mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Czy warto kupić: Seat Ibiza II (2002-2008)

Czy warto kupić: Seat Ibiza II (2002-2008)

Segment małych samochodów miejskich to dla każdego producenta ważna część zapewniająca byt. Seat funkcjonuje w nim nieprzerwanie od 1984 roku, sprzedając do tej pory ponad 5 milionów samochodów. Sprawdzamy czy maluch ze sportowym zadziorem jest wart swej ceny.

Czy warto kupić: Seat Ibiza II (2002-2008)
Seat Ibiza trzeciej generacji to dość popularny widok na naszych ulicach. Auto jest już drugą generacją powstałą na płycie podłogowej Volkswagena Polo. W gamie grupy Volkswagena jest jeszcze Skoda Fabia, która jest odpowiednikiem tych modeli. Z doświadczenia Volkswagena skorzystano nie tylko w kwestii konstrukcyjnej. Gama jednostek benzynowych dostępnych w tym modelu pochodzi również od niemieckiego koncernu.

Najpierw jednak kilka słów o detalach stylistycznych. Trzecia generacja Ibizy to rewolucja względem poprzednika. Samochód został zaprojektowany przez zespół Waltera da Silvy, który przed nim zrobił kilka dobrych modeli innych producentów. Auto nadal prezentuje się dość świeżo i atrakcyjnie. Z racji tego, że Ibiza to samochód z gorącego południa w mroźnej atmosferze naszego kraju zabezpieczenia antykorozyjne nie zawsze zdają egzamin. Warto więc sprawdzić okolice progów i podwozie, czy nie wdała się tam rdza.

Jako, że mamy do czynienia z niewielkim samochodem, nie powinniśmy oczekiwać wielkiej przestrzeni w środku. W samochodzie zmieszczą się dwie dorosłe osoby plus ewentualnie dwójka dzieci z tyłu. Nie powinno się rozpatrywać Ibizy jako samochodu rodzinnego. Wnętrze jest dość spartańskie, jednak wszystko znajduje się na miejscu. Materiały z jakich wykonano wnętrze są dość twarde i lubią skrzypieć. Bardzo często wycierają się i kruszą uchwyty przy drzwiach. W bagażniku pomieścimy standardowo 265 litrów. Po złożeniu kanapy wielkość wzrasta do ponad tysiąca litrów.

Jednym z problemów jakie trapią Ibizę na polskich drogach to niezbyt wytrzymałe zawieszenie. Luzy i stuki to normalka po kilkudziesięciu tysiącach kilometrach. Uwaga na łożyska i osłony przegubów. W przypadku tych drugich warto sezonowo sprawdzać ich stan. Bardzo poważne i kosztowne mogą być wycieki oleju z układu wspomagania. Z reguły winowajcą jest tu pompa wspomagania. W grę wchodzi jednak jej regeneracja.

Trzecia generacja Ibizy oferowała dość bogatą gamę jednostek napędowych. W najmniejszym benzyniaku o pojemności 1,2 litra pojawiały się problemy z rozrządem (przeskakujący łańcuch) i jego napędem. Warto wspomnieć, że problem ten trafiał się także w innych autach grupy VW w podobnych latach. Była to usterka fabryczna. Najmniej problemów w opinii użytkowników sprawiają silniki o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra.  Czasami zdarzały się tam drobne usterki elektroniki (przepływomierz) i przepustnicy. Najmocniejsza jednostka jaką można było znaleźć pod maską Ibizy to ta z wersji Cupra. Był to czterocylindrowy silnik 1,8 z turbodoładowaniem. Przed zakupem warto sprawdzić stan turbosprężarki oraz czy nie pojawiają się wycieki oleju.

W kwestii silników diesla mamy do wyboru dwie wersje: 1,4 oraz 1,9. Oczywiście sygnowane znaczkiem TDI. Trzycylindrowe silniki nie sprawiają kłopotów. W większych dieslach, szczególnie tych stuningowanych, często koło dwumasowe nadaje się do wymiany.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Seat Ibiza
Seat Ibiza
Cena podstawowa już od: 45 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Seat Ibiza Wszystko o Seat
Tematy w artykule: Seat Seat Ibiza czy warto kupić

Podobne wiadomości:

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Aktualności 2016-11-21

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport