mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Dlaczego musisz kupić Mazdę MX-5?

Dlaczego musisz kupić Mazdę MX-5?

Żaden inny samochód nie wpisuje się tak mocno w definicję „kultowego auta” jak Mazda MX-5. W tym roku auto obchodzi 25-lecie, a już za kilka tygodni Japończycy zaprezentują nową generację. Zakup MX-5 to jedna z najlepszych decyzji, jaką możesz podjąć w swoim życiu. Oto nasze argumenty.

Dlaczego musisz kupić Mazdę MX-5?

1. Sportowy samochód za dobre pieniądze
Serce pożąda aut z przydomkiem „sportowy” i „roadster”, a cena ich zawsze jest na poziomie, którego rozum nie jest w stanie zaakceptować. Często przy zakupie samochodu jesteśmy zmuszeni schować marzenia w słoik i zakopać go głęboko pod ziemią, nawet gdy decydujemy się na zakup drugiego auta.



Auto sportowe z tylnym napędem nie musi kosztować dużo. Jeśli przeglądniemy polski rynek, to oferta nowych sportowych aut wyposażonych w tylny napęd nie jest duża. Mazda MX-5 na tle konkurencji wypada bardzo dobrze. Ot przykłady pierwsze z brzegu. BMW Z4 w najtańszej wersji sDrive18i kosztuje od 157 800 złotych. Toyotę GT86 dostaniemy od kwoty 119 000 zł. Minimalna ilość pieniędzy, jaką musimy przygotować na zakup nowej MX-5, to 107 900 zł. Nawet jeśli dobierzemy kilka opcji z listy dodatków to cena sięgnie 120 tys. złotych, a Mazda daje nam rabat na zakup auta w wysokości 5 000 zł. MX-5 to najlepszy stosunek ceny do tego, co może zaoferować.  

2.Świetnie się prowadzi
Jinba Ittai – to japońska filozofia z czasów samurajów, która mówiła o idealnej więzi pomiędzy jeźdźcem i jego wierzchowcem. Japończycy, gdy tworzyli MX-5, chcieli tę filozofię przenieść w relację kierowca-samochód. Japoński roadster jeździ niesamowicie i trudno znaleźć drugie auto, które tak dobrze współpracuje z kierowcą.



Każdy ruch kierownicą nie jest walką z narowistym tyłem, czy nie lubiącym słuchać przodem auta. MX-5 daje niesamowite poczucie bezpieczeństwa, większe niż prezerwatywa schowana w portfelu. Japoński roadster przykleja się do asfaltu i pokonuje, a w zasadzie połyka każdy zakręt z niesamowitą lekkością. To auto jest idealne do oswajania ludzi z napędem przekazywanym na tył.


3. Kabriolet na każdą porę roku
Sceptycy zawsze przedstawiają jeden i ten sam argument przeciwko kupnie kabrioletu – nie da się go użytkować zimą. Naszym zdanie to bzdura, zwłaszcza w przypadku MX-5, które ma składany twardy dach. Jasne, że zimą nasza czujność musi być wzmożona, ale nie oznacza to, że japoński roadster na zimę mamy chować pod koc. Obalanie stereotypów to jedna z najprzyjemniejszych rzeczy na świecie. MX-5 nadaje się do tego idealnie.


4. MX-5 się nie starzeje
Sylwetka Mazdy MX-5 przez lata nie zmieniła się radykalnie, co dowodzi jak bardzo kultowym autem jest japoński roadster. Samochód wygląda bardzo ładnie i nikt nigdy nie powie, że MX-5 to brzydki samochód.


5 . Wszyscy będą Ci zazdrościć
Zakup auta to pewien wyznacznik statusu, udobruchanie swojego ego. I tego nie ma co ukrywać. MX-5 to samochód, który każdy będzie Ci zazdrościł. Znajomi, kumple czy nawet przypadkowi przechodnie będą zagadywać i gratulować zakupu auta. Wszyscy będą uśmiechać się i pałać serdecznością na drodze. MX-5 jest generatorem pozytywnych emocji.


6. Zakup sprawia, że stajesz się członkiem niesamowitej społeczności
Kupując MX-5 wchodzisz do grona fenomenalnych posiadaczy Mazdy MX-5. Zloty, spontaniczne spotkania, wymiana zdań na forach internetowych i rodzinna atmosfera to te elementy, które dostajesz w darmowym pakiecie kupując MX-5. O tym, jak bezcenny to dar, niech świadczy fakt, że jadąc MX-5 często inni użytkownicy tego auta pozdrawiali nas serdecznie.

7. Auto przyjazne serwisowaniu
Kilka generacji MX-5 to również spory rynek aut używanych. Na co zwrócić uwagę przy zakupie MX-5 i jak ustrzec się nieprzyjemnych niespodzianek. Oto zapytaliśmy specjalistę. „Największą bolączką Miaty jest korozja, pojawiająca się na tylnej części progu. Wynika to z zaniedbania czyszczenia odpływów dachu, które znajdują się tuż za mocowaniem pasów bezpieczeństwa. Często wpadają tam liście i zapychają odpływ, przelewająca woda gromadzi się w progach. Koroduje również podwozie, jednak o ile podłużnice i inne elementy nośne auta są zdrowe, to nie należy się tym martwić. W skrajnych przypadkach rdzewieje, także pokrywa bagażnika wokół podświetlenia tablicy.



Dachy materiałowe pojawiły się dopiero w 2002 roku. We wcześniejszych rocznikach trzeba zwrócić uwagę na to, czy poszycie jest elastyczne i nie popękane, jeśli spękanie jest nieduże wystarczy kupić odpowiednie kosmetyki do konserwacji dachów winylowych i regularnie raz na miesiąc porządnie umyć i zakonserwować. Jeśli jednak spękania są duże i do kabiny dostaje się woda, pozostaje wymiana poszycia, która z montażem kosztuje około 1000 zł.



W starszych rocznikach modelu NB oraz NB fl często zdarza się usterka hamulca ręcznego, w większości przypadków wystarczy zregenerować zacisk hamulcowy. Jeśli to nie pomoże, konieczna jest wymiana na nowy lub używany w dobrym stanie. Sporadycznie wymienia się cewki, dotyczy to modelu NB, później udoskonalono je i problem nie występował.

W wyjątkowych sytuacjach, przy dużych przebiegach, lub po zlej eksploatacji silnika, zdarzają się nieszczelne głowice na środkowych zaworach. Wiąże się to niestety z dużym remontem silnika, warto sprawdzić ciśnienia zaworów.”
– powiedział nam Mikołaj Poźniak z warsztatu „MX5-Centrum” we Wrocławiu.


8. Dobrze ulokowane pieniądze
Jeśli zakupisz MX-5, a zwłaszcza któryś z egzemplarzy specjalnych, to nie musisz martwić się o jego sprzedaż w odległej perspektywie. Niewiele jest aut, które mają szanse na status kultowych oldtimerów, a takim właśnie jest MX-5. Włożone pieniądze w samochód, jego doprowadzenie do stanu idealnego zwrócą się za kilka lat, gdy MX-5 stanie się pożądana przez kolekcjonerów, a sprawnych egzemplarzy będzie na rynku niewiele.


9. Najlepszy wybór, gdy szukasz drugiego auta
Jeśli w garażu masz już auto rodzinne, które zakupił rozum i zakup drugiego podpowiada Ci serce, to MX-5 jest na to idealnym kandydatem. Dwumiejscowy roadster z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 160 KM i napędem na tył sprawdzi się idealnie jako auto na weekend czy do realizacji dziecięcych marzeń o posiadaniu sportowego auta. Pytanie nie brzmi, czy powinieneś kupić MX-5, ale jak szybko możesz to zrobić? 


Serdeczne podziękowania dla MX5-Centrum i p. Mikołaja Poźniaka za pomoc w realizacji materiału. 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda MX-5
Mazda MX-5
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr.

Podobne wiadomości:

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Premiery 2016-11-16

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Aktualności 2016-11-02

Komentuj:

~Bartosz 2014-08-04

Wolałbym toyotę gt jeśli mowa o sportowych samochodach. Toyoty są w mojej rodzinie od lat,

~aaa 2014-08-03

Ja bym sie wstydził podpisywać pod takim materiałem.

~mariola 2014-08-01

Ale wasz grafik to by sie troche opanował z tymi fotomontażami w paincie o0

~ivo 2014-08-01

"Dachy materiałowe pojawiły się dopiero w 2002 roku." ??nMateriałowe - tzn. jakie? nMiękkie, składane dachy (winylowe) były już od początku produkcji modelu NA, czyli od 1989 roku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport