mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Opel Astra Sports Tourer LPG: Prawie 1200 km zasięgu

Opel Astra Sports Tourer LPG: Prawie 1200 km zasięgu

Samochód zasilany poprzez instalację LPG to wciąż poważna alternatywa na rynku. Na polskim rynku oferta nowych samochodów z fabryczną instalacją jest bogata. My postanowiliśmy sprawdzić Astrę Sport Turer z silnikiem 1.4 turbo wspomaganą przez fabryczną instalację gazową.

Opel Astra Sports Tourer LPG: Prawie 1200 km zasięgu
Opel Astra Sport Turer to przyjaciel kierowcy i pasażera pierwszego rzędu siedzeń. Zarówno jeden, jak i drugi mają dużo miejsca na nogi, zaś pozycja za kierownicą jest wygodna. W drugim rzędzie siedzeń przyjaźń zmienia się w neutralną znajomość, pasażerowie zwłaszcza ci wysocy będą marudzić na niewystarczającą ilość miejsca.

Standardowo Astra ST oferuje 500 litrów pojemności bagażnika. Tę możemy powiększyć do 1550 litrów. Wersja LPG posiada zbiornik na gaz, który został zamontowany w miejscu koła zapasowego. Butla na gaz w zależności od ciśnienia atmosferycznego mieści ok. 40 litrów gazu. Duży plus, że otwór do tankowania gazu został schowany w miejscu wlewu na benzynę.

W kabinie fabrycznie montowany jest przełącznik z kontrolką LPG. Ta pali się na czerwono gdy samochód jest zasilany gazem. Przycisk znajdziemy na konsoli środkowej i jest on bardzo dobrze wpasowany w cały wygląd deski rozdzielczej. Niestety wersja z LPG nie posiada wskazań komputera dotyczących spalania. Duży plus jednak dla Opla za sprzężenie wskaźnika ilości paliwa z instalacją. W momencie korzystania z zasilania benzynowego wskazuje on poziom benzyny, gdy Astra korzysta z instalacji LPG wskaźnik bardzo dobrze oddaje ilość gazu.

Pod maską testowanej Astry znaleźliśmy motor 1.4 Turbo ecoFLEX. Jednostka dostarcza 140 KM mocy oraz 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Opel w cyklu mieszanym deklaruje zużycie na poziomie 6 litrów. W naszym teście osiągnęliśmy spalanie średnie 7 l na 100 km. Wynik średniego spalania gazu to 9 l/100 km.



Silnik startuje zawsze zasilany benzyną, dopiero po chwili możemy go przełączyć na gaz. Zmiana zasilania jest praktycznie niezauważalna, gdyż w aucie zainstalowana jest instalacja sekwencyjna. Astra na benzynie sprawnie porusza się po drogach. Gdy przełączymy ją na gaz, to wtedy zauważymy nieznaczny spadek mocy i gorszą elastyczność silnika. Niemniej jednak wciąż jest jej na tyle. by nie martwić się o wyprzedzanie na polskich drogach.

Polski importer przygotował promocyjne ceny na Astrę ST z fabryczną instalacją LPG. Podstawowa wersja z silnikiem benzynowy 1.4 Turbo kosztuje min. 69 500 zł do instalacji LPG dopłacamy 3 400 złotych (72 900 zł). W pozostałych wersjach wyposażeniowych - Enjoy, Cosmo i Sport musimy dopłacić 2 000 zł.

Teraz pora na szybkie wyliczenia. Gdy zdecydujemy się na podstawową wersję z instalacją LPG, to ta zwróci nam się po przejechaniu ponad 22 000 km. Jeśli przygotujemy środki na zakup pozostałych wersji wyposażeniowych, to niższa dopłata sprawi, że koszt zakupu instalacji zwrócą się już po ponad 13 000 km. W naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy kosztów droższego przeglądu i eksploatacji instalacji, a także kosztów zużycia benzyny, jaka każdorazowo jest spalana w momencie rozruchu silnika. Mimo wszystko wynik ten pokazuje, że warto poważnie rozważyć zakup Astry z fabryczną instalacją, zwłaszcza, że z pełnym bakiem i zbiornikiem LPG zasięg auta wynosi prawie 1200 km. Pamiętajmy jednak, że zakup nam się opłaci, gdy rocznie pokonujemy dużą liczbę kilometrów.  
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Astra
Opel Astra
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

~Marek 2015-05-12

Przez 2 lata jezdzenia na gazie, trzy razy problemy z instalacja gazową. Ostatnio podczas tankowania gazu chmura LPG wydostywala sie ze zbiornika a ręka cala w cieklym gazie...powod nieszczelny zawór gazowy. Wymieniono ale niesmak braku bezpieczenstwa pozostal

~Witek 2015-04-04

Precyzujac. Zbiornik gazu ma 35 litrow. Astra 1.4 LPG jezdze od 2 lat. Zrobione 60tys km. Zasieg na gazie : po miescie 250km, autostrada od 150 do 250 km w zależności od predkosci, drogi inne do 350km. W porownaniu do benzyny ekonomia wychodzi ok ale w porównaniu do diesel to ... sami przeliczcie. Silnik jest typowo wysokoobrotowy. Na trasie jedyny sensowny biego to trojka, na wyzszych auto nie zbiera sie....nie mowiac juz o by egu szostym na ktorym przyspieszenie jest zerowe. Nastepnym razem wybiore diesel którym juz jeździłem

~sven 2014-08-24

nie miałem pojęcia ze tak się dzieje. Nie dość ze celowo zanizana jest jakość aut nowych od jakiegoś czasu (ok 10 lat) to sk....yny jeszcze tak chcą się dobrac do portfeli klientów. Poj....e układy teraz panuja ogolnie na Swiecie. Mam 8 letnia astre i wali mnie co te jajoglowce wymuszają na projektatntach. Kupuje starsze samochody sprawdzone a potem o nie dbam i mi dobrze sluza. H_W itd. ;-)

~blus 2014-07-10

Nie mogę się powstrzymać ze słowami krytyki dla marketingowców z OPLA, jaki jest sens blokowania dobrego silnika oprogramowaniem na 120 KM. I za to samo tylko z innym oprogramowaniem silnika żądanie większej ceny. Ten sam produkt specjalnie popsuty by słabiej jeździł, to skandal. Niezłe durnie w tych koncernach siedzą i kombinują jak wydymać Kowalskiego. A kowalski pójdzie do konkurencji i wydyma tych niedouczonych filozofów z marketingu i za chwilę zwiną interes. nNie znam ani jednego człowieka który pragnie mieć mułowaty silnik , a tu patrz, spece z koncernów robią na złość wszystkim. Życzę wam byście za te silniki zbankrutowali i nikt ich nie kupował.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport