mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Czy warto kupić: Toyota Avensis II (2002-2009)

Czy warto kupić: Toyota Avensis II (2002-2009)

Marka Toyota ma już od lat ugruntowaną opinię na polskim rynku. Samochody te uważane są powszechnie za solidne i bezawaryjne. Jednak kilka miesięcy po wejściu na rynek drugiej generacji modelu Avensis zaczęły się schody.

Czy warto kupić: Toyota Avensis II (2002-2009)

Pierwsza generacja Avensisa sprzedawała się dość dobrze i nie było z nią problemów eksploatacyjnych. Stąd niewiele samochodów na rynku wtórnym, a jeśli już to trzymają one długo swoją wysoką cenę. W 2002 roku trafiła do salonów całkiem nowa generacja Avensisa. Samochód został radykalnie zmieniony pod względem stylistycznym, a także konstrukcyjnym. Auto powstało na nowej płycie podłogowej, w środku pojawiły się dużo lepsze materiały.

Auto powstawało w Europie w brytyjskich zakładach Toyoty. Z myślą o klientach na Starym Kontynencie również powstawało. Klienci mogli wybierać spośród trzech wersji nadwoziowych: liftback, sedan i kombi.

Toyota Avensis to przedstawiciel bardzo popularnego segmentu D, dlatego na wyposażeniu standardowym nie brakowało niczego. Klimatyzacja, pełna elektryka szyb i lusterek, systemy bezpieczeństwa w postaci kontroli trakcji oraz poduszek powietrznych w liczbie co najmniej 4 były zawsze na pokładzie. Co do spasowania plastików na pierwszy rzut oka nie można było mieć zastrzeżeń. Po czasie jednak pojawiały się coraz donośniejsze odgłosy spod deski rozdzielczej. Jakość plastików oraz wykończenia tapicerskiego również pozostawała wiele do życzenia. Pokrycie foteli pruło się i odbarwiało.

Kolejnym problemem Avensisa były przeciekające lampy. Zarówno z przodu jak i z tyłu, a wraz z nimi halogeny. W wersjach z początków produkcji stosowano plastikowe mocowania żarówek H7 wobec czego dochodziło do stapiania tego elementu. Producent szybko wymienił wadliwy element na wykonany z aluminium. Problemy występują także z ksenonami, które po czasie robią się matowe.

Jeśli chodzi o bezawaryjność to najlepiej spisują się silniki benzynowe. W gamie dostępnych jest kilka pojemności (1.6, 1.8, 2.0 oraz 2.4). Nie warto interesować się najsłabszym wariantem bowiem zapewnia marne osiągi oraz spala dużo paliwa. Jedyne problemy jakie męczą użytkowników benzyniaków to zwiększone spożycie oleju silnikowego.

Diesle za to są prawdziwą zmorą. Usterki są tutaj poważne i kosztowne. Jednostki dostępne są w dwóch pojemnościach: 2.0 oraz 2.2. Większa jednostka dostępna była w dwóch wariantach mocy. Problemy zaczynały się od turbosprężarki. Firma Garret dostarczała wadliwy osprzęt. Tradycyjnie w samochodach jeżdżących dużo po mieście po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów do wymiany jest koło dwumasowe. Po latach problemy sprawiają także układy wtryskowe. Niekoniecznie z powodu paliwa słabej jakości, ale to akurat ciężko producentowi udowodnić. W praktyce mniej problematyczne okazują się silniki o pojemności 2,2 litra.

Zawieszenie Avensisa jest dość wrażliwe. Najczęstsze usterki dotyczą wahaczy w których pojawiają się luzy. W wersjach produkowanych przed liftingiem problemy sprawiała maglownica. Jednak większa część egzemplarzy dotkniętych problemem trafiła do ASO, gdzie problem usuwano.

Mimo usterek które nękają drugą generację Avensisa, samochód ten ma nadal bardzo wysoką wartość rezydualną. Generalnie warto rozglądać się za egzemplarzami wyprodukowanymi po 2006 roku, kiedy auto przeszło face-lifting. Większość niedociągnięć została wtedy usunięta.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Avensis
Toyota Avensis
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~Greggie 2012-10-01

Witam wszystkich. Trochę się nie zgadzam z opinią w artykule, bo kupiłem swoją Toyotę od 1 właściciela- przebieg udokumentowany z książką + wszystkie pieczątki serwisowe. Mam model z 2003 roku w nadwoziu wagon z silnikiem 1.8. Nic poza serwisem przy niej nie robię, więc artykuł jest dość tendencyjny niestety i nie odzwierciedla rzeczywistości, bo jeżeli się kupi z wiadomego źródła i da trochę więcej, to nie powinno być żadnych problemów. Jeśli chodzi o pytanie czy warto kupić? - na pewno. W tej wersji nadwoziowej i z tym silnikiem jest to bardzo dobry kompromis pomiędzy osiągami i spalaniem. 129 KM daje radę jak na odmianę wagon a średnie spalanie u mnie nigdy nie przekroczyło 7,5 l/100km.

~Gomez 2012-03-05

Mam avensis 2004 rok, przez 7 lat nie działo się kompletnie nic, ostatnio po 102 tyś km wymieniłem sprzęgło, bo zaczęło się ślizgać, no i żarówki wymieniałem. Akumulator niedawno, po 7 latach zmieniłem na nowy. Następnego też kupię avensisa. I tyle.

~Uzytkowni Avensisa 2012-02-09

90% TEGO ARTYKUŁU TO ŚCIEMA NIC WIĘCEJ

~Krzycho 2011-11-10

Dziś już nie produkuje się dobrych samochodów. W każdym coś tam jest nie tak i nie ma ideału. Najczęściej to kwestia szczęścia lub pecha. I nie ma znaczenia czy niemiecki, japoński, koreański itd. Zresztą co tu mówić o kraju marki jak w np. w Maździe sa części Forda, w Suzuki i Oplu te same silniki robione przez Fiata, w Nissanie silniki i części Renault, do Toyoty silniki produkowane w Polsce a całość składana w Turcji itd. itd. Szkoda tych dyskusji który lepszy.

~Kriss 2011-11-10

Mam Avensis (od nowości) z 2006 po FL, 2.2 CAT, ponad 210 tyś. km i NIC. Przegląd przeszedł bez mrugnięcia. Auto się zachowuje jakby miało poniżej 100 tyś przebiegu. Jedyna rzecz, która czasem niespotykanie zaskoczy to... przepali sie żarówka H7 (raz na 50 tyś.). Ot i tyle.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport