mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Czy warto kupić: Daewoo Nubira (1997-2003)

Czy warto kupić: Daewoo Nubira (1997-2003)

Był okres kiedy samochody marki Daewoo zrobiły wielką karierę na polskim rynku. Może ich stylistyka nie miała polotu, a pod maską pracowały stare technologie, ale czysta ekonomiczna kalkulacja sprawiały, że po prostu się opłacały. Zobaczmy czym Daewoo Nubira przyciąga po latach.

Czy warto kupić: Daewoo Nubira (1997-2003)
Daewoo Nubira to przedstawiciel segmentu D. Samochód oferowano w trzech wersjach nadwoziowych (hatchback, kombi oraz sedan). Niewiele osób wie, że auto zostało zaprojektowane przez włoski ośrodek stylistyczny IDEA. Niestety patrząc na jego bryłę ciężko jest dojść do takich wniosków.

Daewoo Nubiry w czasach świetności prócz pasażerów woziły także bagaż o różnych gabarytach. W wersji kombi wielkim atutem był bagażnik, którego pojemność wynosiła 550 litrów. Gdy rozłożymy tylną kanapę przestrzeń rosła do 1.450 litrów.

Zabezpieczenie antykorozyjne Daewoo Nubiry było loterią. Czasami przez lata auto trzymało się dobrze, a niekiedy już po paru latach okolice progów czy nadkoli nadawały się do kapitalnej naprawy blacharskiej. Plusem jest jednak to, że na rynku dostępnych jest dużo więcej części karoseryjnych.

Wnętrze Nubiry w stosunku do konkurencji z zachodu prezentowało się epokę wstecz. Twarde, ciemne plastiki z upływem czasu dawały się we znak nie tylko wizualnie. Trzaski i skrzypienie to normalność. Welurowa tapicerka na fotelach była dość wytrzymała, ale szybko się brudziła. Wymagała zatem starannej pielęgnacji.

Daewoo Nubira była oferowana z dwoma benzyniakami. Na szczęście dla oszczędnych jednostki te bardzo dobrze współpracowały z instalacją gazową. Mniejsza jednostka o pojemności 1,6 litra została zaczerpnięta z Lanosa. Moc maksymalna w postaci 106KM nie powalała na kolana, dlatego wielu użytkowników decydowało się na dwulitrową jednostkę o mocy 133KM. Oferowała lepszą dynamikę i co ciekawe, spalanie na praktycznie tym samym poziomie co mniejszy motor. Obie jednostki posiadają pasek rozrządu, wielopunktowy wtrysk paliwa oraz aluminiowe kolektory.

Silniki zapracowały sobie na miano bardzo wytrzymałych. Znane są przypadki gdzie bez kapitalnego remontu potrafiły przejechać ponad 300 tysięcy kilometrów. Od właściciela wymagało to oczywiście systematyczności jeśli chodzi o wymiany eksploatacyjne. Przy dużych przebiegach konieczna będzie wymiana uszczelki pod głowicą. Jedyne problemy może sprawić układ zapłonowy lub akumulator.

Zawieszenie Nubiry było zestrojone dość komfortowo. Jednak pojawiające się luzy to norma. Okresowo wymienia się także sworznie w wahaczach oraz elementy metalowo-gumowe. Mniej problemów z zawieszeniem sprawiały samochody po face-liftingu. warto wybierać zamienniki renomowanych firm.

Nubira w czasach świetności przekonywała do siebie dobrym współczynnikiem ceny do jakości. Auto było bardzo pojemne, umożliwiało tanią eksploatację, której nie potrafiłaby zaoferować żadna konkurencja. Teraz w cenie kilku tysięcy złotych można kupić samochód wyposażony w dwie poduszki ABS, a czasami nawet klimatyzację. Części jest dużo i nie są drogie.

Podobne wiadomości:

Twórca Golfa i Poloneza na emeryturze - galeria dzieł Giorgetto Giugiaro

Twórca Golfa i Poloneza na emeryturze -...

Aktualności 2015-07-06

Czy warto kupić: Ford (Focus) C-Max I (2003-2010)

Czy warto kupić: Ford (Focus) C-Max I...

Testy samochodów 2015-06-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport