mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Honda FR-V: W szóstkę w Hondzie

Honda FR-V: W szóstkę w Hondzie

Minivany stają się coraz popularniejszymi samochodami. Nie dziwi więc, iż każdy producent stara się mieć w swojej ofercie przynajmniej jeden taki model. Z pewnością jednym z bardziej interesujących wydaje się być Honda FR-V.

Honda FR-V: W szóstkę w Hondzie

Najbardziej charakterystyczną cechą Hondy FR-V jest układ foteli 3+3, czym nasuwa się od razu podobieństwo do Fiata Multipli, który był pierwszym minivanem z trzema fotelami z przodu. Na tym jednak podobieństwa się kończą, bo Honda przyzwyczaiła nas do ładnych i dynamicznych sylwetek, co również można zaobserwować patrząc na FR-V. Pod maską testowanej przez nas Hondy znajdowała się stosunkowo nowa jednostka wysokoprężna 2,2 i-CTDi, która była jednym z najmocniejszych jej punktów. Ale o tym za chwilę

Nadwozie
Projektanci Hondy umieją stworzyć ładne i niebanalne nadwozie, o czym możemy się przekonać patrząc chyba na każdy z modeli marki. Podobnie jest i z FR-V.

W tym przypadku funkcjonalność nie spowodowała, iż zatracone zostały inne cechy typowe dla Hondy. A więc sportowego ducha można dostrzec w skośnych reflektorach, opływowej linii nadwozia, chromowanym grillu czy dosyć krókiej masce. Nieco gorzej pod tym względem prezentuje się FR-V z tyłu. Tu już dominują mniej finezyjne, bardziej kanciaste kształty, a światła nie są tak efektowne jak przednie reflektory.

Zobacz więcej zdjęć modelu Honda FR-V

Wnętrze
W środku Honda FR-V zasługuje również na pochwałę. Spora przestrzeń, ładne materiały, z pomysłem zaprojektowana deska rozdzielcza. W testowanej wersji Executive ciemną kolorystykę wnętrza ożywiają plastiki imitujące aluminium oraz drewno. Naprawdę ładnie to wygląda. W górnej części deski, przykrytej małym daszkiem, znajdują się zegary oraz wyświetlacz systemu audio. Poniżej zaś panel sterowania klimatyzacją, dźwignia zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego (zaciągana do siebie).

W ten sposób znalazło się miejsce na trzeci fotel w przednim rzędzie, który można odsuwać do tyłu o 25 cm (wygodne, gdy jadą trzy dorosłe osoby) lub złożyć jego oparcie (tworzą się wygodne podłokietniki). W środkowym fotelu ukryte zostały także dwa schowki - jeden pod fotelem, drugi w jego wnętrzu. Każdy tylny fotel można także oddzielnie złożyć uzyskując płaską podłogę. I to bez większego wysiłku, jednym pociągnięciem dźwigni. Niestety jazda w szóstkę, szczególnie na dłuższych dystansach może być nieco męcząca. Dotyczy to zwłaszcza siedzących w pierwszym rzędzie.

Bagażnik
Możliwość składania każdego z siedzeń osobno sprawia, iż FR-V oferuje bardzo dużą różnorodność konfiguracji przestrzeni bagażowej. Pojemność zmienia się od 439 do 1049 litrów.

Jazda
Na początku parę słów o samym silniku wysokoprężnym. 2,2 i-CTDi wcześniej pojawił się w modelach Accord oraz CR-V. W FR-V dostępny jest od jesieni ubiegłego roku. O jego zaletach świadczyć może już fakt, iż uzyskał tytuł "Engine of the Year 2005" w klasie silników o pojemności od 2,0 do 2,5 l.

O jego wyjątkowym charakterze świadczy już wyciszenie, nawet przy wysokim poziomie obrotów można mieć pewne wątpliwości, czy mamy do czynienia z dieslem. Kolejną zaletą jest jego elastyczność. Na piątym biegu (FR-V wyposażony jest w sześciobiegową manualną skrzynię biegów) można spokojnie przejechać całą trasę, nawet jeśli będziemy musieli zwolnić do prędkości 60 km/h. FR-V sprawnie przyspieszy z tej prędkości.

Jak zwykle, część testu pokonaliśmy dość spokojnie. Mimo to nie udało się uzyskać poziomu spalania podawanego przez producenta (6,3 l/100). Nasz wynik był o 0,3 l większy. Przy bardziej dynamicznej jeździe zużycie paliwa było już o prawie półtora litra większe od zakładanego.

Podsumowanie
Dość dobre opinie o Hondzie FR-V to z pewnością zasługa silnika oraz stylistyki i wykończenia wnętrza. Cena za wersję 2.2 i-CTDi Executive wynosi jednak 117 tys. zł i jest o ponad 19 tys. wyższa od wersji benzynowej (2,0/150 KM). Być może odstraszy to potencjalnych nabywców, choć z pewnością ojcowie rodzin liczniejszych od statystycznych w momencie podejmowania decyzji zakupowych powinni rozważyć także i ten model.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda FR-V Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda Honda FR-V

Podobne wiadomości:

Honda Civic Type R – rekordzista już w produkcji

Honda Civic Type R – rekordzista już w...

Aktualności 2017-06-10

Honda Civic z nowym silnikiem Diesla

Honda Civic z nowym silnikiem Diesla

Technika 2017-08-16

Komentuj:

Wieszal 2014-06-02

auto nie wątpliwie godne polecenia, jak już pojeżdzisz trochę z ciekawością czekamy na Twoje opinie. Pozdrawiam

~antek 2010-02-10

co do CR_V jet super

~Marcin 2009-09-23

Posiadam takie autko jeżeli chcecie więcej wiedzieć... gg:8400997

~ConDonek 2008-05-14

Auto super !!! Mam nadzieję, że kupiłeś.Zero awarii .

~WOJTEK 2007-04-25

CHCE KUPIĆ TAKĄ HONDĘ FRV - NAPISZCIE CO O NIEJ SĄDZICIE?, CZY JEST AWARYJNA I DROGA W UTRZYMANIU

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Polscy klienci mogą już składać zamówienia na nowego Mercedesa CLS. Model, który zadebiutował pod koniec listopada na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles kosztuje od 350 500 zł.