mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Honda Civic: Rasowy "japończyk"

Honda Civic: Rasowy "japończyk"

Testowana Honda Civic w wersji silnikowej 1.4 jest doskonała do jazdy miejskiej i na niedalekie wypady za miasto. Na dłuższych dystansach może być męcząca głośna praca silnika powyżej 3500 obr./min.

Honda Civic: Rasowy

Najnowszy model pięciodrzwiowego Civica to zupełnie nowa technologia, parametry, osiągi, jakość, styl i wygląd. Honda z nowym modelem podjęła ryzykowną próbę w segmencie pojazdów kompaktowych, gdy pojawiło się tyle nowości, a i sytuacja na rynku motoryzacyjnym jest nie najlepsza. Jednak konstruktorom udało się stworzyć samochód, który zadowoli najwybredniejszego klienta, nawet fana aut zachodnich. Szeroka, muskularna bryła nadwozia (ciut za wysoka) o drapieżnych, dynamicznych liniach już na pierwszy rzut oka nawiązuje do sportowej tradycji.

BEZPIECZEŃSTWO

Projektanci w dziale Hondy zadbali, by ich nowy produkt był pojazdem nie tylko szybkim i wygodnym, ale również zapewniał bezpieczeństwo. Civic otrzymał najwyższe notowania w swojej klasie w Euro NCAP (Europejski Program Oceny Nowych Samochodów). W kategorii bezpieczeństwa ogólnego Hondzie przyznano cztery gwiazdki na pięć możliwych, a trzy gwiazdki na cztery możliwe pod względem bezpieczeństwa pieszych. Jednak, jak na taką ocenę, dwie poduszki powietrzne w standardzie to za mało. Duże znaczenie dla bezpieczeństwa mają czteroczujnikowe, trójkanałowe systemy antypoślizgowe ABS, wspomagane przez system EBD. Civica wyposażono w centralny zamek i immobiliser ze zmiennym kodem, co utrudnia złodziejowi odjechanie spod cudzego domu.

PROWADZENIE

Auto, o długości niewiele przekraczającej cztery metry, zazwyczaj prowadzi się łatwo. Przy ostrym pokonywaniu zakrętów pod działaniem siły odśrodkowej Civic ma skłonności do przechylania się, jednak jest to spowodowane wysokością auta (1,5 m). Zawieszenie spisuje się zadowalająco. Znakomita jest łatwość manewrowania. Kierownicą, gdy auto stoi w miejscu, z łatwością możemy kręcić jednym palcem.

KOMFORT

Dzięki nowemu zawieszeniu auto gwarantuje stabilność i jakość prowadzenia. Zadbano, by do wnętrza przenosiło się jeszcze mniej hałasu, wywarzanego zarówno przez pracujący silnik i podwozie, jak i toczące się koła i świst powietrza podczas szybkiej jazdy. Wewnątrz - auto o wymiarach limuzyny. Civic zapewnia jeszcze więcej miejsca siedzącym niż w starszych modelach. Dzięki zaawansowanym technologiom udało się uzyskać wyjątkowo szeroką i płaską podłogę, która nie ma tradycyjnego "tunelu" bie-gnącego wzdłuż auta pomiędzy fotelami.

W wyposażeniu standardowym, i jedynym, otrzymamy przednie elektryczne szyby, EPS, napinacze pięciu pasów bezpieczeństwa, centralny zamek i radiomagnetofon.

SILNIK/SKRZYNIA BIEGÓW

Nowa Honda Civic jest mocniejsza niż jej poprzedniczki, zużywa przy tym mniej paliwa i emituje mniej zanieczyszczeń. Zmo-dernizowana jednostka 1,4 l z rozrządem SOHC nadal ma moc 90 KM, ale jest teraz płynniejsza i wydajniejsza. Zapewnia większy moment obrotowy już przy niskich obrotach i wraz z pięciobiegową skrzynią, która, jak wiadomo, w Hondach jest idealnie ze-stopniowana i skrócona, daje dużo lepsze osiągi. Elektryczne sterowanie mocą, nowa, wirowa komora spalania, zastosowana technologia niskiego tarcia oraz zmniejszenie masy silnika o 10 procent sprawiają, że dysponujemy nie tylko większą mocą, ale również zużywamy mniej paliwa. Innowacyjnym rozwiązaniem jest umieszczenie drążka skrzyni biegów, która jest przysunięta wysoko na środkową konsolę. Dźwignia znajduje się bliżej kierownicy i wystarczy krótki ruch kierownicą, by zmienić bieg.

Wrażenia z jazdy Hondą kierowcy rajdowego Pawła Dytko:

- Testowane auto w wersji silnikowej 1.4 jest doskonałe do jazdy miejskiej i na niedalekie wypady za miasto. Na dłuższych dystansach może być męcząca głośna praca silnika powyżej 3500 obr./min. Wnętrze bardzo wygodne, wykonane z dobrych jakościowo materiałów, pasażerowie z tyłu nie mogą narzekać na brak miejsca na nogi. Uwagę zwraca nietypowa dźwignia zmiany biegów, umieszczona na pionowej ściance pod deską rozdzielczą. Praca skrzyni biegów bez zarzutu. Zawieszenie, jak na to auto, spisywało się bardzo poprawnie. Przy balansowaniu autem przy dużej prędkości samochód nie wykazywał żadnych niepożądanych ruchów. Należy też zwrócić uwagę na hamulce, które mnie najbardziej zaskoczyły (pozytywnie!). Podczas hamowania czułem się prawie jak w rajdówce.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport