mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Opel Corsa: Mały Corsarz

Opel Corsa: Mały Corsarz

Mały Opel Corsa urósł dość znacznie, podobnie jak i cała konkurencja, i mógłby teraz z powodzeniem służyć nawet jako auto rodzinne. Ale tylko co najwyżej wersja 5-drzwiowa. My testowaliśmy trzydrzwiową Corsę, której zdecydowanie bliżej do sportowej namiastki małego miejskiego samochodu.

Opel Corsa: Mały Corsarz

Faktycznie, konkurencja w zatłoczonym segmencie małych aut robi się coraz ciekawsza. Wprawdzie nie przybyło rywali, ale w ostatnim czasie wszyscy liczący się przedstawiciele pojawili się w nowej odsłonie. Yaris, Fabia, Grande Punto, 207 czy Clio to właśnie bezpośredni rywale czwartej już generacji Opla Corsy. Sprawdziliśmy, jakimi zaletami Corsa będzie chciała przekonać do siebie klientów i zawalczyć o swój udział w rynku.

Stylistyka - 4 metry bez milimetra
Trzydrzwiowa Corsa różni się dość wyraźnie, szczególnie patrząc z boku, od wersji z dodatkową parą drzwi. Jej design jest dużo bardziej dynamiczny, dzięki dość stromo opadającym przednim i tylnym słupkom. I to właśnie tylna boczna szyba (ostro ścięta) jest tym najbardziej wyróżniającym się elementem stylistycznym. Zawadiackiego, nieco nawet sportowego charakteru małemu Oplowi dodają także spore przetłoczenia na karoserii oraz mocno rozciągnięte reflektory, pomiędzy którymi niejako uśmiecha się do przechodniów atrapa chłodnicy. Jednym słowem, nowa Corsa jest dość udanym stylistycznie modelem, który, zwłaszcza w wersji trzydrzwiowej, powinien wyróżniać się na zatłoczonych ulicach.

Co ciekawe, projektanci Opla pozostali przy magicznej barierze 4 metrów, która jeszcze niedawno była niejako granicą oddzielającą małe auta od kompaktów (klasa niższa średnia). I choć ogólna tendencja do rozrastania się aut spowodowała, iż już nie można przyjmować długości nadwozia jako kryterium przynależności do danego segmentu, to jednak pod względem długości Corsie brakuje jednego milimetra do 4 metrów. Ciekawe, czy było to zamierzone działanie?

Zobacz więcej zdjęć z testu Opla Corsy

Wnętrze - typowo oplowsko
Tendencja do rozrastania się kolejnych generacji modeli sprawiła, że wnętrze Corsy D jest dużo bardziej przestronne od poprzedniczki. Z przodu nawet bardzo wysokie osoby będą mieć wystarczająco miejsca. Jeśli już uda nam się wgramolić na tylną kanapę, nie powinniśmy narzekać także na brak miejsca na nogi, nieco gorzej będzie już wzwyż, gdyż stromo opadający dach może sprawić, iż będziemy zawadzać o podsufitkę. Jeśli chodzi o same siedzenia, to warto wspomnieć o kubełkowych fotelach w testowanej wersji Sport (w standardzie), dzięki którym nawet przy dynamicznej jeździe mamy zapewnione bardzo dobre trzymanie boczne.

Samo urządzenie wnętrza jest dość typowe dla Opla. A więc, ergonomia i funkcjonalność na pierwszym miejscu. Trudno się jest w czymkolwiek pogubić. Dla uatrakcyjnienia wnętrza w wersji Sport dodano m.in. pseudo-chromowane atrapy konsoli. Niestety nie pasują do tego charakteru plastikowe i mało atrakcyjne pokrętła układu klimatyzacji. Charakterystyczne są także krótkie dźwigienki świateł i wycieraczek, które dodatkowo za każdym razem wracają do swojej podstawowej pozycji. Kwestia przyzwyczajenia.

Jak na małe auto, Corsa oferuje przyzwoity bagażnik od 285 do maksymalnie, przy złożonej tylnej kanapie, 690 litrów (wersja 5-drzwiowa do 700 litrów). Dodatkowo docenimy sporą liczbę praktycznych schowków wewnątrz kabiny. Ciekawym rozwiązaniem jest też, dostępny za dopłatą (2 tys. zł), zintegrowany bagażnik rowerowy Flex Fix, który wysuwa się spod tylnego zderzaka.

Jazda - słabo jak na Sport
Zajęcie optymalnej pozycji w Corsie, nawet wysokiej osobie, nie powinno być problemem, dzięki kierownicy regulowanej w dwóch płaszczyznach oraz fotelowi regulowanemu także na wysokość. Niestety dość mocno pochylone słupki A i C, powodują, że widoczność, szczególnie do tyłu, jest znacznie ograniczona. Zdecydowanie pomocny będzie tu czujnik cofania, za który trzeba jednak dopłacić 1.400 zł.

Określenie Sport dotyczy z pewnością bardziej samego wyposażenia, niż możliwości silnika o pojemności 1,4 litra i mocy 90 KM (najmocniejszy benzynowy w nowej Corsie). I choć moc jeszcze od biedy byłaby wystarczająco jak na małą Corsę, to aby sprawnie przyspieszać na drodze i wyprzedzać, przydałby się nieco wyższy maksymalny moment obrotowy. 125 Nm dostępne od 4000 obr/min sprawiają, że czynność ta wymaga od nas mocnego wciskania pedału gazu. Wielka szkoda, że razem z dynamiczną sylwetką w parze nie poszedł równie dynamiczny silnik.

Sportowy charakter Corsy można za to dostrzec w usztywnionym zawieszeniu, które na szczęście nie jest zbyt dokuczliwe na nierównościach. A dzięki niemu Corsa świetnie się czuje na dynamicznie pokonywanych zakrętach.

Spalanie Corsy 1.4 Sport jest do zaakceptowania. W cyklu mieszanym średnie zużycie benzyny w czasie całego testu wyniosło 6,6 l/100 km, zaś w mieście trzeba się liczyć z wynikiem w granicach 8,1 l/100 km.

Podsumowanie - niebanalna Corsa
Za 51.200 zł, tyle kosztuje trzydrzwiowy Opel Corsa 1.4 Sport (wersja 5D - 53.000 zł), dostaniemy niebanalne stylistycznie auto, o nieco sportowym charakterze, które oferuje dość bogate wyposażenie standardowe. Niestety, osoby oczekujące od 90-konnej jednostki benzynowej nie wiadomo jakich osiągów, mogą się czuć lekko zawiedzione. Dla tych miłośników mocnych wrażeń Opel przygotował Corsę w wersji OPC, która z 1,6-litrowego silnika oferuje moc192 KM.

Wracając do testowanej Corsy, idealnie nadaje się ono jako auto miejskie, dla młodych osób, które nie mają lub nie myślą jeszcze o założeniu czy też o powiększeniu swojej rodziny.

+ ładny design
+ bogate wyposażenie
+ dużo miejsca w kabinie
- nieco zbyt słaby silnik
- słaba widoczność do tyłu
- mało miejsca z tyłu na głowę

Zobacz więcej o modelu Opel Corsa

Zobacz szczegółowe dane techniczne i wyposażenie testowanej wersji

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Opel Corsa
Opel Corsa
Cena podstawowa już od: 41 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Zobacz koniecznie: Wszystko o Opel Corsa Wszystko o Opel
Tematy w artykule: Opel Opel Corsa

Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Komentuj:

~Henio 2009-07-26

Corsa 1,4 /90 .3 drzwi ,ciemne dymione lampy z tylu.ciemne szyby ,kola Al 16 cali . siedzenia kubelkowe .To mój 8 sam w ostatnim 20 leciu.Na trasie 5,6litra .Przyzwyczajam się do ukladu kierowniczego,bardzo czuly /hudr-elektr./ Szkoda że nie ma wygluszenia pod maską .Calkiem dobre auto/trochę ciężkie / Można wyrazić swoją opinię ,ale nie potrzeba używać inwektyw jak ten mój poprzednik - niech siada do BMW i zgoli ten rudy leb

~jaszczomp 2009-06-10

Corsa 1.4 benzyna. To auto najlepiej przyspiesza na 1, 2, 3 i 4 biegu po plaskim. Pod gorke juz tylko na 1 2 i 3 biegu. W ogole najlepiej przyspiesza z gorki. Na 5 biegu nie przyspiesza wcale, zdycha pod najmniejsze wzniesienie. Maksymalnej predkosci przewidzianej instrukcja nie da sie osiagnac na plaskim terenie, potrzebny jet do tego porzadny spadek. Zre beznzyne jak peugeot 307 1.6 a porusza sie jak peugeot 106 1.0. Niby w srodku duzo miejsca, jednak zeby to g...o prowadzic trzeba skrecic dupe na fotelu bo pedal gazu i hamulca jest za blisko siebie. Kierunkowskazy w joysticku (zapewne oszczednosc na czesciach) trudno obslugiwac zwlaszcza podczas aktywnej jazdy w miescie (podobno jest to auto miejskie k...a !!!). Jadac tym mulem trzeba skupiac sie na prowadzeniu samochodu a nie na tym co sie dzieje na drodze. Podsumowujac - dziadostwo.

~corsarz 2009-01-18

Masz corse ? chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi tego modelu opla ? a może chcesz sprawić aby twoja corsa odrózniała sie od innych ? jesli tak to zapraszamy na corsasport.pl, najobszerniejsze forum o tematyce corsy w Polsce.

~Zosia 2008-08-12

A ja własnie jezdze oplem corsa D i jestem z niej zadowolona

~MINIAK 2007-08-22

Na tym są egzaminy na prawko,a przez tylnią szybę nic nie widać i są pewne problemy z miejscem nad sprzęgłem,coś blokuje nogę

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport