mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > MINI Cabrio Cooper S: Kanarek

MINI Cabrio Cooper S: Kanarek

Na naszym rynku dostępnych jest kilka samochodów będących jaskrawą alternatywą dla codziennej szarości na ulicach. Jednym z takich samochodów jest MINI Cabrio Cooper S. Samochód równie szybki i dający frajdę z jazdy, co niepraktyczny.

MINI Cabrio Cooper S: Kanarek

Marki MINI przedstawiać nikomu nie trzeba. To chyba najbardziej udana reinkarnacja marki w historii nowożytnej motoryzacji. Tak jak kiedyś tak i teraz marka jest ikoną stylu, a w zasadzie synonimem szeroko pojętego life stylu.

Patrząc na ostatnie premiery serwowane przez MINI wersja ze składanym dachem wydaje się być najbardziej zachowawczą ze wszystkich. Do redakcyjnych testów portalu mojeauto.pl trafiła w czasie, gdy za oknami panowała już jesienna szarość, ale dzięki swojej jaskrawej barwie rozświetlała przestrzeń dookoła siebie. MINI Cabrio w odmianie Cooper S od zwykłego modelu różni się kilkoma detalami. Różnice czuć dopiero, gdy usiądziemy za kółkiem, ale o tym w dalszej części tekstu. Niewtajemniczonym podpowiadamy, że centralnie ułożony wydech i czerwona literka S przewijająca się tu i ówdzie zapowiadają, że to MINI jest bardzo żwawe i twarde.

Wnętrze MINI nie będzie zaskoczeniem dla tych, którzy choć raz mieli do czynienia z tymi samochodami. Dla osób, które po raz pierwszy stykają się z samochodem, styl może się wydawać przytłaczający. Trzeba także przyzwyczaić się do innego umiejscowienia zegarów czy choćby przełączników do otwierania szyb. Te ukrywają się pod stylowymi przełącznikami w stylu lotniczym na konsoli środkowej. W wielki zegar o rozmiarze małej pizzy wkomponowano kolorową nawigację satelitarną obsługiwaną trochę nieporęcznym joystickiem umieszczonym między siedzeniami. Nie wiedzieć tylko czemu dopłata w tym przypadku wynosi ponad 7 tysięcy złotych. Na szczęście w tej cenie zawiera się też dobry system audio z przyłączem do równie stylowego jak mini urządzenia typu iPod.

Myśląc o MINI Cabrio zapomnijmy od razu od drugim rzędzie siedzeń jako miejscu dla pasażerów. No chyba że posiadamy psa typu York. Bagażnik i jego mikroskopijnych rozmiarów wnętrze (125 litrów) wystarczy co najwyżej na "koszyk Kaczyńskiego".

MINI Cabrio wyposażone jest w kilkuwarstwowy dach materiałowy. To spowodowało, że inżynierowie musieli pomyśleć nad usztywnieniem karoserii, co z kolei przełożyło się na właściwości jezdne. Mimo wszystko kabriolet z miękkim dachem nie będzie miał lekkiego życia w naszej szerokości geograficznej. Usztywnione nadwozie i dużo gorsze uszczelnienie niż w przypadku wersji z normalnym dachem odbierają komfort podróżowania w momencie, gdy mija pora letnia. Przy dużych prędkościach w aucie jest bardzo głośno. Testowany przez nas egzemplarz miał kilkadziesiąt tysięcy przejechanych kilometrów i solidne wydawałoby się plastiki zaczynały odzywać się na nierównych drogach. Dlatego najlepszym miejscem dla MINI Cabrio poza okresem letnim byłby... garaż.

Jednak jeśli pogoda dopisuje, a przed nami rozpościera się kawałek solidnego asfaltu, to MINI Cabrio Cooper S pokaże nam swoje pazury. Pod maską pracuje ten sam silnik, co w innych wersjach z literką S. Mianowicie jest to jednostka 1,6 z turbodoładowaniem, dzięki której z filigranowej jednostki wydobywa się 184KM. Warto jednak od razu zaznaczyć, że samochód dostaje werwy w momencie, kiedy znajdziemy i wciśniemy przycisk Sport. Warto złożyć dach i posłuchać pracy wydechu podczas mocnego dodawania i odejmowania gazu. Co ciekawe, bardzo dynamiczna jednostka nie ma dużego apetytu na paliwo. Podczas jazdy w trasie średnie spalanie utrzymywało się na poziomie 7,5l/100km. W mieście z kolei nie przekraczało 10l/100km.

Układ kierowniczy i właściwości jezdne MINI są już tematem wielu legend i mitów. I są one w całości prawdziwe. Koła rozstawione jak najbliżej krawędzi nadwozia i nisko osadzony środek ciężkości sprawiają, że samochodem jeździ sie jak gokartem. Układ kierowniczy reaguje bardzo precyzyjnie na ruchy kierownicą. Przyjemność z jazdy odbierają jednak polskie drogi. Koleiny i nierówności powodują, że auto prowadzi się strasznie nerwowo. Na dłuższą metę potrafi to być męczące.

MINI Cabrio w piekielnej odmianie Cooper S kosztuje co najmniej 117.900 złotych. Jeśli jednak dołożymy z wyposażenia dodatkowego kilka najdroższych opcji, które były umieszczone w testowanym przez nas egzemplarzu, cena podskakuje do 150 tysięcy złotych. Przed takim wydatkiem skutecznie wyhamuje nas aura za oknami i stan polskich dróg, na których mało kiedy będzie nam dane cieszyć się właściwościami jezdnymi MINI. Za tą cenę można jednak kupić zwykłe MINI w wersji Cooper S i wyposażyć je w odsuwany dach. Wiatr we włosach ten sam, a samochód bardziej praktyczny.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

MINI Cabrio
MINI Cabrio
Cena podstawowa już od: 99 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr.

Podobne wiadomości:

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Hybrydowe MINI Countryman potwierdzone

Aktualności 2016-10-21

MINI Clubman JCW - 228 KM i napęd AWD

MINI Clubman JCW - 228 KM i napęd AWD

Premiery 2016-09-21

Komentuj:

~Magda 2012-04-01

Mam to auto i kocham je bezgranicznie! Kierownica i deska rozdzielcza w drewnie, okrągłe zegary, estetyka samolotowa... Ale to jest tylko dodatek do naprawdę fantastycznej mocy silnika i niespotykanej "przyczepności", a jak on mruczy... Koledzy czasami słuchają. Do tego, bez dachu, można poczuć wolność i szaloną radość z prowadzenia. Licealiści robią mu zdjęcia, na czym nie raz już ich przyłapałam. Jedynym minusem są polskie drogi, ale to już nie sprawka MINI :) Cudny jest!

~Niepraktyczny? He, tego typu auta sie kupuje dla.. 2011-10-18

Niepraktyczny? He, tego typu auta sie kupuje dla frajdy z jazdy. MINI jest genialne, gdyby nie to że rodzina mi się poszerza kupiłbym sobie MINI Cooper S. Do niedawna to był jedyny taki pojazd wśród marek premium. Dopiero dwa lata temu doszło Audi A1, ale i tak dla mnie numerem 1 jest MINI. Klasa sama dla siebie. Jestem pełen podziwu dla techniki i jakości tego auta, zawsze oglądam się za nimi jak widzę na drodze. Szymon, użytkownik Lexusa IS w dieslu

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport