mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Dacia Logan: Czy jeszcze interesuje?

Dacia Logan: Czy jeszcze interesuje?

Pomysł na Dacię Logan - prosty, łatwy i przyjazny samochód, co może wskazywać na kopiowanie pomysłu od produkujących kiedyś proste i tanie samochody Japończyków.

Dacia Logan: Czy jeszcze interesuje?

Za takie właśnie uznawane są kraje Europy Wschodniej. Firmy uważają, że w Rumunii, Bułgarii, czy w Rosji, a także w Polsce można klientowi zaoferować użyteczność i trwałość opakowaną w może nie najświeższą formę. Kiedy ruszyła produkcja, Dacia Logan wynoszona była na piedestały jako nowe "auto dla ludu". W naszym kraju jednak, lud wybrał jednak tańsze i często lepsze używane modele z importu.

Stylistyka - wzór pudełka
Trójbryłowe nadwozie jest przykładem balansu między prostotą, a dobrym gustem. Prosta, wydłużona linia okien i wydatne nadkola wzmacniają przy tym wizerunek małej limuzyny. Auto jest także wizualnie lżejsze od podobnej Thalii od Renault, co uzyskano przez mniejsze wypukłości nadwozia i zdecydowane rysy blach. Plus to także dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Takie koszto-oszczędne elementy jak archaiczne ramiona wycieraczek, identyczne lusterka wsteczne lub osobne zamki drzwiowe odeszły już jednak do lamusa. Obejrzyj galerię zdjęć z testu Dacii Logan

Wnętrze - dobre dodatki
Jak przystało na samochód mający sprawdzić się na wszystkich drogach, w tym także na duktach nie asfaltowanych, Logan jest prosty i łatwy w utrzymaniu także w kabinie pasażerskiej. Przytłaczający jest ciemnoszary plastik deski rozdzielczej o twardej, przypominającej kamień fakturze. Jasno szary materiał użyty do wytłoczenia wewnętrznej części drzwi, może zaskoczyć pomysłowością, ale również podobna faktura powoduje wrażenie toporności wnętrza.

A wcale tak nie jest. Podobnie jak z zewnątrz zachowano balans i "aluminiowe" wstawki na środkowej części deski rozdzielczej i przy zegarach oraz okrągłe wloty powietrza utrzymują akceptowany poziom. Poza regulatorami podnośników szyb na środkowej konsoli i lusterek wstecznych na kanale środkowym bez zastrzeżeń pozostaje także ergonomia wnętrza.

Bagażnik - blisko do dobrze
Na nieskomplikowanym zarysie nadwozia korzysta bagażnik, który niezależnie od wersji ma 510 litrów. W konkurencji w miarę porównywalnych cenowo samochodów w tyle pozostaje Fabia sedan z 438 litrami, identycznej pojemności bagażniki są w Thalii i Albea ze swoimi 515 litrami.

W odróżnieniu od konkurencji, mocno ograniczone są jednak możliwości powiększenia tej powierzchni. Czy to – choć wątpliwe – zabieg księgowych, czy umyślny (?) błąd konstrukcyjny, po prostu ani tylne siedzenia, ani oparcie nie drgną przymocowane i wzmocnione przez poprzeczną podłużnicę od nadkola do nadkola.

Jazda - wszędołaz?
Nie bez przesady pomysłodawcy i twórcy samochodu z Renault przygotowali i określili Dacię Logan jako model na każdą drogę. Oczywiście bez przesady, ale uniwersalne koła, względnie wysokie i co ważne ciche zawieszenie może nie zachęcają do gonienia BMW na autostradzie, ale na pewno pozwolą ominąć pełzającą po dziurawym szutrze limuzynę, gdy ta zjedzie na przydrogowy parking.

Do "zamykania licznika" na szybkiej drodze i szarżowania spod świateł nie zachęca także silnik. Jednostka pamiętająca pierwsze Clio łatwo wchodzi na obroty i jest elastyczna, co jednak kosztuje na stacji. W cyklu mieszanym auto ma spalać 7,2 litra benzyny na sto kilometrów, jednak łatwo jest dojść do 8-8,5, a maksymalne zużycie w mieście może sięgać nawet ponad 10 litrów.

Podsumowanie - no to dla kogo?
Testowany model 1.6 MPi w wersji Laureate ma oprócz poduszki powietrznej kierowcy także tę dla pasażera. Do tego instalowane są elektrycznie regulowane szyby i lusterka, światła przeciwmgłowe, wspomaganie, a w opcji (tu obecne) znajdziemy ABS i klimatyzację, choć ten pierwszy element powinien już jednak być standardem. Wszystko w cenie równych 39.500 i dodatkowym lakierem metalicznym za 1.350 zł - czyli łącznie 40.850 zł.

 


TU zobacz ceny i specyfikacje Dacii Logan

I co? I to, że nawet Kowalski, który nie ukończył uczelni ekonomicznej i którego nie obchodzą interesy firm oferujących mu nowe i ogólnie lepsze jakościowo samochody, w ostatecznej decyzji wybierze za te pieniądze kilkuletniego kompakta używanego w kraju lub średniego sedana, czy kombi sprowadzone z zagranicy. Patrząc na polskie ulice widać, że Renault nie trafił z ogólnie dobrym produktem, jakim jest Dacia Logan w dobrą "czasoprzestrzeń".

 


+ widoczność na wszystkie strony
+ prostota i trwałość wykonania
+ pozytywnie zaskakujące zawieszenie

- spalanie leciwej jednostki
- toporność niektórych elementów
- okrojone możliwości bagażnika

 


Więcej informacji o Dacii Logan:

Kolumbijski Logan (2005-09-09)

Logan coraz lepiej (2005-07-08)

Logan w Maroku (2005-07-07)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Dacia Logan
Dacia Logan
Cena podstawowa już od: 29 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Dacia Logan Wszystko o Dacia
Tematy w artykule: Dacia Dacia Logan

Podobne wiadomości:

Dacia Logan i Sandero odmłodzone

Dacia Logan i Sandero odmłodzone

Aktualności 2016-09-20

Nowa Dacia Duster w przyszłym roku

Nowa Dacia Duster w przyszłym roku

Aktualności 2016-07-25

Komentuj:

~jestem w kropce 2010-05-19

chciałem kupić dacie duster ale salon był połączony z nissanem i gość powiedział że lepszy nissan [kaszkaj] i tylko 12 tyś droższy. znowu znajomi mówią że te [kaszkaje] są pełne serwisów. niby nissan a tu taka wtopa! sam już nie wiem co kupić bo chce diesla i dość wygodny i tani.może macie jakieś spostrzeżenia.dz za odp z góry

~mooooonn 2009-09-30

kolego afor z tego co wiem bo z geografii jestem dobry to Rumunia to na południu jest :)

~mooooonn 2009-09-30

dzieci sie wypowiadaja i juz.. nie wypowiadajcie sie jesli nie macie z czyms do czynienia.!! j.w. masz racje kup logana a nie 10latka z Niemiec "urzywany przez dziadka bezwypadkowy " beznadziejna śpiewka.. ja mam do czynienia z Logan i jest zadowalający.. od taniego samochdu wymagacie luksusu z merca..ogarnijcie sie ze tak powie. Diesel 1,5DCI wersja bez klimy duzo miejsca i jak na razie sie bardzo dobrze sprawuje za 30 kilka tysiecy masz prawie najbogatsza wersje w dieslu... jak macie cos do zaprzeczenia nie odzywajcie sie bo 95% z Was nie mialo z tym samochodem do czynienia.. zobaczyli i tylko gadaja.. ŹLE. takze sie zastanówcie

~marcin 2008-06-08

witam jezdze tico chyba kupie dacie mam20000zl co za to kupie 10latka z niemiec

~Greg1 2007-02-04

No troche sie lamie, ale wyglada na to ze nastepna bedzie Dacia. Oczywiscie wersja najtansza za niecale 30 kzl. Jezdzilem roznymi samochodami (prawie zawsze nowki) i zaden nie byl wart pieniedzy ktore dalem. Zawsze mialy jakies mankamenty. Za te pieniadze (1/3 normalnego samochodu) to wystarczy ze bedzie jezdzil. Nigdzie mi sie nie spieszy i jezdze do 15 kkm/rok.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport