mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Dlaczego musisz kupić Mazdę MX-5?

Dlaczego musisz kupić Mazdę MX-5?

Żaden inny samochód nie wpisuje się tak mocno w definicję „kultowego auta” jak Mazda MX-5. W tym roku auto obchodzi 25-lecie, a już za kilka tygodni Japończycy zaprezentują nową generację. Zakup MX-5 to jedna z najlepszych decyzji, jaką możesz podjąć w swoim życiu. Oto nasze argumenty.

Dlaczego musisz kupić Mazdę MX-5?

1. Sportowy samochód za dobre pieniądze
Serce pożąda aut z przydomkiem „sportowy” i „roadster”, a cena ich zawsze jest na poziomie, którego rozum nie jest w stanie zaakceptować. Często przy zakupie samochodu jesteśmy zmuszeni schować marzenia w słoik i zakopać go głęboko pod ziemią, nawet gdy decydujemy się na zakup drugiego auta.



Auto sportowe z tylnym napędem nie musi kosztować dużo. Jeśli przeglądniemy polski rynek, to oferta nowych sportowych aut wyposażonych w tylny napęd nie jest duża. Mazda MX-5 na tle konkurencji wypada bardzo dobrze. Ot przykłady pierwsze z brzegu. BMW Z4 w najtańszej wersji sDrive18i kosztuje od 157 800 złotych. Toyotę GT86 dostaniemy od kwoty 119 000 zł. Minimalna ilość pieniędzy, jaką musimy przygotować na zakup nowej MX-5, to 107 900 zł. Nawet jeśli dobierzemy kilka opcji z listy dodatków to cena sięgnie 120 tys. złotych, a Mazda daje nam rabat na zakup auta w wysokości 5 000 zł. MX-5 to najlepszy stosunek ceny do tego, co może zaoferować.  

2.Świetnie się prowadzi
Jinba Ittai – to japońska filozofia z czasów samurajów, która mówiła o idealnej więzi pomiędzy jeźdźcem i jego wierzchowcem. Japończycy, gdy tworzyli MX-5, chcieli tę filozofię przenieść w relację kierowca-samochód. Japoński roadster jeździ niesamowicie i trudno znaleźć drugie auto, które tak dobrze współpracuje z kierowcą.



Każdy ruch kierownicą nie jest walką z narowistym tyłem, czy nie lubiącym słuchać przodem auta. MX-5 daje niesamowite poczucie bezpieczeństwa, większe niż prezerwatywa schowana w portfelu. Japoński roadster przykleja się do asfaltu i pokonuje, a w zasadzie połyka każdy zakręt z niesamowitą lekkością. To auto jest idealne do oswajania ludzi z napędem przekazywanym na tył.


3. Kabriolet na każdą porę roku
Sceptycy zawsze przedstawiają jeden i ten sam argument przeciwko kupnie kabrioletu – nie da się go użytkować zimą. Naszym zdanie to bzdura, zwłaszcza w przypadku MX-5, które ma składany twardy dach. Jasne, że zimą nasza czujność musi być wzmożona, ale nie oznacza to, że japoński roadster na zimę mamy chować pod koc. Obalanie stereotypów to jedna z najprzyjemniejszych rzeczy na świecie. MX-5 nadaje się do tego idealnie.


4. MX-5 się nie starzeje
Sylwetka Mazdy MX-5 przez lata nie zmieniła się radykalnie, co dowodzi jak bardzo kultowym autem jest japoński roadster. Samochód wygląda bardzo ładnie i nikt nigdy nie powie, że MX-5 to brzydki samochód.


5 . Wszyscy będą Ci zazdrościć
Zakup auta to pewien wyznacznik statusu, udobruchanie swojego ego. I tego nie ma co ukrywać. MX-5 to samochód, który każdy będzie Ci zazdrościł. Znajomi, kumple czy nawet przypadkowi przechodnie będą zagadywać i gratulować zakupu auta. Wszyscy będą uśmiechać się i pałać serdecznością na drodze. MX-5 jest generatorem pozytywnych emocji.


6. Zakup sprawia, że stajesz się członkiem niesamowitej społeczności
Kupując MX-5 wchodzisz do grona fenomenalnych posiadaczy Mazdy MX-5. Zloty, spontaniczne spotkania, wymiana zdań na forach internetowych i rodzinna atmosfera to te elementy, które dostajesz w darmowym pakiecie kupując MX-5. O tym, jak bezcenny to dar, niech świadczy fakt, że jadąc MX-5 często inni użytkownicy tego auta pozdrawiali nas serdecznie.

7. Auto przyjazne serwisowaniu
Kilka generacji MX-5 to również spory rynek aut używanych. Na co zwrócić uwagę przy zakupie MX-5 i jak ustrzec się nieprzyjemnych niespodzianek. Oto zapytaliśmy specjalistę. „Największą bolączką Miaty jest korozja, pojawiająca się na tylnej części progu. Wynika to z zaniedbania czyszczenia odpływów dachu, które znajdują się tuż za mocowaniem pasów bezpieczeństwa. Często wpadają tam liście i zapychają odpływ, przelewająca woda gromadzi się w progach. Koroduje również podwozie, jednak o ile podłużnice i inne elementy nośne auta są zdrowe, to nie należy się tym martwić. W skrajnych przypadkach rdzewieje, także pokrywa bagażnika wokół podświetlenia tablicy.



Dachy materiałowe pojawiły się dopiero w 2002 roku. We wcześniejszych rocznikach trzeba zwrócić uwagę na to, czy poszycie jest elastyczne i nie popękane, jeśli spękanie jest nieduże wystarczy kupić odpowiednie kosmetyki do konserwacji dachów winylowych i regularnie raz na miesiąc porządnie umyć i zakonserwować. Jeśli jednak spękania są duże i do kabiny dostaje się woda, pozostaje wymiana poszycia, która z montażem kosztuje około 1000 zł.



W starszych rocznikach modelu NB oraz NB fl często zdarza się usterka hamulca ręcznego, w większości przypadków wystarczy zregenerować zacisk hamulcowy. Jeśli to nie pomoże, konieczna jest wymiana na nowy lub używany w dobrym stanie. Sporadycznie wymienia się cewki, dotyczy to modelu NB, później udoskonalono je i problem nie występował.

W wyjątkowych sytuacjach, przy dużych przebiegach, lub po zlej eksploatacji silnika, zdarzają się nieszczelne głowice na środkowych zaworach. Wiąże się to niestety z dużym remontem silnika, warto sprawdzić ciśnienia zaworów.”
– powiedział nam Mikołaj Poźniak z warsztatu „MX5-Centrum” we Wrocławiu.


8. Dobrze ulokowane pieniądze
Jeśli zakupisz MX-5, a zwłaszcza któryś z egzemplarzy specjalnych, to nie musisz martwić się o jego sprzedaż w odległej perspektywie. Niewiele jest aut, które mają szanse na status kultowych oldtimerów, a takim właśnie jest MX-5. Włożone pieniądze w samochód, jego doprowadzenie do stanu idealnego zwrócą się za kilka lat, gdy MX-5 stanie się pożądana przez kolekcjonerów, a sprawnych egzemplarzy będzie na rynku niewiele.


9. Najlepszy wybór, gdy szukasz drugiego auta
Jeśli w garażu masz już auto rodzinne, które zakupił rozum i zakup drugiego podpowiada Ci serce, to MX-5 jest na to idealnym kandydatem. Dwumiejscowy roadster z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 160 KM i napędem na tył sprawdzi się idealnie jako auto na weekend czy do realizacji dziecięcych marzeń o posiadaniu sportowego auta. Pytanie nie brzmi, czy powinieneś kupić MX-5, ale jak szybko możesz to zrobić? 


Serdeczne podziękowania dla MX5-Centrum i p. Mikołaja Poźniaka za pomoc w realizacji materiału. 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda MX-5
Mazda MX-5
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr.

Podobne wiadomości:

Odświeżona Mazda 6 zadebiutuje w Genewie

Odświeżona Mazda 6 zadebiutuje w Genewie

Aktualności 2018-02-09

Nowa Mazda 6 w Los Angeles

Nowa Mazda 6 w Los Angeles

Aktualności 2017-12-01

Komentuj:

~Bartosz 2014-08-04

Wolałbym toyotę gt jeśli mowa o sportowych samochodach. Toyoty są w mojej rodzinie od lat,

~aaa 2014-08-03

Ja bym sie wstydził podpisywać pod takim materiałem.

~mariola 2014-08-01

Ale wasz grafik to by sie troche opanował z tymi fotomontażami w paincie o0

~ivo 2014-08-01

"Dachy materiałowe pojawiły się dopiero w 2002 roku." ??nMateriałowe - tzn. jakie? nMiękkie, składane dachy (winylowe) były już od początku produkcji modelu NA, czyli od 1989 roku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.