mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Czy warto kupić: Alfa Romeo 147 (2000-2010)

Czy warto kupić: Alfa Romeo 147 (2000-2010)

Często mówi się, że samochody włoskie kupuje się oczami, nie angażując do tego rozsądku, ale bijące w rytmie czterech suwów serce. Ta zasada najbardziej odnosi się do aut produkcji włoskiej spod znaku Alfa Romeo. Tym razem przyglądamy się modelowi 147, który bardzo długo gościł na naszym rynku, a teraz jest hitem wśród używanych.

Czy warto kupić: Alfa Romeo 147 (2000-2010)

Alfa Romeo 147 zadebiutowała w 2000 roku i była odpowiedzią na niemiecką inwazję segmentu kompaktowego. Samochód wzniósł sporo świeżości za sprawą wysokiej jakości designu, a do tego atrakcyjnych cen. W połowie swojego życiorysu w modelu 147 przeprowadzono face-lifting.
Po upływie dziesięciu lat samochód ten jest bardzo atrakcyjnym kąskiem na rynku samochodów używanych, a to za sprawą wysokiego spadku wartości rezydualnej na przełomie 3-4 lat. Związane jest to przede wszystkim ze złą sławą jaką owiane są samochody włoskie.

Dużym plusem Alfy Romeo 147 jest fakt, że przy niewielkim budżecie na zakup samochodu można sprawić sobie model, który w stosunku do konkurencji (szczególnie niemieckiej) będzie bardzo dobrze wyposażony. Elementy takie jak automatyczna klimatyzacja czy skórzane fotele nie są tutaj wyjątkiem.
Jedną z mocnych stron samochodu jest jego odporność na korozje, a to ze względu na ocynkowane nadwozie. Jeżeli zauważymy ślady rdzy na nadkolach czy w okolicach progów lub tylnej klapy, to na sto procent możemy być pewni że auto przechodziło nieudolną naprawę blacharską.

Wewnątrz samochodu jest dość sporo miejsca. Za sprawą dwóch rzędów drzwi dostęp do tylnej kanapy jest bardzo łatwy. Spokojnie w aucie zmieszczą się cztery osoby. Atutem jest także dość spory jak na ten segment bagażnik.

Jeżeli poszukujemy taniego w utrzymaniu samochodu i nie chcemy często odwiedzać warsztatu to raczej powinniśmy omijać wersje z silnikami benzynowymi. Jednostka 1,6 oferuje anemiczne osiągi, natomiast 2,0 (oba Twin Spark) w przypadku zaniedbań mogą generować dość spore koszty obsługi. Nie polecamy także wersji z instalacją LPG. W silnikach zasilanych benzyną największe problemy sprawia układ zapłonowy. Dość kosztowną naprawą jest także wymiana rozrządu. Jeżeli po uruchomieniu silnika słyszymy klekot charakterystyczny dla diesla to czeka nas wymiana wariatora. Kosztowne są naprawy w wersjach ze skrzynią Selespeed.

Dobrą opinią wśród mechaników cieszą się silniki wysokoprężne JTD. Wtrysk mimo że oparty na systemie Common-Rail nie sprawia problemów i pozwala na oszczędną jazdę przy zachowaniu sportowych osiągów. Newralgicznym punktem jest tutaj stan oleju a także turbosprężarka. Warto kontrolować od czasu do czasu podwozie samochodu, czy nie pojawiają się przecieki. Większość samochodów na rynku wtórnym jeździ z wykończonym sprzęgłem, którego wymiana kosztuje w granicach 2-3 tysięcy złotych.

Tradycyjnie jak to się ma w przypadku układów wielowahaczowych i polskich dróg, zawieszenie nie jest zbyt wytrzymałe. Kwestię wymiany elementów przedniego zawieszenia można po pewnym czasie zacząć zaliczać do regularnych kosztów eksploatacyjnych. Warto inwetować w zamienniki od renomowanych producentów. Oszczędności w tej kwestii w wielu przypadkach są pozorne.


Podobne wiadomości:

Alfa we Frankfurcie – będzie 4C

auto motor i sport 0000-00-00

Alfa Romeo Giulia Coupe - premiera w Genewie?

Alfa Romeo Giulia Coupe - premiera w Genewie?

Aktualności 2017-02-02

Komentuj:

~jager 2017-06-24

Szczerze - oglądałem 10 alf i poszycie, a nawet wnętrza progów zeżarte. Palnika nie ma do czego przyłożyć. W ogłoszeniach powinni pisać rocznik 2002-2003, zaczyna korodować, jeszcze nie skorodowała do końca. lub progów brak. W jednej podłoga dziury wżery katastrofa, a jeśli jakaś alfa ma jeszcze progi lub ruda zaczyna ostro brać narożniki to silnik zajechany. Do tego kłopoty z elektroniką, zniszczone tapicerki, kiepska jakość materiałów siedzeń, nawet skórzanych. Wnioski na wyglądzie się nie jeździ.

~aneta 2012-12-19

Uwielbiam ten samochód. Piękny, energiczny, idealny dla kobiety...

~marek 2011-12-08

Alfa 147 1.9 JTD 120KM rewelacja

~Adi 2011-11-15

Warto.

~vorter 2011-10-22

Z tego, co pamiętam, to w Alfach 147 nie montowali silnika 1.8, tylko 1.6 w dwóch wersjach: 1.6 105KM (bez fazatora) i 1.6 120KM (z fazatorem).

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross