mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Czy warto kupić: BMW Serii 5 (2003-2010)

Czy warto kupić: BMW Serii 5 (2003-2010)

Marka BMW to dla wielu naszych rodaków synonim luksusu. Nieważne jednak czy mowa jest o samochodzie kilku- czy kilkunastoletnim. Od momentu debiutu modelu E60 minęła prawie dekada, a jego ceny spadły do poziomu przyswajalnego dla Kowalskiego. Pytanie tylko czy pod każdym względem.

Czy warto kupić: BMW Serii 5 (2003-2010)

Klasa premium to dla wielu osób kupujących w naszym kraju auto używane to wyznacznik statusu. Niewiele osób bierze jednak pod uwagę fakt, że mimo spadku wartości rezydualnej samochodu kilku- czy kilkunastoletniego ceny serwisowania wcale nie muszą spaść w tym samym stopniu.

BMW Serii 5 oznaczone w bawarskiej nomenklaturze jako E60 przez następne lata będzie przeżywać okres wzmożonej aktywności na rynku wtórnym. Auto, które zostało zaprezentowane w 2003 roku, czyli prawie dekadę temu dostępne było w dwóch odmianach. Dla poszukiwaczy klasycznych linii limuzyny dostępna jest wersja czterodrzwiowa. Dla tych, którzy chcą poczuć luksus, a potrzebują przy tym przestrzeni sprawdzi się wersja Touring.

Mimo, że auto nie jest pierwszej świeżości, zastosowano w nim technologie, które nawet dziś robią wrażenie. Konstruktorzy w celu obniżenia masy nie szczędzili aluminiowych komponentów, a dane serwisowe przechowywane są nie tylko w komputerze pokładowym, ale także w kluczyku. Nie powinno być zatem problemów z zagubioną książką serwisową.

Samochody BMW zostały bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją. Każde podejrzane odstępstwo od tej reguły powinno od razu dyskwalifikować dany egzemplarz. Klasę premium widać nie tylko po stylistyce i detalach, ale przede wszystkim po dobrze wykonanym wnętrzu. Na rynku wtórnym prawie wszystkie egzemplarze są dostępne ze skórzaną tapicerką, której nie straszne są przebiegi rzędu 200 czy 300 tysięcy kilometrów pod warunkiem, że po drodze była regularnie czyszczona czy konserwowana. Jeśli chodzi o montaż elementów plastikowych to tutaj również nie będzie się do czego przyczepić. Użytkownicy modelu sprzed face-liftingu będą sporadycznie narzekać na problemy z systemem iDrive, który potrafi się zawieszać bez przyczyny. Poważne awarie elektroniki unieruchamiające samochód to przypadku incydentalne.

Jednak tego samego nie powiemy na temat układu zawieszenia. Jest ono drogie, praktycznie nie występują zamienniki i co do trwałości elementów podwozia można mieć zastrzeżenia. Drogie są również tarcze i klocki hamulcowe, szczególnie w wersjach z mocniejszymi jednostkami. Wielu użytkowników narzeka też na łożyska w przedniej osi, które odmawiają współpracy przy dużych przebiegach.

W BMW Serii 5 E60 pod maską można było znaleźć naprawdę sporo jednostek. Jak to tradycyjnie bywa w przypadku koncernu z Bawarii większość z nich zapewnia bezproblemową pracę przez cały żywot samochodu. Pod warunkiem, że regularnie zmieniamy filtry i olej. W silnikach benzynowych co ciekawe, konieczna jest wymiana koła dwumasowego przy dużych przebiegach pokonywanych w warunkach miejskich. Z silników wysokoprężnych dużo problemów sprawia najmocniejsza jednostka o pojemności trzech litrów. Pojawiają się problemy z poduszkami silnika, a także pęknięciami w kolektorze wydechowym. Jest to dość droga naprawa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 5
BMW Seria 5
Cena podstawowa już od: 184 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~Władek 2014-10-27

hehe warto warto. Ja mam co prawda z poprzednich lat 5kę (2001) ale i tak jestem zadowolony i chyba nie chciałbym zmieniać... ostatnio w Autofus zrobiłem wymianę olejową i autko chodzi jak nowe. Mechanicy tchnęli w nie trochę życia bo ostatnio coś się muliło ;) może to te nowe filtry? ;)

lojalnaJola 2014-08-14

też bardzo podoba mi się to auto. a nie wiecie może czy nadal jakiś nowy model wychodzi? czy znajdę w salonie?

xxbms 2014-04-04

Moje BMW 5 z 2009 - auto super, mam od nowosci, zero usterek, piekny, komfortowy, w eksploatacji tańszy od skodziny!!!

e-Autoparts_pl 2014-04-03

Mam takie samo zdanie na ten temat,oczywiście warto kupić BMW serii 5 ponie2waż nie tylko pięknie się prezentuje,ale zapewnia także duży komfort podczas jazdy.

~Kwejku 2014-03-28

Zdecydowanie warto. Mam z rocznika 2002 i jewstem zadowolony. Waresztat widziało tylko 2 razy (pozdro dla mateusza z BMW wlazło pod rzeszowem za profesjonalizm). Zatem – warto. Brać, nie gadać 

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport