mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Kia Rio: Kia w rytmie Rio

Kia Rio: Kia w rytmie Rio

Południowokoreańska Kia to najszybciej obecnie rozwijająca się marka samochodowa w Europie. Z pewnością spora w tym zasługa stosunkowo nowej Kii Rio, która na naszym rynku dostępna jest od czerwca.

Kia Rio: Kia w rytmie Rio

W czerwcu zadebiutowała wersja sedan tego modelu, którą właśnie mieliśmy okazję przez tydzień przetestować, zaś w sierpniu dołączyła do niej wersja pięciodrzwiowa. Czterodrzwiowe Rio z pewnością ma dość sporą konkurencję na rynku. Aby skutecznie rywalizować z takimi autami jak Dacia Logan, Suzuki Liana czy też Skoda Fabia, nie wystarczy już tylko niska cena. Sprawdziliśmy, czy Kia Rio potrafi zaskoczyć czymś jeszcze.

Nadwozie
Oczywiście, na początek będzie o nadwoziu. To w końcu ten element decyduje często o pierwszym i zarazem najważniejszym wrażeniu. Sylwetka sedana Rio jest poprawna i widać, iż projektanci Kia włożyli sporo pracy, by auto mogło się spodobać. Często sedany z segmentu B, a nawet C wyglądają na nieproporcjonalne, z na siłę dołączonym kufrem. Co ważne również, brak tu jakichś widocznych zapożyczeń od innych marek, na co decydują się często inni producenci, którzy wchodzą na nowe dla siebie rynki.

Poprawnie zbalansowane nadwozie, maska z przetłoczeniami, szerokie nadkola, ciekawe tylne światła, dość wysoko poprowadzona linia dachu, która z tyłu opada gwałtownie, to tylko niektóre elementy, na jakie można od razu zwrócić uwagę. Ogólnie, może mimo braku fajerwerków, Kia Rio może się podobać.

Zobacz więcej zdjęć Kia Rio

Wnętrze
Kontynuując ocenę Rio zaglądamy do wnętrza, gdzie również pierwsze wrażenie jest nie najgorsze. Sprawia je ładnie współgrające jasnobeżowa kolorystyka tapicerki na fotelach i drzwiach oraz dolnej części deski rozdzielczej z szarym kołem kierownicy oraz górnej części deski. Dzięki temu wnętrze jest jasne i jakby bardziej przestronne. Oczywiście można mieć zastrzeżenia, iż większość elementów wykonano z plastiku i to przeciętnej jakości, no ale na czymś trzeba zaoszczędzić, skoro chce się podbić rynek między innymi atrakcyjną ceną.

Wnętrze jest przestronne, z przodu nikt nie powinien narzekać na brak miejsca ani na nogi, ani wokół nóg. Gorzej nieco z tyłu, choć powodów do narzekań mogą mieć dopiero naprawdę wysokie osoby.

Kierowca i pasażerowie
Zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą dla osób o różnych "gabarytach" nie powinno nastręczać kłopotów. Regulowana kolumna kierownicy, regulowany fotel aż w czterech płaszczyznach, podłokietnik, klimatyzacja czy pełna elektryka to plusy Rio. Podobnie jak przejrzysta i czytelna tablica przyrządów. Choć są też i pewne braki. Na przykład włącznik tylnych świateł przeciwmgielnych znajduje się po lewej stronie za kierownicą na wysokości kolan. Wysoka osoba poprawiając się w czasie jazdy może niezauważenie je włączyć. Co gorsza na wyświetlaczu nie zapala się wówczas żadna kontrolka, jedynie mała kontrolka na samym przycisku.

Same fotele są dosyć twarde, co przy dłuższych trasach może być nieco męczące. Zapewniają wystarczające, choć nie nadzwyczajne trzymanie boczne. Pasażerowie z tyłu mają sporo wygody, poza może ilością miejsca wokół głowy.

Bagaż
Bagażnik Rio ma pojemność 390 l. W porównaniu do bezpośredniej konkurencji to niewiele, ale jak się okazuje w rzeczywistości wystarczy na spakowanie czteroosobowej rodziny. Można ją trochę powiększyć po złożeniu oparć tylnej kanapy dzielonej w stosunku 60:40.

Jazda
Testowany egzemplarz wyposażony był w silnik o pojemności 1,4 l i mocy 97 KM. W ofercie Rio jest ponadto tylko jedna jednostka wysokoprężna 1,5l o mocy 110 KM. Na sprawne poruszanie się po drogach pozamiejskich oraz autostradach wystarczy to w zupełności. Przy dużym natężeniu ruchu, kiedy chcemy często wyprzedzać inne wolniejsze pojazdy, potrzebne jest sprawne manewrowanie skrzynią biegów. A ta średnio zachwyciła. Biegi zmienia się lekko, ale same przełożenia są długie.

W kabinie podczas jazdy jest w miarę cicho. Do prędkości ok. 110 km/h, później musimy albo podkręcić głośność radia, albo sami głośniej mówić. Zawieszenie także raczej przyjemne, skutecznie chroni większość nierówności. Przy czym nie jest aż tak miękko zestrojone, żebyśmy odczuwali to bardziej na szybko pokonywanych zakrętach.

I oczywiście na koniec kwestia zużycia paliwa. Szczególnie istotne w aucie, które chce rywalizować o klienta z mniej wypchanym portfelem. W naszym teście Kia Rio spaliła niewiele ponad 7 l/100 km. To chyba zadowalający wynik, jak na rozmiary tego sedana.

Podsumowanie
Czy Kia Rio nas zaskoczyła? Z pewnością tak, choć o coraz lepszej renomie aut koreańskich słychać nie od dziś. Przystępna cena, zaczynająca się od 39.900 zł, może zachęcać do kupna, tym bardziej, że wyposażenie standardowe (dwie przednie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, regulowana kolumna kierownicy, elektryczne szyby, centralny zamek) jest co najmniej wystarczające.

Zobacz więcej o modelu Kia Rio

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Kia Rio
Kia Rio
Cena podstawowa już od: 45 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Kia Rio Wszystko o Kia
Tematy w artykule: Kia Kia Rio

Podobne wiadomości:

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Kia Soul po liftingu

Kia Soul po liftingu

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

~maniek 2016-01-13

Masz rację.Nigdy więcej kii , to jest szambo ,III rok walczę z serwisami z parującymi reflektorami.Próbują robić ze mnie wariata,ale kieruję sprawę do sądu.Powołałem biegłego rzeczownawcę.KIA wyszła mi bokiem jak i servisy łącznie z KMP.To jest po prostu szambo .

~wojtas 2011-12-19

stary jak można się wpakować w dwa samochody jednej marki naraz to nie wygląda wiarygodnie tym bardziej ze auto ma niezłą opinie w Niemczech,angli i ogólnie w europie

~Zaks 2010-03-31

mam kia cee'd a żona rio. Wpakowaliśmy się w Kie w głupi sposób, ale więcej nie kupimy koreańczyka.

~lukas 2008-03-01

ja mam corse c w dieslu i w przyszłości chyba wymienie na rio lub cerato

~marcin 2007-12-28

Myślę że będzie wygodny i da mi sporo zadowolenia bo jutro go obieram Baładzo ładna sylwetka i eleganckie wnętrze poza tym super cena dla takiej małej limuzyny

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport