mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Hyundai Getz:Racjonalny wybór

Hyundai Getz:Racjonalny wybór

Koreańskie marki należą do najszybciej rozwijających się na europejskim rynku. Czy to wyłącznie efekt korzystnych cen, czy też może innych zalet? Postanowiliśmy przyjrzeć się pod tym kątem modelowi Hyundai Getz.

Hyundai Getz:Racjonalny wybór

Nasze wstąpienie w szeregi Unii Europejskiej skutkowało m.in. obniżeniem ceł na towary (z 35 do 10%), w tym i samochody, sprowadzane do kraju spoza UE. To spowodowało, iż dalekowschodnie auta, w tym i Hyundai Getz, stały się konkurencyjne cenowo dla większości modeli pochodzących z Europy.
 
Hyundai Getz jest jednym z głównych motorów napędowych dobrych wyników sprzedaży na Starym Kontynencie największej południowokoreańskiej marki. Na polskim rynku Getz zadebiutował w 2003 roku zastępując miejsce Atosa. Pod koniec ubiegłego roku w sprzedaży pojawiła się zmodernizowana wersja tego najmniejszego Hyundaia.
 
Stylistyka - coś z mikrovana
Na pierwszy rzut oka można dopatrzyć się w Getzu pewnego podobieństwa do mini, a raczej mikrovanów. To z pewnością sprawka stosunkowo sporej wysokości, przy bardziej kompaktowych pozostałych rozmiarach. Jednak bez strat dla ogólnego harmonijnego wyglądu. Trzeba przyznać, iż koreańskim projektantom udało się stworzyć przyjemne i zgrabne autko, choć bez specjalnych upiększeń czy udziwnień.
 
Wprowadzony pod koniec ubiegłego roku zmodernizowany Getz niewiele różni się od poprzednika. Jak to zwykle w takich przypadkach ma miejsce, zmiany objęły linię przodu - pokrywę silnika, reflektory, które zachodzą teraz na boki, przedni spojler z zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi (testowana wersja nie posiadała takowych - w ich miejscu były zaślepki) oraz tył auta - światła, światła przeciwmgielne oraz zderzak zachodzący na boki.

Zobacz więcej zdjęć z testu Hyundaia Getza
 
Wnętrze - do tyłu nie wsiadaj
Testowana, trzydrzwiowa wersja Getza miała jedną zasadniczą wadę. A mianowicie dostęp do tylnej kanapy. Oczywiście w przypadku małych aut o nadwoziu trzydrzwiowym zawsze pojawią się utrudnienia z wsiadaniem do tyłu, jednak w tym przypadku trzeba się mocno pogimnastykować. Przede wszystkim samo odchylenie oparcia nie wystarczy raczej, by wsiąść. Trzeba jeszcze przesunąć do przodu cały fotel i za każdym razem na nowo ustawiać jego położenie. Żadnych trudności nie powinni za to mieć kierowca i przedni pasażer.
 
Po zajęciu miejsca docenić trzeba ilość miejsca nad głowami, także na tylnej kanapie. Gorzej już, w przypadku podróżowania w piątkę, z ramionami oraz nogami. Raczej odradzamy wybieranie się na dłuższe wycieczki tym autem, jeśli z tyłu mają usiąść trzy niemałe osoby. W dwie maksymalnie.
 
Tak jak w przypadku stylistyki nadwozia, we wnętrzu nie dopatrzymy się jakichś ekstrawagancji. Proste, czytelne i intuicyjne w obsłudze przyciski i przełączniki doceni większość kierowców, nawet mimo niezbyt wysokiej jakości plastików. Niestety zarówno z tyłu (półka nad bagażnikiem), jak i z przodu od czasu do czasu dochodziły różne stukania oraz trzeszczenia.
 
Bagażnik - płasko
Mimo niezbyt imponujących rozmiarów bagażnika w standardowym ułożeniu siedzeń (254 l), to jednak ogólna ocena za tę część testu jest jak najbardziej pozytywna. Po pierwsze, dostęp jest łatwy - niski próg, wystarczająco wysoko (ale nie za wysoko) otwierająca się klapa. Po drugie, możliwość składania oparcia dzielonego w stosunku 60:40 pozwala na znalezienie kompromisu pomiędzy koniecznością przewiezienia większego bagażu a podróżowaniem w trzy osoby. I po trzecie, prosty sposób składania także siedziska pozwala na szybkie uzyskanie całkowicie płaskiej podłogi i przestrzeni bagażowej o pojemności 977 litrów. A to zupełnie wystarczająco do przewozu różnych sprzętów o dość dużych gabarytach.
 
Jazda - tu też przyzwoicie
97 koni mechanicznych testowanej wersji z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra, to dość sporo jak na małe auto. I rzeczywiście, dynamika to kolejna zaleta tego samochodu - w mieście z powodzeniem można rywalizować z większymi rywalami. Kto zaś lubi bardziej stonowaną jazdę, doceni przyzwoite spalanie - średnie spalanie podczas naszego testu nie przekroczyło 7 l/100 km.
 
W ofercie na polskim rynku Hyundai Getz znajduje się ponadto w wersji benzynowej 1,1 67KM oraz wysokoprężnej 1,5 88KM.
 
Na przyzwoitym poziomie zaprezentowały się manualna skrzynia biegów (niekiedy pojawiały się problemy z wrzuceniem wstecznego), hamulce oraz zawieszenie. W tym ostatnim przypadku czuło się polskie drogi, choć dość sztywne zawieszenie spisywało się i tak dość komfortowo. Przy szybko pokonywanych zakrętach nadwozie nie odchylało się, auto z dużą pokorą reagowało na ruchy kierownicą.
 
Podsumowanie - rozsądna nie tylko cena
O koreańskich autach mówi się często, iż idą śladami japońskich i w niedługim czasie będą w Europie równie popularne. To z pewnością dobra droga, która w połączeniu z korzystną ceną daje wymierne korzyści widoczne już na drogach. Najtańsza wersja (1,1) kosztuje 33.900 zł, zaś ceny testowanej wersji silnikowej 1,4 zaczynają się od 39.400 zł.
 
Jednak ta nieco niższa od konkurencji cena jest z pewnością efektem dość ubogiego wyposażenia, choć i tak lepszego od tego oferowanego jeszcze przez dwoma laty. Obecnie najuboższa wersja w standardzie posiada m.in. jedną poduszkę powietrzną, ABS oraz wspomaganie kierownicy. W przypadku wyboru silnika 1,4 dostaniemy co najmniej jeszcze drugą przednią poduszkę, regulowaną kierownicę, elektryczne szyby oraz komputer pokładowy.

Zobacz szczegóły techniczne oraz wyposażenie modelu Hyundai Getz

Zobacz koniecznie: Wszystko o Hyundai Getz Wszystko o Hyundai
Tematy w artykule: Hyundai Hyundai Getz

Podobne wiadomości:

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Aktualności 2016-09-07

Hyundai rozmawia z Google

Hyundai rozmawia z Google

Technika 2016-08-18

Komentuj:

~vladislao 2008-03-15

Czekałem aż 2 miesiące na getza 1,1.Już go mam w garażu.Poprzednio jezdziłem corsa 11lat bez żadnych napraw.Przejechałem już kilkaset kilometrów "koreanem" i moje odczucia są szokujące.Getz jest LEPSZY.Wyposażenie , prowadzenie, przyśpieszenie są na korzyść getza. Szczególnie wyposażenie za takie pieniądze bije na głowę corsę.Sprawdzałem spalanie i w moim samochodzie wynosi ono niewiele ponad 5 litrów. W czasopismach motoryzacyjnych wyczytałem informacje firmy DEKRA o awaryjności . Getz znalazł sie na 25 miejscu/auta 3 -letnie/, a na 27 miejscu dla aut 5-cio letnich.Na ocenionych 130 marek to bardzo dobry wynik.I jeszcze jedno -ilość miejsca , wykończenie wnetrza oraz ergonomia są bez zarzutu.Moja żona jest bardzo zadowolona z zakupu.Polubiliśmy to autko.

~Janusz 2007-05-15

Jestem posiadaczem Getza 1,1 wersja clasic/ nowy silnik 4 cylindrowy 12V elektryczne szyby, lak.metalik,radio cd,dywaniki,alarm,ubezpieczenie w cenia, komplet zimowek,przyciemniane szyby,wspomaganie, ABS, regulowana kierownica,i to wszystko w promocji za 35.200..czy to mało...wydaje mi sie ze cena jest adekwatna... i niczego innego w podobnej cenie napewno bym nie znalazł...silnik cichy,oszczędny...a porównując do POLO...mniej spratański...

~kolim 2007-02-15

Właśnie kupiłem za 42.400 pięciodrzwiowego Getza 1.4 z bdb wyposażeniem, z wliczonym ubezpieczeniem, chłodziarką, oponami zimowymi, bagażnikiem dachowym itd. za tyle to bym kupił golasa Yarisa 1.0 - plastiki, "szyba w korbie" itp. luksusy. No, thanks ;) wolę Getza.

~ADAM 2006-09-05

Hej Niska cena: najpierw poczytaj sobie cennik na stronie hyundai a potem pisz !!!

~Ratty 2006-06-06

Autko rewelacja!!! jeżdżę z wyboru:) Getz'em z silnikiem 1.1 rocznik 2005, modelem przed face lifting'iem i jak na razie odpukać REWELACJA!!!! Nie spodziewałem się tego po tej marce i pewnie gdybym dalej kierował się fałszywymi stereotypami dalej jeździłbym np. VW. A tak z czystym sumieniem POLECAM!!!! Ideał do miasta!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport