mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Mercedes E350 CDI: E-legancja

Mercedes E350 CDI: E-legancja

Nie od dziś wiadomo, że od wielu lat Mercedes wyznacza standardy w kwestiach luksusu i komfortu. Jakiś czas temu zadebiutowała nowa generacja Klasy E. Jedyną wadą tego samochodu jest cena - ponad 300 tysięcy złotych. Gdyby nie ona, na drogach byłoby spokojniej.

Mercedes E350 CDI: E-legancja

Nowa generacja Mercedesa Klasy E wraz ze swoim debiutem znów podwyższyła standardy w segmencie limuzyn. Od lat układ sił w tym segmencie należy bezapelacyjnie do marek pochodzących znad Renu. Jednak mimo tego, że konkurencja próbuje z czasem być bardziej sportowa lub ekstrawagancka, to Mercedes i tak podąża konsekwentnie swoim szlakiem.

Dlatego na próżno było oczekiwać od nowej E-Klasy rewolucji. Pod względem stylistyki samochód całkowicie różni sie od poprzednika, ale mimo tego nadal zachowuje swoją konserwatywną linię. Proste kształty, ostre nacięcia, brak zaokrągleń to jego cecha charakterystyczna. Tradycyjne "okulary", z czego znana była Klasa E, otrzymały nowe oprawki. Tym razem są one bardziej kwadratowe. Złośliwi zarzucą, że są podobne do Lexusa GS. Prawda jest jednak taka, że nowemu modelowi jest teraz jeszcze bliżej do topowej limuzyny Klasy S. Konserwatywny Mercedes uległ modzie w jednym punkcie. Tam gzie dotychczas były halogeny przeciwmgielne, teraz pojawiły się światła do jazdy dziennej LED. Ciekawostką technologiczną w obrębie nadwozia jest jeszcze aktywna maska, która zmniejsza obrażenia w momencie gdy znajdzie się na niej pieszy.

Bardziej ciekawe niż stylistyka zewnętrzna jest środek samochodu. Tam zostało wszystko zaprojektowane zgodnie z linią stylistyczną wyznaczoną przez Klasę C i S. Nowa Klasa E jest dokładnie wypośrodkowana pomiędzy tymi dwoma modelami. Stylistyka wnętrza opiera się na prostych liniach i materiałach wysokiej jakości. Nie uświadczymy tutaj twardych, skrzypiących plastików. Wszystkie materiały są miękkie i przyjemne w dotyku, a w szczególności skóra.



Osoby, które wcześniej nie miały do czynienia z najwyższymi modelami Mercedesa zdziwią się na brak lewarka skrzyni biegów, gdyż nie ma go tam gdzie zwykł być. Zamiast tego pojawił się przy kierownicy w postaci wybieraka podobnego do tych, które stosowane były w autach sprzed kilku epok. Rozwiązanie może się wydawać na pozór mało ergonomiczne, ale już po kilku chwilach odkryjemy jego zalety.

Miejsca w środku jest aż nadto. Zarówno z przodu dla kierowcy i pasażera, jak i na tylnej kanapie. Nie bez przyczyny wielu taksówkarzy wybiera ten samochód jako narzędzie pracy oferujące odpowiedni poziom komfortu. Testowana przez nas wersja była wyposażona w opcjonalną tapicerkę z wysokogatunkowej skóry za ponad 7 tysięcy złotych. Fotele w tym samochodzie to majstersztyk. Szczególnie w opcji "wielokonturowej", która kosztuje dodatkowe 5 tysięcy złotych. W wielkim skrócie oznacza ona możliwość ustawienia ich pod niemal każdą krzywiznę naszego kręgosłupa. Dodatkowo pomiędzy fotelem, a tunelem środkowym umieszczono panel służący dodatkowego dopompowywania segmentów fotelu, a także uruchamiania funkcji masażu. Jedną z ciekawszych opcji są dynamiczne boczki foteli, które podczas szybkiego pokonywania zakrętów dopompowują się, aby optymalnie utrzymywać nasze ciało.

Jednak w tym samochodzie za komfort nie odpowiadają jedynie fotele. Za kolejne 7 tysięcy złotych można dokupić sobie opcję o nazwie Airmatic. Jest to pneumatyczne zawieszenie, które może pracować w dwóch trybach: Sport i Komfort. Ten pierwszy tak naprawdę nie jest potrzebny, bowiem tym autem nie chce się jeździć w sposób sportowy, choć silnik daje bardzo dynamiczne możliwości. Tryb komfort to popis możliwości jakie daje nowa Klasa E. Wszystkie nierówności i ubytki w nawierzchni są przez nie rozpracowywane na atomy, a więc praktycznie nieodczuwalne. Gdyby w tym samochodzie był stolik, to bez zastanowienia odważyłbym się spożywać barszcz ubrany w białą koszulę.

Wyciszenie akustyczne w Mercedesie Klasy E stoi na najwyższym poziomie. Dlatego siedząc w środku nie będziemy w stanie zauważyć, że pod maską znajduje się silnik wysokoprężny z rodziny CDI. Testowana przez nas wersja została oznaczona jako E350. Jednak wbrew pozorom nie uświadczymy tam 3,5 litrowego silnika. Pracuje tam silnik o pół litra mniejszy, który dysponuje mocą 231 KM oraz wysokim momentem maksymalnym o wartości 540Nm. Co ciekawe jest on dostępny już od 1.600 obr./min. Dzięki temu, że mamy do czynienia z sześciocylindrową konstrukcją o układzie widlastym, kultura pracy stoi na wysokim poziomie. Dostojna limuzyna Mercedesa potrafi się rozpędzić do setki w 6,8 sekundy. Pomaga jej w tym standardowo montowana skrzynia 7G-Tronic, której potrafi szybko i niewyczuwalnie zmieniać biegi. W razie potrzeby bardzo szybko robi tzw. "kickdown".

W dobie gdzie wszyscy starają się być ekologicznie poprawni moda ta nie ominęła także Mercedesa. Klasa E została wyposażona w technologię o nazwie BLUEEFFICIENCY. Pod tą nazwą skrywa się system odzyskujący energię z hamowania, opony o mniejszych oporach toczenia oraz modyfikacje w aerodynamice. W teorii powinno to pozwolić na zmniejszenie spalania, a w praktyce samochód zadowoli się 7,5l/100km oleju napędowego. Oczywiście podczas jazdy za miastem. W miejskich korkach trzylitrowy silnik potrzebuje około 10l/100km.

Nowy Mercedes Klasy E to zaawansowane technicznie cztery kółka, które dostarczają komfort na najwyższym poziomie. Najtańsza wersje, ale raczej takich nikt nie kupuje, z tym silnikiem to kwota ponad 230 tysięcy złotych. Nasz egzemplarz został wyposażony w opcje opiewające na zawrotną sumę prawie 100 tysięcy złotych. Jeżeli ktoś zadecyduje się zainwestować taką kwotę w samochód, na pewno nie będzie zawiedziony.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 184 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport