mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > BMW seria 7: Krążownik z Monachium

BMW seria 7: Krążownik z Monachium

Mało kto chciałby dziś znaleźć się na miejscu premiera. No, chyba że w BMW seria 7. Luksusowo, wygodnie, cicho i bezpiecznie. Warunki godne najbardziej dystyngowanych pasażerów.

BMW seria 7: Krążownik z Monachium

Wnętrze przypomina luksusowy salon, przestronny i ciepły. Jakość skórzanej tapicerki, drewnianych wstawek o ciekawej strukturze, jak i pozostałych elementów wykończeniowych nie pozostawia nic do życzenia. Tylne fotele są niezależne, można je elektrycznie przesuwać w każdym kierunku i bez trudu dopasować idealną pozycję dla siebie. Idealna pozycja do czytania jest jednak inna niż do wypoczynku. Nic nie szkodzi – tylne fotele pozwalają zapamiętać ulubione ustawienia, a jeśli pasażer z przodu za daleko odsunie swoje siedzenie w naszą stronę, wystarczy przycisnąć przycisk, aby cofnąć je w kierunku przedniej szyby. Nawet zagłówki można dopasować do kształtu głowy, co jest przydatne szczególnie, gdy ma się ochotę na drzemkę. Warto jeszcze zasunąć, oczywiście elektrycznie, rolety w oknach. Uchronią nas przed słońcem i niechcianym spojrzeniem.

Naprawdę cudownie jest dopiero za kierownicą tego auta, ale dopiero podczas jazdy. Zaraz po zajęciu miejsca odczuwamy, że coś jest nie tak. Aby uruchomić silnik, naciskamy przycisk start. Kluczyka nie trzeba nawet umieszczać w stacyjce, wystarczy, że mamy go przy sobie. „Siódemka” wie o tym i nie tylko otwiera nam drzwi, ale także pozwala uruchomić silnik. Drążek zmiany biegów również jest nie tam, gdzie powinien być. Wprawdzie to automat, ale jakoś trzeba wrzucić „drive”. Jest przy kierownicy nad włącznikiem wycieraczek. Układ taki początkowo nie wydaje się zbyt wygodny, trzeba się do niego przyzwyczaić.

Ruszamy. Rozpoczyna się prawdziwa przyjemność. Automatyczna skrzynia biegów działa bez najmniejszych szarpnięć. Wciskamy gaz bardziej zdecydowanie. Reakcja jest natychmiastowa, a kierowca przez chwilę może poczuć się jak pilot samolotu – wciska nas w siedzenie, a obiekty za nami maleją do wielkości punktu. Silnik 740d to prawdziwe dzieło sztuki, konstruktorzy z Monachium kolejny raz stanęli na wysokości zadania. Ta 4-litrowa jednostka wysokoprężna w niczym nie uchybia prestiżowej limuzynie BMW. Pracuje cicho, jest niezwykle dynamiczna (7,4 s do 100 km/h) i zapewnia niezapomnianą radość z jazdy. Tym bardziej, że dobrze współgra z zawieszeniem, bardzo dobrze znoszącym koleiny oraz nierówności nawierzchni.

Aby samochód o mocy 258 KM zachowywał się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, systemy elektroniczne czuwają nad stabilizacją toru jazdy i nadwozia (m.in. systemy DSC, EDC czy Dynamic Drive). Bez nich BMW 720d na śliskiej nawierzchni byłoby niezwykle trudne do opanowania, a przy ich pomocy pewnie pokonuje łuki, a nawet ciasne zakręty. Zresztą w „siódemce” lista wyposażenia zarówno wspomagającego bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy jest niezwykle długa. Wszystko to sprawia, że prowadzenie 2-tonowej limuzyny (2.090 kg) okazuje się niezwykle proste i w ogóle nie ma się ochoty z niej wysiadać.

A nadwozie BMW serii 7? Niektórzy głośno krytykują niezwykle masywną sylwetkę, inni wyrażają się o niej bez silnych emocji. Chyba jednak ogrom walorów wewnętrznych rekompensuje niedostatki urody. W końcu najważniejsze jest to,  co się kryje w środku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 7
BMW Seria 7
Cena podstawowa już od: 400 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW Seria 7 Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW BMW Seria 7

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~bo 2008-12-28

wystepuje w manualu?

~ja 2007-06-03

auto dobre! polecam hahha kto mi je kupi.....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport