mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Mitsubishi Outlander: Diesel najlepszy przyjaciel

Mitsubishi Outlander: Diesel najlepszy przyjaciel

Pierwszego kontaktu z tym modelem nie zaliczę do udanych. Dlatego ciekaw byłem, czy lifting Mitsubishi Outlandera wpłynie na wizerunek tego auta w moich oczach. Japończycy auto poprawili, a ja chyba wytatuuję sobie na ciele napis "tylko krowa nie zmienia zdania".

Mitsubishi Outlander: Diesel najlepszy przyjaciel
Outlander od wielu mocno oberwał za projekt i design nadwozia. Lifting dostarczył kilku detali. Mamy nowe relingi, lekko zmodyfikowany grill, dodatkową listwę w przednim zderzaku oraz LEDowe światła przeciwmgielne i te do jazdy dziennej. W ramach liftingu w ofercie pojawiły się nowe wzory felg -  szczególnie polecamy te z naszego auta testowego. Nie chcę dyskutować o wyglądzie, gdyż przy tym aucie to kwestia mocno sporna. A widać po ilości aut, jakie jeżdżą po polskich drogach, że ten model ma swoich sympatyków.

Outlander po liftingu ma jeden, poważny argument, który sprawił, że delikatnie zweryfikowałem zdanie o tym aucie. To silnik 2.2 D-ID. wysokoprężny o mocy 150 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi w tym przypadku 360 Nm. Silnik swoje najlepsze atuty pokazuje w trasie. Auto o dużych gabarytach zadowoli się ok. 7 litrami paliwa. O ile nie będziemy szarżować. Skoro jesteśmy już przy tym, to 150-konny silnik D-ID daje swobodę wyprzedzania, jeśli rzecz jasna nie zamierzamy na raz wyprzedzać po 3-4 samochody.

Skrzynia automatyczna zmienia biegi bezproblemowo i do jej pracy w tym aucie nie mam zarzutów. Dobrze, że auto ma napęd 4x4 - realizowany poprzez awaryjne dołączanie tylnej osi - co idealnie sprawdza się w zimowych warunkach. O swoich gabarytach Mitsubishi Outlander  przypomni w mieście, parkowanie do łatwych procesów nie należy, ale spokojnie, możemy się do tego przyzwyczaić. Przy cofaniu pomaga w miarę czytelny obraz z tylnej kamery. W mieście spalanie może skoczyć do ok. 9 litrów na 100 km.



Wnętrze w ramach liftingu dostało nowe tapicerki, pozostałe elementy nie zostały zmienione. Tu, jeśli się czepiać, projekt kabiny jest nudnawy, ze wskaźnikiem zapięcia pasów rodem z innej epoki. Jednak można to przeboleć, zwłaszcza, że Outlander ma bardzo wygodne fotele. Dzięki temu jazda w trasie jest bajkowa, a wszyscy pasażerowie mają sporo miejsca. W bagażniku prawie 600 litrów pojemności, dokładnie 591 litrów. To pozwala na spakowanie 4-osobowej rodziny po sam dach i wygodną podróż na wakacje. Jeśli na pokładzie mamy cztery osoby plus pełny bagażnik, to Outlander z wysokoprężnym sercem w trasie będzie potrzebował ponad 8 litrów paliwa. Skok o ok. 1 litr to wynik dobry, który spokojnie można przyjąć do wiadomości.

Cennik Mitsubishi Outlandera z silnikiem 2.2 DID i automatyczną skrzynią startuje od 127 990 złotych za wersję Intense Plus i od 150 990 zł za wariant Instyle Navi (6AT). Obie wersję są oferowane z 10 tys. rabatem z racji oferty rocznika 2014. Lista dodatkowego wyposażenia jest długa, a zakup niektórych elementów może podnieść cenę tego modelu i to sporo. Cennik to jedna z wad auta, ale jeśli zaczniesz zestawiać Outlandera z konkurencją, to nie jest to najdroższe auto w segmencie.

Są tacy, którzy nie mogą pojąć, dlaczego ktoś ulega marketingowej gadce i daje sobie wmówić, że crossover, SUV to auto dla niego. Są i też tacy, którzy widzą zmiany w motoryzacji i fakt, że segmenty mocno się zmieniają. I to właśnie dla nich jest Outlander.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Cena podstawowa już od: 99 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Funkcjonalne auta dla rodziny - 5 propozycji

Funkcjonalne auta dla rodziny - 5 propozycji

Aktualności 2016-12-29

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Mitsubishi L200 pickupem roku 2017

Aktualności 2016-12-01

Komentuj:

~omatko 2015-01-22

Po jakiemu to jest, bo na pewno nie po polsku: "Pierwszy kontakt z tym modelem nie zaliczę do udanych.". Żenujące po prostu.

~KL 2015-01-08

A kto dla Mitsu produkuje ten silnik?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mocna końcówka roku dla Skody
Mocna końcówka roku dla Skody
Listopad był kolejnym, bardzo dobrym miesiącem dla Skody na polskim rynku. Czeska marka poprawiła  wynik aż o 30,2% od tego w analogicznym okresie w roku poprzednim oraz 15,8% lepszy od wyniku z poprzedzającego października.