mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Lexus RX 300: Nie na bezdroża

Lexus RX 300: Nie na bezdroża

Widok odświeżonej w ubiegłym roku japońskiej wersji Lexusa RX300 nasuwa pytanie, czy będzie można w przyszłości zmienić design tego modelu na jeszcze ładniejszy?

Lexus RX 300: Nie na bezdroża

Podejrzewam, że tak, przecież nie ma rzeczy niemożliwych, a dla Japończyków tym bardziej. Samochód z zewnątrz najmniej – w tej klasie – nawiązuje stylistyką do uterenowionych kombi. Dzięki mocno pochylonym słupkom tylnym jego nadwozie przywodzi na myśl coupé, tylko o rozmiarze XXL.

SUV-em Lexusa nie jeździ się sztywno–sportowo, (co sugerowałby jego wygląd) a bardziej miękko i komfortowo. Nad tym ostatnim i przede wszystkim nad bezpieczeństwem jazdy czuwają pneumatyczne zawieszenie i system VSC (odpowiednik ESP). Auto bez problemu osiąga maksymalną, podaną przez producenta prędkość 180 km/h, ale chciałoby się, żeby z mocą 204 KM bardziej współpracowała 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów, a zwłaszcza, by szybciej reagowała przy nagłym wciśnięciu pedału gazu i sprawniej redukowała biegi, co jest niezwykle istotne przy wyprzedzaniu.

Sprawdzaliśmy również, jak to auto radzi sobie poza utwardzoną nawierzchnią. Okazało się, że bez problemu pokonuje wzniesienia i wyboiste bezdroża, nie zaryzykowaliśmy jednak wjazdu w las w obawie przed naruszeniem perforacji nadwozia, o co nietrudno przy polakierowanych błotnikach!

Przecież tego typu auta są wyższe nie po to, żeby nimi jeździć po wodzie, błocie, piachu, dziurach i wzniesieniach, ale po to, aby ich właściciel bardziej majestatycznie czuł się na drodze, żeby to on mógł patrzeć z góry i aby nie miał problemu z parkowaniem, nawet przy wysokim krawężniku. Auto jest na wskroś luksusowe – pełna "elektryka", skórzane fotele, drewniane wstawki, przyzwoity system audio.

Jednak przy ogólnej ocenie wnętrza, zdania podzieliły się. Większości nie podobało się zestawienie wielu różnych kolorów ewidentnie do siebie niepasujących: srebrna konsola centralna, czarne radio i plastikowe wstawki, pomarańczowe, drewniane ozdobniki oraz beżowe plastiki i wykończenie tapicerki.

RX300 natychmiast zwraca na siebie uwagę na drodze, nawet w stolicy. I nic dziwnego, Lexus na naszych ulicach to wciąż rzadkość. Choć Toyota nie szczędzi na promocji tej marki, to na polskim rynku nie może rywalizować z niemieckimi i skandynawskimi koncernami. Udany design to dużo, ale nie wszystko. Niestety, RX300 jest dostępny w Polsce tylko w jednej wersji silnikowej – 3.0 V6 (204 KM), przez co przegrywa ze swoimi "mocniejszymi" europejskimi konkurentami. Jeżeli ktoś decyduje się wydać ponad 200 tys. zł na auto, to przynajmniej chciałby mieć jakiś wybór – a więc nie tylko dotyczący wnętrza, ale również napędu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus RX
Lexus RX
Cena podstawowa już od: 249 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Lexus RX Wszystko o Lexus
Tematy w artykule: Lexus RX 300 Lexus RX

Podobne wiadomości:

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Lexus UX Concept - nietuzinkowe wnętrze

Lexus UX Concept - nietuzinkowe wnętrze

Aktualności 2016-09-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport