osi, czyli objętościami przestrzeni ładunkowej, która wynosi 4,48 lub 5,42 m sześć. Cechą charakterystyczną tego dostawczaka jest napęd na tył, a opcjonalnie także na cztery koła. Ładowność nie jest imponująca i w zależności od wersji wynosi od 950 do 980 kg. Mocną stroną Hiace jest to, z czego słynie japońska marka, czyli niezawodność i wytrzymałość.

Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter to ikona tego segmentu. W zależności od potrzeb Transporter w wersji furgon dostępny jest z krótkim rozstawem osi i niskim lub średnim dachem albo z długim rozstawem osi i niskim, średnim lub wysokim dachem. Mnogość wariantów wielkości nadwozia przekłada się na różne objętości przestrzeni ładunkowej, które wynoszą od ok. 5,8 m sześć. do 9,3 m sześć. Transporter dzięki ładownościom od 0,8 t do 1,4 t reprezentuje cztery klasy DMC (2,6 t, 2,8 t, 3,0 t i 3,2 t). Niemałym powodzeniem cieszą się ramy oraz wersje skrzyniowe, które można dowolnie zabudowywać. Z ciekawych wersji Transportera należy wspomnieć o przedłużonej MAX – 6-osobowym furgonie o pojemności 4,4 m sześć., od którego można odliczyć pełny VAT. Dla najbardziej wymagających klientów Transporter oferowany jest też w wersjach 4Motion, czyli z napędem na cztery koła. Mocną strona tego modelu jest szeroka gama silników TDI.


Podobne wiadomości:

Nowe wściekłe Lambo

Nowe wściekłe Lambo

Premiery 2010-10-04

Inwestycja grupy Arcelor

Inwestycja grupy Arcelor

Aktualności 2006-01-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?