mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Lexus CT200h: Luksusowy Prius

Lexus CT200h: Luksusowy Prius

Marka Lexus była do tej pory kojarzona z dobrze wyposażonymi samochodami z segmentu premium, które konkurowały na tym polu z przedstawicielami z Europy. Jednak od dłuższego czasu japońska marka, zachęcona sukcesem Toyoty Prius, planowała wprowadzić tzw. model wolumenowy. Tą rolę ma przejąć prezentowany Lexus CT200h.

Lexus CT200h: Luksusowy Prius

Auto dość szybko pojawiło się na rynku. Po prezentacji w Genewie w 2010 roku trafiło do salonów, gdyż na dobre rozkręciła się koniunktura na samochody z napędem hybrydowym. W gamie Lexusa do tej pory nie było samochodu o takiej bryle nadwozia. Spoglądając na niego z dala możemy doszukiwać się podobieństw do Aurisa oraz Priusa. Nie bez przyczyny. Lexus CT200h wykorzystuje sporo elementów wspólnych z tamtymi modelami.

Lexus do tematu podszedł nietypowo. Jeżeli zamierzeniem producenta było konkurowanie z takimi modelami jak BMW Serii 1 czy Audi A3, to powinien on przede wszystkim udostępnić mnogość wersji silnikowych i napędowych. Japończycy zrobil jednak dokładnie na odwrót. Jeden silnik, jedna skrzynia. Wybierać można spośród wyposażenia dodatkowego, z tym że jego lista również nie jest zbyt długa.

Zastanawiać się można nad nazwą tego samochodu. Skrót CT nawiązuje do nomenklatury Lexusa i oznacza tyle co "city". Jest to auto z przeznaczeniem do podróżowania w warunkach miejskich.  W jego wnętrzu pomieszczą się wygodnie cztery osoby z pewnymi zastrzeżeniami, ale o tym niżej. Podróżujący będą otoczeni materiałami wysokiej klasy, wyższej niż w rzeczonym Priusie, na bazie którego ten samochód powstał, ale z pewnością odstających nieco w stosunku do niemieckich aut klasy premium.

Przy pierwszym kontakcie położenie lewarka skrzyni bezstopniowej może wydawać się niewygodne, jednak przy dłuższym użytkowaniu docenimy to rozwiązanie. W miejscu, gdzie zwykle znajduje się hamulec ręczny, umieszczono wygodne podparcie oraz manipulator i przyciski obsługujące system multimedialny umieszczony w wysuwanym ekranie na górze kokpitu.

Jedna wersja silnikowa dostępna pod maską, ale za to z dwoma silnikami. W CT200h wykorzystano silnik spalinowy o pojemności 1,8 litra (99KM) oraz jednostkę elektryczną generującą moc 82KM. Łącznie obie jednostki serwują 136KM, gdyż moc maksymalna dostarczana przez obie jednostki nie sumuje się w sposób arytmetyczny.

Jednostka radzi sobie z gabarytami pojazdu, ale ciężkość kompaktowego Lexusa jest dość mocno odczuwalna. Auto wyposażono w dodatkowe akumulatory, które nie dość że skutecznie pogarszają właściwości jezdne, to w dodatku ograniczają przestrzeń bagażową. Jej pojemność wynosi zaledwie 375 litrów. Ucierpiała także przestrzeń na nogi pasażerów. Gdy z przodu usiądzie wysoki kierowca, w CT200h zaczyna się robić dość ciasno.

Wracając jednak do jednostki napędowej, osiągi nie powalają. Sprint do setki zajmuje mu 10,3 sekundy. Lexus rekompensuje to umiarkowanym apetytem na paliwo. W trasie samochód przy włączonym trybie Eco, które skutecznie pozbawia go jakiejkolwiek mocy, potrafi zadowolić się 4,5l/100km benzyny bezołowiowej. W mieście średnie spalanie potrafi podskoczyć do 6-7/l100km.

Po wciśnięciu przycisku Power nie usłyszymy kręcenia rozrusznikiem. Gdy akumulatory są odpowiednio naładowane, zobaczymy na desce rozdzielczej komunikat mówiący nam, że możemy ruszać. Auto startuje bezszelestnie. Na w pełni naładowanych akumulatorach udało się nam przejechać 1,5 kilometra, przy prędkości nie przekraczającej 45km/h, zanim włączył się silnik spalinowy.

Co do pracy zawieszenia mamy podzieloną opinię. Z jednej strony pracuje ono cicho, ale jest chyba zbyt twarde, jak na samochód reprezentujący segment luksusowy. Na płaskim asfalcie sprawuje się dobrze, jednak gdy przyjdą nierówności mamy wrażenie, że niemal każda nierówność terenu jest przenoszona na pasażerów.

Podstawowa wersja Lexusa CT200h kosztuje 113.300 złotych. Jednak gdy wyposażymy go w te elementy, które otrzymał nasz egzemplarz testowy, cena szybuje do 180 tysięcy złotych. Trochę sporo, ale konkurencja w tym segmencie wcale nie jest tańsza. Tutaj mamy wartość dodaną w postaci ekologicznego napędu hybrydowego. Jednak co nam po tym, gdy ustawodawca nie przewiduje z tego powodu jakichkolwiek korzyści.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus CT
Lexus CT
Cena podstawowa już od: 117 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Lexus CT Wszystko o Lexus
Tematy w artykule: Lexus Lexus CT Lexus CT CT 200h

Podobne wiadomości:

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Komentuj:

~usa 2014-09-08

Jezdze od maja, super auto. Mialem wczesniej BMW 328i. Mocy mu brakue ale na stacji kosztuje mnie 1/3 tego co wlewalem do baku w MB-ce. Prowadzi sie I wykonczenie nie gorsze od poprzednika. Barzdiej pakowny I duzo mniej zawodny. Bez paskow klinowych, rozrusznika, turbo, hamulce na 100 000 km , zwykly olej, Silnik cyklu Atkinsona - poczytajcie bo zaden opis w Pl tego nie wyjasnia. Silnik jest zapalany gdy generator rozkreci go do 1000 obrotow co daje duzo mniejsze jego zuzycie. Klima i wspomaganie elektryczne. Bije diesla pod kazdym wzgledem a najbardziej pod wzgledem kosztow utrzymania.

~lolek 2014-08-13

zależy co się komu podoba..ja bym osobiście wolał priusa bo spełnia moje wszystkie oczekiwania.

~KrzyH 2013-10-19

Kupiłem Lexusa CT 200 z rozsądku . Nie mam problemów ż włamaniami do auta i próbami kradzieży . Kupiłem sobie komfort wygodę i ciszę o jakiej konkurenci mogą tylko pomarzyć . Szukająć auta w tej klasie ( premium ) i o tych gabarytach miałem sposobność wypróbować każdą markę . W wyborze pomagali dorośli synowie . Jednogłośnie zadecydowano o modelu CT 200h . Zrobiłem już nim 15 tys km i nie żałuję wyboru . Każdy dzień jazdy tym samochodem utwierdza mnie w przekonaniu że był to najlepszy wybór . Niskie temperatury ( 2 tyg w Austrii na nartach ) i wyjazd do ciepłego kraju nie były dla niego żadnym problemem ( kiedyś spaliłem tarcze i klocki hamulcowe w samochodzie z automatem ) w Słowenii latem . W dobie samochodów obliczonych na problemy dla użytkownika po okresie gwarancji wiem że ten samochód jest poza konkurencją

~menf1 2013-09-27

poprzednik pyta o 1 powod gdzie lexus jest lepszy od banalnej audi czy bmw. podam ich wiecej : JAKOSC WYKONANIA BEZAWARYJNOSC KOSZTA SERWISU. lexus ct jest przede wszystkim autem miejskim wiec osiagi sa wystarczajace. jezli was nie stac na lexusa to kupujcie te powypadkowe audi I jezdzijcie na oponach uzywanych. nie powinno sie wypowiadac na temat czegos w tym przypadku lexusa gdy w ogole sie nim nie jezdzilo.

~r 2012-11-27

Jeśli komuś zależy na hatchbacku, premium i jest znudzony audi, BMW i merc. to nie ma wyboru. Poza tym jak dla mnie wnętrze- design CT bije konkurencję na głowę. Sorry ale audi a3 to juz nuda. Ile można ciągle to samo. Ja stawiam na Lexusa. 136KM starczy - w mieście napewno.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport