mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Czy warto kupić: Opel Corsa C (2000-2006)

Czy warto kupić: Opel Corsa C (2000-2006)

Opel Corsa to samochód bardzo dobrze znany na naszym rynku. I to prawie 30 lat. Wielu kierowców zaczynało swoją przygodę z czteroma kółkami właśnie od tego modelu. Tym razem prezentujemy trzecią generację małego mieszczucha.

Czy warto kupić: Opel Corsa C (2000-2006)

Opel Corsa trzeciej generacji to jeden z niekwestionowanych hitów jeśli chodzi o segment B. Mimo, że jego premiera miała miejsce w 2005 roku, to auto pod względem stylistyki nie zdążyło się jeszcze zestarzeć. Zainteresują się nim przede wszystkim Ci, dla których koszty w domowym budżecie w rubryczce „eksploatacja samochodu” nie mogą być zbyt duże. Zanim jednak uda nam się znaleźć idealny egzemplarz, trzeba będzie się mocno natrudzić, bowiem Corsa potrafi płatać figle.

Jako, że do czynienia mamy z przedstawicielem segmentu B, nie powinniśmy oczekiwać zbyt wiele miejsca we wnętrzu. Jednak filigranowa Corsa pomieści w sobie bez problemu czterech pasażerów. Jednak przy takiej opcji polecamy wariant pięciodrzwiowy. Zajmowanie miejsca na tylnej kanapie nie będzie wymagało gimnastyki. Będąc przy temacie karoserii warto pamiętać, że blachy i ich zabezpieczenie antykorozyjne nie są mocną stroną tego auta. Rdzawy nalot atakuje najczęściej okolice pokrywy silnika oraz tylną klapę. Przed zakupem warto dokładnie obadać nadkola oraz progi, bowiem tam rdza ukrywa się bardzo długo, a kiedy ją odkryjemy, na naprawę jest już za późno. Newralgicznym punktem jest miejsce przy uszczelce drzwi.

Kolejnym miejscem, które powinno wzbudzić naszą czujność są przednie słupki. Szczególnie w wersjach z jedną parą drzwi. Z powodu błędu konstrukcyjnego i naprężeń na słupku mogą się pojawić pęknięcia.
Trzecia generacja Corsy miała już dużo bardziej atrakcyjne wnętrze niż poprzednik. Niestety za sam wygląd nie jest przyznawana ocena. Wraz z upływem lat dobrze spasowane plastiki potrafią luzować i zaczynają wtedy wydawać z siebie różne, dziwne dźwięki. Skrzypią boczki drzwi, deska rozdzielcza, a nawet fotele. Obsługa wszystkich urządzeń we wnętrzu jest bardzo intuicyjna i raczej nie sprawiają one kłopotów eksploatacyjnych. Wielu użytkowników narzeka wraz z upływem lat na coraz ciężęj pracującą skrzynię biegów. Jest to wada konstrukcyjna cięgien, które potrafią się luzować.

Do mocnych stron Corsy C nie zaliczymy także układu zawieszenia. W opinii użytkowników mało trwałe są amortyzatory. Podczas wymiany warto więc zainwestować w zamiennik o wysokiej jakości. Głośne stuki z okolic przedniej osi to najprawdopodobniej łączniki stabilizatora, które nadają się do wymiany. Warto od czasu do czasu sprawdzić luzy na przekładni kierowniczej. Zaniedbania w tej kwestii mogą bardzo szybko skończyć się kosztownym remontem układu kierowniczego.

Chcąc kupić Corsę C musimy pamiętać, że najmniejsza jednostka napędowa wcale nie musi oznaczać, że będziemy jeździć tanio. Wielu użytkowników nabiera się na pozornie tani w utrzymaniu silnik o pojemności jednego litra. Jednak jednostka ta niezbyt dobrze radzi sobie z niedużymi przecież gabarytami samochodu. Jednostka jest bardzo awaryjna, a na dodatek pali tyle co dużo większe jednostki. Lepiej zainteresować się silnikami z gamy Twinport. Bardzo dobre opinie zbiera silnik o pojemności 1,2 litra oraz 1,4 litra, dysponujący kolejno mocą 75 oraz 90 KM.

W tych jednostkach najczęściej defektuje czujnik ciśnienia oleju. Element ten potrafi się rozszczelniać, co skutkuje błędem na desce rozdzielczej. Gdy poczujemy któregoś poranka, że silnik nie pracuje na 100 procent swoich możliwości prawdopodobnie czeka nas wymiana przepływomierza albo czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin (EGR). W przypadku drugiej usterki warto skorzystać z usług profesjonalnego warsztatu. Fani jednostek wysokoprężnych też znajdą coś dla siebie pod warunkiem, że będzie to silnik 1,3 CDTI stworzony przez Włochów. Jednostka o pojemności 1,7 zapożyczona od Isuzu potrafi być kapryśna.Najczęściej awarii ulega system wtryskowy, a jego naprawa nierzadko przekracza wartość samochodu.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Corsa
Opel Corsa
Cena podstawowa już od: 41 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Zobacz koniecznie: Wszystko o Opel Corsa Wszystko o Opel
Tematy w artykule: Opel Opel Corsa czy warto kupić

Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

~corsacklubpolska 2014-05-18

Polecam ten model z pod znaku opla zapraszam https://www.facebook.com/opel.corsacklub

~padma 2014-04-19

Mam corsę rocznik 2001. Powiem tak na tle innych marek nie wygląda najgorzej. Wszystko nie psuje się jednocześnie. Silnik dobry (Ecotec), brak wycieków, prowadzi się b. dobrze. Rdza już bierze nadkola, bagażnik, progi. Chętnie bym sprzedał, tylko jaki wybrać nowy (tj. 5 letni) model.

~LUI 2014-04-15

Nie podzielam waszych opinii. Kupiłam nową corsę d w salonie i jestem bardzo nie zadowolona. Nie dość że opornie się go prowadzi to jest też bardzo nie dopracowany technicznie. Kształt wycieraczek powoduje że pół szyby jest rozmazana. Pod drzwi wlewa się woda i błoto z kałuż. No i wersja z gazem wcale nie jest oszczędna. Dodatkowo sporo zużywa się benzyny do rozgrzania silnika a także potrafi się sam przełączyć z gazu na benzynę i jeździsz tak aż się zorientujesz. Nie kupiłabym drugi raz tego samochodu. Jedyna jego zaleta to wygląd.

~pol 2014-01-26

1.3 żwawy silnik ale z jedynki rusza jak kot

~marek k 2014-01-03

mam Opel 1_3 CDTI świetny dynamiczny silnik. średnie spalanie w ciągu całego roku 4,71

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport