mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Audi A6 allroad 3.0 TDI: Mój ci on!

Audi A6 allroad 3.0 TDI: Mój ci on!

Nazwa allroad mówi, że jest to auto na każdą drogą, ale prawda jest zgoła inna. Otóż „uterenowione” kombi z Ingolstad jest uniwersalne, lecz tylko w kwestii rodzaju nawierzchni (śnieg, błoto, asfalt, żwir piasek itd.) Tydzień spędzony z tym autem zrodził we mnie lęk przed poważnym offroadem.

Audi A6 allroad 3.0 TDI: Mój ci on!
Z zewnątrz A6 allroad wygląda lepiej niż wersja Avant. Można pokusić się nawet o stwierdzenie, że strój „uterenowionego” kombi jest szykowniejszy. Mamy nakładki na nadkolach, progach  oraz przednie osłony zderzaka i chromowany grill single frame. A6 allroad to auto, które prezentuje się elegancko niczym Jason Statham w dobrze skrojonym garniturze, który ma założone wojskowe buty a w ręku trzyma saperkę i maczetę.

W kabinie z kolei tylko detale zdradzają nam w jakim nietuzinkowym A6 siedzimy -  napisy allroad na progach, kierownicy obrotomierzu i ekranie pomiędzy zegarami. Poza tym, to praktycznie to samo wnętrze co w A6 Limousine i Avant. Nie sposób odmówić testowanemu A6 allroad komfortu i świetnej jakości wykończenia. Nasz egzemplarz posiadał skórzaną tapicerkę elementy deski rozdzielczej z wstawkami aluminiowym. Jednak są niedociągnięcia, gdyż w okolicach kolumny kierowniczej szare elementy to nie popularny lekki stop metalu, a zwyczajne tworzywo udające aluminium. Nie ładnie Audi, oj nie ładnie.

W standardzie A6 allroad oferowany jest z adaptacyjnym zawieszeniem, którego nastawy zmieniamy poprzez pokrętło na tunelu środkowym. Dodatkowa opcja allroad pozwala zwiększyć prześwit do 17,5 cm, ale nie jest to maks, jednym przyciskiem manualnie podniesiemy auto o jeszcze jeden cm. W pierwszym wypadku możemy poruszać się z prędkością do 80,  w drugim tylko do 30 km/h. Prosta animacja pokazuje poziomy wysokości. W trybie dynamic auta obniża się do pierwszego poziomu i z tego skorzystamy najczęściej na autostradach.

Zwiększony prześwit daje pewne poczucie pewności, a w naszym układzie scalonym jakim jest mózg zapali się dioda sygnalizująca pokusę wjazdu w teren. I tu pojawiają się schody (nie, nie będziemy wjeżdżać na nie allroadem). Sęk w tym, że „uterenowione” A6 wjedzie w leśną lub polną ścieżkę, którą przejedziemy na ulubione łowisko, czy też miejsce, gdzie chcemy zwodować nasza motorówkę. Auto nie nadaje się do poważnych prób terenowych. Egzemplarz, który dostaliśmy do testu poruszał się na 20-calowych felgach z oponami o rozmiarze 255/40. Konia z rzędem temu, kto bez żadnych oporów pozwoli katować takie koła na ścieżce usłanej ostrymi kamieniami.


Napęd quattro w allroad to idealny kompan w jeździey na śliskiej, sypkiej czy ośnieżonej nawierzchni. Zadziwiające jak dwutonowy kolos sprawnie prowadzi się na każdej z tych nawierzchni. Z jednej strony wiesz, że to ciężkie auto, a z drugiej zawieszenie, układ kierowniczy i silnik momentalnie maskują dużą masę. A skoro o silniku mowa…

Audi A6 allroad oferowane jest z jednym silnikiem benzynowym 3.0 TFSI o mocy 333 KM oraz 3-litrowym motorem TDI dostępnym w trzech wariantach 218, 272, 320 KM. Na nasz parking trafił egzemplarz z najmocniejszym dieslem. Potęga, mówię Wam jednostka napędowa, którą definiuje słowo - potęga!

320 KM, 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Idźmy dalej przez drogę usłaną liczbami - 5,5 sekundy do bariery 100 km/h oraz moment obrotowy dostępny już od 1400 obr./min. Potęga, agregat katapultuje dwu tonowe A6 allroad i rozsiewa uśmiech na twarzy kierowcy i pasażerów. Wyobraźcie sobie, że pod dom Waszego znienawidzonego szefa podciągacie wielką balistę i pakujecie kilka potężnych strzał w jego samochód lub dom. Właśnie taką euforię generuje A6 allroad z 320-konnym TDI.

Jeszcze będzie o silniku, słabsze wersje ożenione zostały z przekładnią  S tronic. A to dlatego, że moment obrotowy w najmocniejszym dieslu zrobiłby miazgę z dwusprzęgłowej skrzyni. Potęgę wspomaga 8-biegowy Tiptronic. Gdy ustawisz tryb jazdy efficiency to skrzynia bezszelestnie i niezauważalnie zmienia biegi przy najniższych obrotach. Gdy ustawisz tryb sport to budzi się w niej diabeł pracujący ostro i perfekcyjnie.

Silnik 320-konny silnik 3.0 TDI to jedyny słuszny agregat do allroada. Oprócz mocy jaką oferuje charakteryzuje go także niskie spalanie(jak na tak mocny silnik i ciężkie auto). Mamy dużą moc i wysoki moment obrotowy, a przy tym 2 tonowy samochód jest w stanie spalić w trasie ok. 6 litrów na 100 przebytych kilometrów!


Audi A6 allroad nie jest doskonałym autem w teren, ale jego obecność na rynku jest uzasadniona. W segmencie nie ma bezpośredniego konkurenta z Bawarii czy Stuttgartu. Nie wjedziesz nim w teren z poważnym przeszkodami, ale tak większość właścicieli tego auta jedyny teren jaki ogląda to ten w parku. Oni pewnie, nawet nie zauważą, że ich samochód posiada gadżet informujący o kącie nachylenia auta. Są i tacy, dla których ten samochód będzie idealny, gdy będą potrzebować przewieźć  łódź motorową lub przyczepę z końmi.  Chcę mieć ten samochód w swoim garażu. Idę rozejrzeć się za jakimś dofinansowaniem. I to sporym. Cena testowanej wersji startuje od 302 700 złotych, ale nasz testowany egzemplarz kosztuje równowartość 475 370 złotych. Potrzebne jest duże dofinansowanie.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A6
Audi A6
Cena podstawowa już od: 185 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport