mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Czy warto kupić: BMW Serii 5 (2003-2010)

Czy warto kupić: BMW Serii 5 (2003-2010)

Marka BMW to dla wielu naszych rodaków synonim luksusu. Nieważne jednak czy mowa jest o samochodzie kilku- czy kilkunastoletnim. Od momentu debiutu modelu E60 minęła prawie dekada, a jego ceny spadły do poziomu przyswajalnego dla Kowalskiego. Pytanie tylko czy pod każdym względem.

Czy warto kupić: BMW Serii 5 (2003-2010)

Klasa premium to dla wielu osób kupujących w naszym kraju auto używane to wyznacznik statusu. Niewiele osób bierze jednak pod uwagę fakt, że mimo spadku wartości rezydualnej samochodu kilku- czy kilkunastoletniego ceny serwisowania wcale nie muszą spaść w tym samym stopniu.

BMW Serii 5 oznaczone w bawarskiej nomenklaturze jako E60 przez następne lata będzie przeżywać okres wzmożonej aktywności na rynku wtórnym. Auto, które zostało zaprezentowane w 2003 roku, czyli prawie dekadę temu dostępne było w dwóch odmianach. Dla poszukiwaczy klasycznych linii limuzyny dostępna jest wersja czterodrzwiowa. Dla tych, którzy chcą poczuć luksus, a potrzebują przy tym przestrzeni sprawdzi się wersja Touring.

Mimo, że auto nie jest pierwszej świeżości, zastosowano w nim technologie, które nawet dziś robią wrażenie. Konstruktorzy w celu obniżenia masy nie szczędzili aluminiowych komponentów, a dane serwisowe przechowywane są nie tylko w komputerze pokładowym, ale także w kluczyku. Nie powinno być zatem problemów z zagubioną książką serwisową.

Samochody BMW zostały bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją. Każde podejrzane odstępstwo od tej reguły powinno od razu dyskwalifikować dany egzemplarz. Klasę premium widać nie tylko po stylistyce i detalach, ale przede wszystkim po dobrze wykonanym wnętrzu. Na rynku wtórnym prawie wszystkie egzemplarze są dostępne ze skórzaną tapicerką, której nie straszne są przebiegi rzędu 200 czy 300 tysięcy kilometrów pod warunkiem, że po drodze była regularnie czyszczona czy konserwowana. Jeśli chodzi o montaż elementów plastikowych to tutaj również nie będzie się do czego przyczepić. Użytkownicy modelu sprzed face-liftingu będą sporadycznie narzekać na problemy z systemem iDrive, który potrafi się zawieszać bez przyczyny. Poważne awarie elektroniki unieruchamiające samochód to przypadku incydentalne.

Jednak tego samego nie powiemy na temat układu zawieszenia. Jest ono drogie, praktycznie nie występują zamienniki i co do trwałości elementów podwozia można mieć zastrzeżenia. Drogie są również tarcze i klocki hamulcowe, szczególnie w wersjach z mocniejszymi jednostkami. Wielu użytkowników narzeka też na łożyska w przedniej osi, które odmawiają współpracy przy dużych przebiegach.

W BMW Serii 5 E60 pod maską można było znaleźć naprawdę sporo jednostek. Jak to tradycyjnie bywa w przypadku koncernu z Bawarii większość z nich zapewnia bezproblemową pracę przez cały żywot samochodu. Pod warunkiem, że regularnie zmieniamy filtry i olej. W silnikach benzynowych co ciekawe, konieczna jest wymiana koła dwumasowego przy dużych przebiegach pokonywanych w warunkach miejskich. Z silników wysokoprężnych dużo problemów sprawia najmocniejsza jednostka o pojemności trzech litrów. Pojawiają się problemy z poduszkami silnika, a także pęknięciami w kolektorze wydechowym. Jest to dość droga naprawa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 5
BMW Seria 5
Cena podstawowa już od: 212 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

BMW M5, BMW M550d

auto motor i sport 0000-00-00

Mocna próba. Dwa razy BMW serii 5, dwa razy emblemat M na pokrywie bagażnika. Raz jako M550d, raz jako M5 - czyli najmocniejsza "piątka" na ropę obok najmocniejszej na benzynę. Zabieramy je na nasz ulubiony kawałek drogi, a pytanie jest proste - ile M jest w M?

BMW prezentuje Z4 Concept

BMW prezentuje Z4 Concept

Aktualności 2017-08-17

Komentuj:

kingkong 2017-07-08

Ja kilka lat temu kupiłem "piątkę" w gdańskim Zdunek Premium. Był to tzw. samochód podemonstracyjny i nie będę ukrywał, że w pewnym stopniu skusiła mnie atrakcyjna cena oraz oczywiście udokumentowana, pewna historia serwisowa. Czy polecam? Wiadomo, ze stylistycznie i silnikowo każdy ma swoje wymagania, ale ja wymarzyłem sobie bmw 5 serii i jestem z mojej e60 bardzo zadowolony. Więc jeśli ktoś na północy Polski szuka atrakcyjnego BMW to szczerze mogę polecić salon Zdunek. Tu znajdziecie info na ich temat oraz ofertę - http://bmw.zdunek.pl/gdansk/

Lycan 2017-03-20

Rozumiem, że była tu mowa o modelu E60. Moim zdaniem naprawdę solidny samochód. W lepszym wyposażeniu można było wziąć komponenty z klas premium więc naprawdę się wyróżniał. Wracając do pytania, jak najbardziej warto, chociaż ceny wciąż są wysokie.

~aveludek 2017-02-28

Nie wiem czy w Bawarii Motors będą mieli taki rocznik akurat, ale potwierdzam, że u nich warto kupić używkę.

~ludek 2016-12-31

pewnie, ze warto ale z pewnej reki . Mam pełne zaufanie do salonu Bawaria Motors BMW, konkret sprzedawcy, profesjonalny serwis. maja tez auta uzywane ale sprawdzone

~Władek 2014-10-27

hehe warto warto. Ja mam co prawda z poprzednich lat 5kę (2001) ale i tak jestem zadowolony i chyba nie chciałbym zmieniać... ostatnio w Autofus zrobiłem wymianę olejową i autko chodzi jak nowe. Mechanicy tchnęli w nie trochę życia bo ostatnio coś się muliło ;) może to te nowe filtry? ;)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?