mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Citroen C4 Cactus: Crossover nie musi być nudny

Citroen C4 Cactus: Crossover nie musi być nudny

Po dobie spędzonej z tym autem przestajesz zwracać uwagę na przechodniów ciągle odwracających głowę za Citroenem C4 Cactus. Przestajesz liczyć ile razy przedstawiciele płci pięknej z podziwem wskazują palcem na ten samochód. Francuski crossover jest jak Twój ulubiony cukierek, nie możesz mu się oprzeć.

Citroen C4 Cactus: Crossover nie musi być nudny
Nie ma co owijać w bawełnę. Citroen bardzo odważnie podszedł do sprawy. Segment crossoverów puchnie z każdym nowo wprowadzonym modelem. Francuzi jako pierwsi przełamali schematy i dali światu auto inne niż wszystkie. W czasach, gdy wszystkie samochody sa do siebie bardzo podobne, trzeba wykazac sie spora odwaga, zeby pokazac coś odmeinnego. Niebanalna stylistyka i rozwiązanie w postaci ochronnych paneli, tzw. airbumpów. W wielkim skrócie, mają one chronić samochód przed otarciami, mniejszymi stłuczkami i zarysowaniem. Czyli wszystkim tym, co może nas spotkać na zatłoczonych parkingach. Airbumpy są wykonane z poliuretanu, wypełniono je powietrzem i są bardzo elastyczne. Zastosowanie tych bocznych osłon ma być tańsze niż lakierowanie i naprawa karoserii u blacharza. Cennik wymiany airbumpów w ASO startuje od 300 złotych za niektóre z elementy. Koszt zakupu kompletu to blisko 3 tys. złotych.

C4 Cactus zwraca ogromną uwagę swoją stylistyką. Powiedzieć, że ten samochód to paskuda, to jak wejść do muzeum sztuki współczesnej i podsumować wystawę prostackimi epitetami. Citroen dostarczył światu model awangardowy. Przechodnie obracający się na widok jadącego samochód są najlepszym dowodem na sukces projektantów Citroena. Cactus, jak żaden inny na rynku pozwoli nam się wyróżniać. Producent ograniczył jednak kolorystykę airbumpów jedynie do czterech: czarny, brązowy, szary i popielaty. Nam brakuje takich odcieni jak czerwony, żółty, zielony, niebieski, które jeszcze bardziej ożywiły by Cactusa.

Wnętrze samochodu w wersji Shine ma przyjemne w dotyku materiały deski rozdzielczej oraz wygodne fotele. Bardzo pojemny schowek pomieści wiele drobiazgów i podręcznych rzeczy. Zamontowano go w miejscu, gdzie w innych autach montuje się poduszkę powietrzną pasażera. Tę znajdziemy nad głową w podsufitce. Taki sposób montażu ma jedną prostą wadę, przy mocniejszym hamowaniu pasażer każdorazowo uderza głową w niżej położoną osłonę przeciwsłoneczną.



Duży ekran w formie tabletu i minimalistyczny wyświetlacz umieszczony przed oczami kierowcy – to one najbardziej wyróżniają Cactusa na tle konkurencji. Ciekawe, że Citroen zrezygnował z obrotomierza. Już słyszeliśmy wrzawę na ten temat. Tylko czy komuś w dzisiejszych czasach jest on niezbędny? Prosta informacja pojawiająca się na wyświetlaczu, która wskazuje konieczność zmiany biegu jest wystarczająca. My miewaliśmy problemy z ustawieniem jasności ekranu, który w pełnym słońcu stawał się nieczytelny. Aby rozjaśnić wyświetlacz kierowcy trzeba było „spacerować” palcem po menu systemu pokładowego. Lepszym rozwiązaniem byłoby standardowe pokrętło jasności przyrządów znane z innych samochodów.

Kolejny już Citroen C4 Cactus, który zawitał do naszej redakcji został wyposażony w silnik BlueHDI o pojemności dokładnie 1560 cm3. Moc maksymalna to 99 KM(254 Nm). Pierwszą setkę samochód osiąga w czasie 10,7 sekundy. Ten silnik dał się poznać jako bardzo żwawa jednostka. Przy prędkościach typowo miejskich C4 Cactus bardzo chętnie przyspiesza, zaś miny kierowców widzących to są niepodrabialne.

W mieście Cactus zadowalał się 7 litrami paliwa na 100 przebytych kilometrów, zaś w trasie udało nam się zejść poniżej 5 litrów. To cenne właściwości 99-konnej jednostki napędowej. Citroen C4 Cactus to udany produkt koncernu PSA. Wersja z 99-konnym silnikiem wysokoprężnym gwarantuje przyzwoite osiągi i niskie zużycie paliwa. Cena C4 Cactus z 99-konnym silnikiem i wyposażeniem Shine startuje od 79 900 złotych. Do testowanego egzemplarza dołożono dodatki w kwocie 9 400 złotych. Końcowa cena to 89 300 złotych. Pytanie ile Ty jesteś w stanie zapłacić za awangardę?

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C4
Citroen C4
Cena podstawowa już od: 49 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. suv-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

~abc 2015-10-10

"Cennik startuje od 79 900 złotych" - co to za bzdury? Patrzę w cennik i startuje od 49 900PLN

Sklep-Kia_pl 2015-10-10

Citroen C4 Cactus przypadnie do gustu każdemu z nas,samochód bardzo fajnie się prezentuje,ma sportową i zarazem elegancką sylwetkę,więc każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Pozostaje jedynie pytanie o cenę bo ta jest bardzo wysoka. Pozdrawiam www.Sklep-Kia.pl

fastcar201 2015-10-09

Auto Promowane przez jedną ze stacji radiowych sama reklama rozgłośni może zanudzić według mnie nie trzeba go widzieć żeby się zniechęcić w taki sposób .

~MJ23945 2015-10-05

To auto podoba sie najwyzej za pierwszym razem - taka moja krotka ocena.nNie moge na nie patrzec - wiem, ze nie musze. nCo do osiagow - po jezdzie kilkoma "Cytrynami" obiecalem sobie ostatnio, ze nigdy wiecej. Zmiana biegow w automacie to koszmar, szarpie i spowalnia. Zero dynamiki. nAha, moja subiektywna opinia niech taka pozostanie, bez potrzeby traktowania jej w jakimkolwiek szerszym aspekcie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport