mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB LPG: Kwestia światopoglądu

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB LPG: Kwestia światopoglądu

Styl, dusza, sport. Sympatycy Alfa Romeo jak mantrę powtarzają te trzy wyrazy za każdym razem, kiedy na rynku pojawia się nowy model z charakterystycznym Scudetto na masce. W przypadku tej Giulietty swój opasały słownik być może będą musieli uzupełnić o kolejny synonim. "Eko".

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB LPG: Kwestia światopoglądu
Mamy bowiem tutaj do czynienia z wersją, którą oprócz konwencjonalnej benzyny, napędza konwencjonalny gaz LPG. Instalacja Landi Renzo przyłączona jest do 120-konnego silnika już na etapie produkcji. Stąd dziwi mnie odrobinę fakt, że cena "zagazowanej" Giulietty, przy odbiorze w salonie, jest aż o 10 000 zł wyższa w porównaniu do standardowej odmiany z silnikiem 1.4 l. W fabryce taki montaż odbywa się masowo, więc i koszty są mniejsze. W warsztacie pana Henryka już niekoniecznie.


Być może tak wysoką cenę Alfa Romeo każe sobie płacić za jakość montażu instalacji LPG. Faktycznie, w tej kwestii nie można mieć żadnych zastrzeżeń. 38-litrowy zbiornik na płynny gaz umieszczono skrzętnie w miejscu koła zapasowego, pod podłogą bagażnika. Wlew gazu skrywa się zaś pod klapą wlewu paliwa. Estetyka w przypadku Alfa Romeo jest ważna.

Funkcjonalność już nie do końca. W komputerze pokładowym na próżno jest szukać informacji na temat średniego, chwilowego zużycia, czy też zasięgu przy zasilaniu płynnym gazem. O tym ile zostało go w zbiorniku informuje jedynie drobny panelik z diodami, umieszczony przed skrzynią biegów. Nie jestem więc w stanie podać stuprocentowo dokładnych danych odnośnie spalania. Na oko średnia konsumpcja LPG oscyluje wokół 10 l/100 km. Do pokonania takiego samego dystansu na bezołowiówce potrzeba, w zależności od stylu jazdy kierowcy, o 2-2,5 l. paliwa mniej.
Można w tym miejscu pokusić się o parę krótkich wyliczeń. Uwzględniając aktualne ceny paliw, jeśli rocznie pokonujesz średnio 15 000 km, za benzynę zapłacisz 6576 zł, a za gaz 3675 zł. Mając na uwadze wyższe koszty wstępne przy zakupie tej wersji, a także dodatkowe przeglądy instalacji gazowej oraz zużywanie benzyny potrzebnej do rozgrzania silnika, zakup Giulietty 1.4 TB LPG zwróci ci się po pełnych trzech latach użytkowania.

Jeśli więc planujesz jeździć Alfa Romeo dłużej, zakup wersji LPG wydaje się być jak najbardziej racjonalny. Tym bardziej, że silnik Giulietty czy to na gazie, czy na benzynie pracuje niemal identycznie - ma niezły wigor, jeśli nie jedziesz z kompletem pasażerów, ochoczo napędza się już w dolnych partiach obrotów i nie potrzebuje intensywnego mielenia skrzynią biegów, by kierowca poczuł, że jedzie. Różnica w osiągach na obu zasilaniach jest też praktycznie niezauważalna. Pozostaje jedynie kwestia twojego światopoglądu - czy styl, duszę i sport możesz strawić razem z pojęciem "eko".

CENA:
81 900 zł (Progressive)
SILNIK:
1.4 Turbo Benzina 120 KM
OSIĄGI:
0-100 km/h - 9,4 s. ; V-max  - 195 km/h
SKRZYNIA:
6-stopniowa manualna
SPALANIE:
8 l./100 km Pb95 (śr.) ; 10 l./100 km LPG (śr.)

POZOSTAŁE DANE TECHNICZNE >>>

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Cena podstawowa już od: 75 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

~mir123 2015-04-19

artykuł kilka dni wcześniej jakoś b. podobny http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Alfa-Romeo-Giulietta-1-4-TB-LPG-Gaz-ma-power,14485,1

~gramaturg 2013-05-11

Przeczytalem kilka tekstow Pana Jaroslawa Bartkiewicza i jestem zdruzgotany poziomem dziennikarstwa jaki prezentuje ten czlowiek. Czy dzisiaj naprawde jest tak ciezko znalezc chocby przecietnego specjaliste od samochodow, czy redakcja tak malo placi, efektem czego sa wlasnie takie teksty jak ten powyzej, oraz kilka innych, ktore Pan Bartkiewicz mial okazje "splodzic"? Przeciez to wola o pomste do nieba...

~hugo the boss 2013-05-11

jak zwykle stek bzdur, to ma być test?

~Adrian 2013-05-10

Gall Anonim - masz rację - złapałeś mnie za słówko :) co nie zmienia faktu - że sedno sprawy jest takie samo - autor nie potrafi obliczyć spalania auta.

~Gall Anonim 2013-05-10

Nie, "brak komputera pokładowego dla LPG" tylko "W komputerze pokładowym na próżno jest szukać informacji na temat średniego, chwilowego zużycia, czy też zasięgu przy zasilaniu płynnym gazem." Brak komputera dla LPG a Informacja to różnica chyba?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport