mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > BMW seria 3 Touring: Oryginalnie uniwersalne

BMW seria 3 Touring: Oryginalnie uniwersalne

Stare porzekadło mówi, że jeśli coś służy do wszystkiego, to jest do niczego. Ciekawe tylko jak autor tych słów odniósłby się do swojej tezy po przejażdżce nowym BMW seria 3 Touring, który kilka dni temu trafił na testy do naszej redakcji.

BMW seria 3 Touring: Oryginalnie uniwersalne

BMW 3 Touring jest autem uniwersalnym, co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Podrasowane, bawarskie kombi o sportowej sylwetce i eleganckim wnętrzu łączy w sobie wiele cech charakterystycznych dla każdego ze styli. Nowa generacja „trójki”, która do Polski zawitała w ubiegłym roku jest już czwartą na koncie niemieckiej marki i chyba najlepszą. Nawet sami przedstawiciele BMW znani z powściągliwych wypowiedzi na temat swoich produktów po prezentacji samochodu w ubiegłym roku we Frankfurcie nie kryli entuzjazmu. Właściwie nie ma się czemu dziwić, ponieważ właśnie od serii 3 zaczęła się przygoda Bawarczyków z samochodami o nadwoziu kombi, a ostatnia linia modelu wydaje się być samochodem idealnym, czyli... uniwersalnym. Nie uprzedzajmy jednak faktów.

Stylistyka: Trafiony balans
Wygląd „trójki” kombi to zdecydowanie jej mocna strona. Śmiało można stwierdzić, że auto zachowało klasyczne dla siebie proporcje, a więc długą maskę, sportową linię dachu, łagodnie opadającą ku tyłowi, masywne nadkola i atletyczne boczne ściany. Warto zaznaczyć, że w przypadku BMW 3 Touring zachowano także umiar w dopasowaniu tylnej części auta do nowej linii niemieckiej marki zapoczątkowanej przez model BMW 7. Widocznie projektanci posłuchali mało pochlebnych opinii na temat dziwnych kantów „siódemki” i wyciągnęli z tego wnioski. Kunszt stylizacji widać w optyce, bowiem auto wydaje się mniejsze od wersji poprzedniej, a wcale nie jest. Długość samochodu wrosła o około 4 centymetry i teraz wynosi 4,52 m., natomiast szerokość i wysokość mierzą odpowiednio 1,81 m. i 1,41 m. Spoglądając z zewnątrz na nowe kombi BMW ciężko mu cokolwiek zarzucić. Auto trafia w gusta starszych i młodszych kierowców bez znaczenia jakiej są płci. Samochód podoba się wszystkim, a to zdarza się rzadko.

Zobacz galerię zdjęć testowanego modelu BMW 3 Touring

Wnętrze: Elegancki sport, sportowa elegancja
Po zajęciu miejsca wewnątrz auta kąciki ust same się rozszerzają ze szczęścia. Od razu wiadomo, że siedzi się w BMW. Oryginalna prostota kokpitu została wkomponowana w eleganckie wnętrze obite białą skórą (ładne lecz szybko się brudzi) i wysokiej jakości plastikiem. Aby podkreślić również sportowy charakter „trójki” wnętrze wzbogacono także o kilka chromowanych elementów w postaci listew (które można zamienić na plastiki imitujące drewno), obramowań zegarów i wykończeń „grzbietu” pomiędzy fotelami. W górnej części centralnej konsoli zamontowano monitor, na którym odtwarzać możemy obraz z płyt DVD i nawigacji satelitarnej oraz obsługiwać radio. Tutaj niemal całkowite sterowanie odbywa się poprzez okrągłe pokrętło wmontowane pomiędzy siedzeniami. Bezproblemowe posługiwanie się takim „pilotem” wymaga niestety dużo czasu i cierpliwości, bowiem nawigacja nie należy do intuicyjnych. Mieszany na zmianę styl sportowy i elegancki przewija się także na miejscu kierowcy w postaci kierownicy oraz tablicy rozdzielczej.

Na komfort jazdy w kombi pasażerowie nie będą narzekać. Przednie fotele mają możliwość regulacji w kilku płaszczyznach. Z tyłu z kolei miejsca na nogi jest pod dostatkiem, a dobrze wyprofilowana kanapa nie zmęczy kompletu pasażerów. Doznania potęguje również otwierany, panoramiczny szyberdach.

Całe wnętrze BMW 3 Touring zostało zaprojektowane nie tylko z myślą o wygodzie jaką zapewnia wysokiej klasy sedan lub imidżu auta sportowego. Samochód jest także autem rodzinnym i nadającym się dla osób lubiących spędzać aktywnie każde wolne chwile. W standardowym wyposażeniu kombi znajdziemy m.in. 6 poduszek powietrznych, kompletną elektrykę z komputerem pokładowym oraz system ESP.

Bagażnik: Prawie jak kombi
Mimo że samochód posiada typowy „kombiakowaty” kokon nie jest oszałamiająco pojemne. Z resztą nie taka była myśl projektantów przy tworzeniu tego samochodu. Auto miało się przede wszystkim podobać, a nie prezentować ogromne gabaryty. Tak więc 460 litrów w tradycyjnej konfiguracji siedzeń zważywszy na najbliższych jego konkurentów, a więc Audi A4 (442 l.) i Mercedes Klasa C (470 l.) to wynik średni, mimo że jest o 25 litrów większy niż w poprzedniej generacji. Po rozłożeniu tylnej kanapy pojemność również nie wzbudza wielkich „ochów” i „achów” – 1385 l. to wynik przyzwoity...i tylko przyzwoity. Podobała nam się natomiast sama koncepcja budowy bagażnika. W jego wnętrzu zastosowano wiele interesujących rozwiązań przydatnych w codziennej eksploatacji. Bardzo pomysłowy jest schowek pod dwustronną, odwracaną podłogą bagażnika, która jednocześnie stanowi zabezpieczenie dodatkowe podłogi kufra.

W bagażniku nie zapomniano również o drobnych uchwytach na torby i siatki, dodatkową skrzynkę, która może się przydać podczas robienia zakupów oraz gniazdko 12 V.

Dowiedz się więcej o modelu BMW 3 Touring

Jazda: Przyjemność trzeciego stopnia
Dynamiczny charakter „trójki” ma swoje przełożenie również podczas jazdy. Testowana przez nas wersja 325xi dysponowała silnikiem o mocy 218 KM osiąganej przy 6500 obr./min., który pozwalał rozpędzić auto do „setki” w niecałe 9 sekund.  Jest to jednocześnie podobno najlżejszy motor sześciocylindrowy na świecie. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki 250 Nm mimo że niski, bardzo dobrze radził sobie z rozpędzaniem ważącego ponad półtorej tony kombi. Auto posiada stały napęd na cztery koła oraz automatyczną skrzynię biegów, której przełożenia można skracać bądź wydłużać w zależności czy jedziemy po mieście czy np. na autostradzie.

BMW 3 Touring jak wszystkie samochody z bawarskiej rodziny ma nienagannie spisujące się twarde zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy, które niezależnie od nawierzchni znakomicie wybiera nierówności i zapewnia doskonałe walory trakcyjne. Szybkie pokonywanie zakrętów tym samochodem to czysta przyjemność nawet mając na uwadze, że z tyłu wieziemy jeszcze kawał solidnej blachy. Bez zarzutu wypadły także hamulce.

I na koniec już tradycyjnie spalanie. Przy bardzo ekonomicznej jeździe udało nam się uzyskać średni wynik spalania na trasie Warszawa – Wrocław w graniach 10 litrów. W stronę powrotną, jadąc z tzw. „agresorem” przecieraliśmy oczy ze zdumienia jak duże pragnienie ma nowe kombi BMW. Końcowy wynik zatrzymał się na 16 litrach, ale warto było.

Podsumowanie: Nietuzinkowy uniwersalizm
BMW 3 Touring zrobiło na nas bardzo pozytywne wrażenie. Nie dlatego, że auto posiada na znaczku biało-niebieską flagę i tak wypada, tylko dlatego, że jest to przemyślany, piękny, nietuzinkowy, a zarazem uniwersalny samochód dla każdego. Tylko szkoda, że za ten nietuzinkowy uniwersalizm trzeba zapłacić prawie 200 tys. zł.

Zobacz aktualny cennik modelu BMW 3 Touring

Czytaj także:

Nowa gama silników BMW 3 Touring 2006-01-03

Nowe BMW seria 3 Touring jesienią 2005-04-19

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 3
BMW Seria 3
Cena podstawowa już od: 126 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW Seria 3 Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW Seria 3 Touring BMW Seria 3

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~abs!! 2006-11-11

oznacza to ze wszystkie nowe auta po 2005 roku maja abs i to jest standard i dlatego nie jest to wymienione.

~abs!! 2006-11-11

jakbys kolego się troche bardziej orientował to wiedziałbys ze w ue od 2005 roku nie można sprzedac auta bez abs-u

~MMM 2006-05-30

Poprostu świetne BMW!

~olek 2006-05-29

eee ja tam za bardzo podobienstwa do cromy nie widze, wiadomo ze w obecnych czasach coraz wiecej aut bedzie jakies inne przypominac,w koncu nie kazdego stac na wymyslenie czegos oryginalnego. A swoją drogą nawet jak by byl podobny do cromy, to i tak jakością i wszystkim innym bije crome na leb na szyje i chyba to jest najwazniejsze

~ABS 2006-05-29

a gdzie jest napisane ze bez abs-u?? bo ja tego nie widze. To ze nie abs nie jest wymieniony, to zaraz nie znaczy iz go niema

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport