mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Czy warto kupić: Honda Accord VI (1998-2002)

Czy warto kupić: Honda Accord VI (1998-2002)

Samochody japońskie w naszym kraju od lat "jadą" na opinii bezawaryjnych. Jeżeli dobrą renomę połączymy z designem pod rynek europejski - wyjdzie nam Honda Accord szóstej generacji. Sprawdzamy, jak, niemal dekadę po zakończeniu produkcji, auto sprawdza się na naszych drogach.

Czy warto kupić: Honda Accord VI (1998-2002)

Prace rozwojowe nad tym modelem miały miejsce w Europie. Projektanci pracujący dla Hondy przyglądali się niemieckiej konkurencji. Efekt ich pracy jest widoczny, gdy pod lupę weźmiemy poprzednią generację Accorda, która myślami była za oceanem. Auto nabrało lubianych przez Europejczyków ostrych kształtów i przetłoczeń.

W porównaniu do poprzednika auto zmniejszyło się o 9 centymetrów. To jeśli chodzi o długość. Urosło jednak w górę i wszerz. Accord szóstej generacji został dobrze zabezpieczony przed korozją. Czasami jednak znajdą się egzemplarze na których pojawiają się miejsca gdzie delikatnie przebija się rdza. Najczęściej są to okolice tylnych nadkoli. Warto także zerknąć od spodu w okolice progów.

O ile w stylistyce zewnętrznej Accord dogonił europejskich konkurentów, to w środku nadal zatrzymał się czas gdzieś w okolicach Tokio. Jakość spasowania jest co prawda całkiem niezła, tak samo jak wytrzymałość, ale patrząc na całokształt nie wygląda to świeżo.

W bagażniku zmieścimy 430 litrów. W razie potrzeby do dyspozycji mamy dzieloną kanapę. Osoby poszukujące praktyczności zainteresują się wersją liftback.

Szósta generacja Hondy Accord pod względem konstrukcji zawieszenia to pełnoprawny Europejczyk. Z przodu zamontowano podwójne wahacze. Z tyłu pojawiła się także konstrukcja wielowahaczowa. Poprawiło to właściwości jezdne samochodu, ale przy okazji napędziło problemów eksploatacyjnych. Często wybijają się sworznie wahaczy, a łożyska kół kończą się przedwcześnie.

Pod maską Accorda japoński producent zaoferował skromną, ale ciekawą gamę silników. Jednostki benzynowe zostały wyposażone w system 16-zaworowy, zmienne fazy rozrządu oraz kolektory ssące o zmiennej długości. Jako novum można odnotować także bezpośredni wtrysk paliwa.

Podstawowy silnik to 1,6 o mocy 115 koni. Nie oferuje on jednak mocy, która zadowoli przyszłego właściciela Accorda. Jednostka jest apatyczna, a na dodatek pali sporo. Jedyny plus to brak problemów z eksploatacją.

Popularniejsze jednostki to 1.8 (136KM) oraz 2.0 (147KM). Oba silniki dysponują podobną mocą i zużywają niemal tyle samo paliwa. Spalanie oscyluje w okolicach 10l/100km. Punktem od którego zaczynają się tutaj problemy jest olej. Jego stan warto często kontrolować bowiem silniki te potrafią mieć niepohamowany apetyt. Od czasu do czasu warto zerknąc na stan paska rozrządu. Co prawda nie zdarzały się przedwczesne zerwania, ale jest to element, który może wygenerować poważne koszty.

W gamie silników znajduje się także jednostka wysokoprężna. Została ona przeszczepiona od Rovera. Dwulitrowy turbo diesel generuje zaledwie 105 koni mechanicznych. Użytkownicy narzekają na słabą dynamikę i kulturę pracy. Najczęściej awaria pompy wtryskowej powoduje unieruchomienie samochodu. Wycieki oleju z turbosprężarki i jej przedwczesne zużycie to także zmora tych jednostek.

 


Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

~... 2014-07-06

a gdzie silnik 2.3 ?

~Marek76 2014-02-09

Warto, warto - naprawdę niezawodne autka. Polecam sprawdzić ofertę "Matraszka" można znaleźć sporo używanych modeli w świetnych cenach, a ponadto jest to autoryzowany przedstawiciel Hondy! http://www.hondamatraszek.pl/pl/samochody/samochody-uzywane.html

~Marian 2013-08-15

Moj to Accord z 2002 roku oryginalnie najechałem juz 252000 km nic procz materiałów eksploatacyjnych pozdrawiam użytkowników Hondy.

~Paweł Pułąwy 2013-04-07

Cześć ja mam" Hanię" 1.8 z 1999roku ma najechane 245tyś ciągle zgodnie z zaleceniem leje pełnysyntetyk , nigdy mnie nie zawiodłą wiadomo częsci eksploatacyjne się wymienia ale dużo robię sam to jest fajne że to jest prosty samochód, jeżdżę na gazie spalanie gazu na trasie 8.3litra-prędkość 100-120km, miasto 12 litrów zimą :) Polecam to auto jest wygodne i dynamiczne ważne żeby ustawiać zawory co 10000 wtedy Vtec będzie chodził jak złoto. Co do rdzewienia ja nie mam problemu nawet na nadkolach, pozdrawiam wszystkich Hondziarzy :)

~Janusz 2012-12-31

Mam 12 letnia Hondę Accord 1,8 , 260 tyś. przebiegu w tym 170 tys. na gazie. Nigdy mnie nie zawiodła. Spalanie miasto 13 litrów, trasa 10 litrów. Olej Castrol 10w60 bez dolewek. Polecam wszystkim !!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport