mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Hyundai Tucson: Mocniejszy i z ESP

Hyundai Tucson: Mocniejszy i z ESP

W 2006 roku Hyundai zajął drugie miejsce w europejskim segmencie SUV-ów ustępując tylko Toyocie. Tak dobry wynik może i dziwi, ale jak się przyjrzymy ofercie Hyundaia w tej klasie - modelom Santa Fe i Tucson - nasze zdziwienie powinno ustąpić.

Hyundai Tucson: Mocniejszy i z ESP

Do redakcyjnych testów po raz drugi trafił już Hyundai Tucson. Tym razem jednak w najbogatszej wersji wyposażeniowej Premium ESP oraz z mocniejszym niż przed dwoma laty dwulitrowym dieslem.

Nadwozie - mocarne i delikatne
Połączenie gracji z muskulaturą, tak w skrócie można by scharakteryzować stylistykę Tucsona. Dolna część nadwozia sprawia wrażenie i w gruncie rzeczy jest dość masywna. Zderzaki, nakładki na błotniki, boczne listwy, a wszystko z czarnego tworzywa wskazywałyby na terenowe właściwości auta. Jednak nie dajmy się zwieźć pozorom - Tucson jest tylko i wyłącznie SUV-em, który co najwyżej możemy wybrać się na przejażdżkę po polnych lub leśnych duktach.

Wracając do stylistyki, góra Tucsona jest już dużo bardziej delikatna, dzięki czemu całe auto wydaje się dość zwinne. Całość jest zbliżona, dzięki licznym wspólnym elementom (atrapa chłodnicy, duże reflektory, przetłoczenia maski), do starszego brata - Santa Fe. O rekreacyjnym, a nie terenowym charakterze modelu świadczą też chociażby relingi dachowe

Wnętrze - jasność widzę
Wnętrze, podobnie jak i wygląd zewnętrzny, może wprawdzie wzbudzić mieszane uczucia, ale widać, że Koreańczycy zdecydowanie położyli nacisk na jakość wykończenia. Skórzana tapicerka i jasny beż deski rozdzielczej wersji Premium ESP prezentują się co najmniej ładnie. Użyte plastiki, może są i twarde, ale dobrze spasowane.

Jak przystało na SUV-a w kabinie jest przestronnie, siedzi się wysoko. W testowanej wersji pojawiło się kilka elementów mających znacznie podnieść komfort podróżowania, w tym np. podgrzewane fotele, ogrzewane wycieraczki przedniej szyby czy też wysuwane elementy z osłony przeciwsłonecznej, które mają zasłonić promienie słoneczne przenikające w okolicach wewnętrznego lusterka.

Słabo wypada Tucson na tle konkurencji pod względem pojemności bagażnika. Tylko 325 litrów to jeden z najgorszych wyników w tej klasie. I niewiele zmieni możliwość powiększenia go do 805 l po złożeniu tylnych siedzeń.

Jazda - pełna kontrola
Przynajmniej w teorii Tucson zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa aktywnego. Układ ESP wraz z włączającym się samoczynnie napędem na wszystkie koła powinny pomóc wyjść nawet z poważnych tarapatów. Ponieważ jednak teoria nie zawsze współgra z praktyką, postanowliśmy przetestować zachowanie się auta podczas dużo bardziej ekstremalnej jazdy. Ostre zakręty nie działają deprymująco na Tucsona, ESP włącza się w porę ale też i nie za wcześnie, tak by miłośnicy szybszej jazdy mieli większą swobodę. Zawsze też istnieje możliwość odłączenia ESP...

Terenowa jazda Tucsonem powinna zakończyć się, o ile nie na resztkach utwardzonej nawierzchnni, to z pewnością najpóźniej na istniejących drogach w lesie czy szczerym polu. Zjazd na bezdroża może skończyć się źle, włącznie z ugrzęźnięciem w piasku lub błocie. I nie pomoże nawet zblokowany układ napędu na cztery koła, w którym po 50% momentu trafia na przednią i tylną oś.

Hyundai Tucson najlepiej czuje się jednak, podobnie jak wszystkie chyba SUV-y, na zwykłych asfaltowych drogach. Poza krótką chwilą, po załączeniu silnika, w kabinie jest stosunkowo cicho. Mimo swojej wagi 140 koni mechanicznych potrafi zmusić auto nawet do dynamicznej jazdy, bez problemu Tucson rozpędza się do 165 km/h, a setkę osiąga w nieco tylko dłuższym czasie niż 12 sekund.

Podsumowanie - dobre, bo koreańskie
Jeszcze jakiś czas temu na argument, że "nie kupię danego auta, bo pochodzi z Korei", ciężko byłoby znaleźć sensowną odpowiedź. Jednak tak naprawdę to właśnie koreańskie auta, a z pewnością Hyundai Tucson, same się skutecznie bronią. Poprawny design, ładne wykończenie wnętrza, bogate wyposażenie i najnowocześniejsza technologia sprawiają, iż koreańska marka nie musi się promować wyłącznie poprzez konkurencyjną cenę. 118.900 zł, za wersję Premium ESP, to porównywalny poziom cenowy do najbogatszych wersji bezpośredniej konkurencji (Toyota RAV4, Honda CR-V, Nissan X-Trail) o porównywalnych silnikach.

+ bogate wyposażenie seryjne
+ dość dynamiczny silnik
- słaba widoczność do tyłu
- mały bagażnik
- słabe właściwości terenowe

Zobacz szczegółowe wyposażenie oraz dane techniczne testowanej wersji

Zobacz więcej o modelu Hyundai Tucson

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Cena podstawowa już od: 84 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Hyundai Tucson Wszystko o Hyundai
Tematy w artykule: Hyundai Hyundai Tucson

Podobne wiadomości:

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Aktualności 2016-09-07

Hyundai rozmawia z Google

Hyundai rozmawia z Google

Technika 2016-08-18

Komentuj:

LIDIAK 2013-07-26

Kupiłam Tucsona 2005r może ktoś ma instrukcję w języku Polskim? Bardzo proszę o skan instrukcji na maila lidiak29@wp.pl

~Maruch 2007-04-30

Mam go od 2 miesięcy i na razie komfort lepszy niż w lagunie II, w terenie jak na szosie tylko że asfaltu nie widać przed maską. (Autem prawdziwie terenowy jeździmy po szosie do 60 km/h i tyle) To jest auto terenowo rodzinne o podwyższonym zawieszeniu. Sztywno trzyma się drogi i nie buja na zakrętach. Spalanie ok 10,5 lit benz. Drzwi , siedzenia, a nawet szyba w tylnej klapie zamykają się bez użycia siły.Spasowanie elementów wzorowe. ,,Plastiki" wysokiej jakości, dają się zdjąć, założyć i nie pękają!!! Auto nowe 91 tyś 2.0 benz wersja w skórze. Inne z tym wyp. około 30 tyś w górę.

~enzo 2007-03-22

tak jest Gift, co najwyżej mozesz przejechac nim po blotku na osiedlowych uliczkach albo po lące po krowy

~Gift 2007-03-21

Czy to prawda, że Tucson ma słabe możliwości poza asfaltem?

~ebi 2007-03-19

coś właściwie chciałeś powiedzieć kamil? czy tylko tak zaznaczyć swój udział w dyskusji :-))

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport