mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Lexus IS250 F-Sport: Odmieniec

Lexus IS250 F-Sport: Odmieniec

Najnowsza generacja serii IS250 jest najbardziej przekonującą kompaktową limuzyną, jaką do tej pory zbudował Lexus. Czy na tyle, by być interesującą alternatywą dla niemieckiej konkurencji?

Lexus IS250 F-Sport: Odmieniec
Nie będę trzymał was dłużej w niepewności - nowy IS250 będzie niszą na rynku. W cenniku startującym od 134 900 zł nie ma już wersji z silnikiem wysokoprężnym. Wystarczy spojrzeć na bogate oferty rywali, BMW Serii 3 oraz Mercedesa Klasy C i już mamy odpowiedź. Lexus diesla postanowił zastąpić hybrydą IS300h (czytaj test). Jednak nadal stawia na sprawdzone wolnossące silniki benzynowe o pojemności 2,5 l. V6, które nie chcą dać zepchnąć się ze stołka jednostkom poddanym modzie downsizingu. I słusznie.

Dzięki temu mogą powstawać takie wersje jak ta, IS250 F-Sport. Lexusa od BMW 320i M Sport i  Mercedesa C250 AMG Sport różni nie tylko większa o dwa liczba cylindrów, ale przede wszystkim czuć w nim starego, dobrego ducha motoryzacji. Wystarczy wkręcić go na wysokie obroty, które notabene uwielbia, by dać wygadać się V6. Każdy rasowy dźwięk, który rodzi się pod długą maską, smakowicie doprawiany jest przez kolektor wydechowy, tłumik i dwie końcówki rur. Jak zgrana orkiestra kreują swoją symfonię. Jazgotu i grzmotów charakterystycznych dla sześciu cylindrów.

Niestety, nie wszystko jest tak przyjemne dla innych zmysłów, jak dla słuchu. 208-konny silnik na papierze zapowiada całkiem spory potencjał, ale w trakcie jazdy gubi gdzieś swoją dynamikę. Siedząc za kierownicą Lexusa, oczekujesz po prostu więcej. Dodatkowo spowalniany jesteś przez automatyczną, sześciostopniową skrzynię, która dostarcza przełożenia ospale. Niezależnie czy zmieniasz biegi sam manetkami, czy zostawiasz całą pracę elektronice. Na tle ośmiostopniowej skrzyni ZF w BMW lub S-tronic w Audi, wypada blado. Od 0 do 100 km/h potrzebuje 8,1 s. Prędkość maksymalna 225 km/h z ogranicznikiem.

Świetnie za to prowadzi się to auto. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy jest skalibrowany w punkt. Idealnie współgra z utwardzonym zawieszeniem wersji F-Sport i sztywnością nadwozia. Docenisz to podczas ostrej jazdy na torze. Trakcji jest pod dostatkiem, nawet jeśli wyłączysz wszystkie systemy, trudno jest ten samochód wytrącić z równowagi. Hamulce nie pozwalają także zwątpić w ich skuteczność. Komfort? Na gładkiej drodze znakomity. Na każdej innej poczujesz na kręgosłupie 18-calowe felgi i twarde zawieszenie.
Wygodne, skórzane i nie pozwalające ci wypaść fotele, potrafią jednak skutecznie złagodzić ten efekt. Podobnie jak świadomość precyzyjnie poskładanego wnętrza, z wysokiej jakości materiałami i elektronicznymi gadżetami. Tym jednym szczególnym - ciekłokrystalicznym i ruchomym wyświetlaczem komputera pokładowego, zintegrowanym z zegarami. W zależności od tego czy przeglądasz informacje o odnośnie spalania, nawigację, listę stacji FM, czy potrzebujesz tylko i wyłącznie obrotomierza i prędkościomierza, okrągła tarcza zegarów przesuwa się w bok wyświetlaczu. Rozwiązanie znane z ekskluzywnych limuzyn, świetnie sprawdza się też w sportowym sedanie Lexusa. Pomijając sam efekt wizualny, informacje są czytelne, jednak obsługa całego systemu multimedialnego mogłaby być prostsza. Kompozycja deski rozdzielczej nawiązuje do wnętrza ultrasportowego modelu LFA. Może się podobać lub nie, Japończycy zawsze mieli swoje oryginalne pomysły.

227 540 zł. Tyle trzeba wydać na sportowego Lexusa IS250. Sam jego wygląd jest wart każdej złotówki. Drapieżny przód z długą maską i światłami LED, przypominającymi logo znanej firmy odzieżowej, potężny grill niczym brama piekieł, ostre linie boczne i krótki, przysadzisty tył. Kompozycja godna nagród. Na tle rywali Lexus ma kilka niedociągnięć, takich jak: zaspana skrzynia biegów, kulejąca dynamika, mniejsza ilość miejsca dla pasażerów i spalanie (śr. 12,5 l./100 km). W całości prezentuje jednak swój własny charakter, który potrafi zaimponować. W porównaniu z komfortową odmianą IS300h, F-Sport to auto z innej ery.

DANE TECHNICZNE LEXUS IS250 F-SPORT>>>

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus IS
Lexus IS
Cena podstawowa już od: 162 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Lexus IS Wszystko o Lexus
Tematy w artykule: Lexus IS 250 Lexus IS

Podobne wiadomości:

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport