mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Peugeot 2008 1.6 e-HDI: Gra o tron

Peugeot 2008 1.6 e-HDI: Gra o tron

Jest mały, ale ma duże ambicje. W teście Peugeot 2008, nowy lew w stadzie francuskiej marki, który licznej konkurencji ma szansę pokazać środkowy pazur.

Peugeot 2008 1.6 e-HDI: Gra o tron
Gdyby to tylko stylistyka gwarantowała sukces, bez wątpienia w swojej klasie Peugeot 2008 znajdowałby się w czołówce. 2008 to zarazem najnowszy i najmniejszy SUV w ofercie francuskiej marki. Ma trafiać w gusta klientów, którzy cenią sobie estetykę wykonania i niebanalne formy. Jak na model spod znaku lwa przystało wyróżnia go spory grill i... sporo chromowanych błyskotek, które dodają całej sylwetce jeszcze więcej elegancji. Dbałość o szczegóły w przypadku Peugeota to norma, wszystkie przetłoczenia, detale po prostu cieszą oko. Całość nie jest nachalna, ale jednocześnie także nie jest nudna. Doskonały kompromis dla ludzi ustatkowanych, ale gotowych na nowoczesne rozwiązania.

Także takich, których wyprawa w teren raczej nie rajcuje. Peugeot 2008 dysponuje jednym z najniższych prześwitów (niecałe 16 cm), który skutecznie ogranicza potencjalne zapędy do jazdy w terenie. W modelu Peugeot 2008 nie uświadczymy także napędu 4x4, nawet w wyposażeniu opcjonalnym. Jedyne, co może uratować na przykład w zimowych warunkach to system Grip Control. Ma on kilka określonych programów działania systemu ESP, w zależności od tego, z jaką nawierzchnią przyjdzie mu się zmierzyć. Jego koszt to zaledwie 600 zł, lecz dostępny jest dopiero w bogatszej wersji wyposażeniowej „Allure”.

Na drodze francuski crossover zostawia po sobie bardzo dobre wrażenie. Ku zaskoczeniu, na twardej nawierzchni jest w stanie pokazać środkowy pazur wielu konkurentom w klasie. Układ kierowniczy i zawieszenie wzbudzają dużo zaufania, co jeszcze kilka lat temu w przypadku tej marki nie było regułą.  Amortyzatory pracują mięsiście, przez co w zakrętach Peugeot 2008 wydaje się być nad wyraz stabilny, a przede wszystkim przewidywalny. System ESP działa tutaj też dość harmonijnie. Zupełne przeciwieństwo dla Renault Captur, którego testowaliśmy kilkanaście tygodni temu (czytaj test). Nie warto jednak za wszelką cenę konfigurować 2008 z 17-calowymi kołami, które obniżają komfort podczas jazdy.

Pracujący pod maską 92-konny diesel, to rozsądna opcja dla tych, którzy jeżdżą dużo i często poza miastem. Motor ten ma 1600 ccm pojemności. Pochodzi z serii e-HDI, co oznacza, że wyposażono go w system Start-Stop, który automatycznie gasi silnik na przykład podczas postoju na czerwonym świetle, a także w trakcie powolnego toczenia się. Żwawy, maksymalny moment obrotowy 230 Nm osiągany przy 1750 obr./min. pozwala zanotować trzycyfrowy wynik na prędkościomierzu w nieco ponad 11 s. i rozpędzić się maksymalnie do 181 km/h. W jeździe mieszanej spala poniżej 6 litrów na setkę. Ten wariant silnika sprzężony został z pięciostopniową skrzynią manualną. Jeśli chodzi o jej styl działania, to jest kilka rzeczy, które denerwują – długie drogi wrzucania biegów, średnia precyzja i „gumowatość” samego drążka. Niestety, innej w przypadku tego silnika Peugeot nie oferuje. „Szóstka” dostępna jest przy mocniejszej, 115-konnej odmianie.
W kabinie 2008 docenić trzeba przede wszystkim łatwość znalezienia optymalnej pozycji za wolantem i sporą ilość miejsca na bardzo wygodnych, przednich fotelach. Z tyłu bez problemu pomieszczą się dwie dorosłe osoby. Mają tam zaskakująco sporo miejsca zarówno na nogi i głowę. Trojgu pasażerom będzie już ciasno, ale pamiętajmy, że 2008 bazuje na płycie podłogowej 208, który przecież klasyfikowany jest w segmencie B. Aranżacja kabiny to również wierna kopia z uszczuplonego o jedno zero w nazwie modelu Peugeota. Wyżej niż zazwyczaj umieszczone zegary z założenia mają znajdować się na linii wzroku kierowcy patrzącego na drogę. Rozwiązanie to zdaje egzamin lepiej niż w 208. W centralnym punkcie deski rozdzielczej znajduje się dotykowy wyświetlacz, w którym zgrupowano wszystkie najistotniejsze urządzenia - obsługę systemu audio, nawigacji, zestawu głośnomówiącego, a także komputera pokładowego. Osobnego sterowania wymaga jedynie panel klimatyzacji. Dzięki takiej aranżacji cała konsola środkowa wygląda schludnie, czytelnie w porównaniu z rywalami i nie powinna stawiać żadnych znaków zapytania nawet przed najbardziej opornymi dyletantami nowych technologii. Trzeba dodać, że jakość wykonania stoi na naprawdę dobrym poziomie. Przynajmniej w bogatej, obszytej skórzaną tapicerką wersji wyposażeniowej Allure. Z minusów? Słaba widoczność na boki i do tyłu ze względu na mocno pochylone i masywne słupki.

Bagażnik Peugeot  ma nisko położony próg załadunkowy i regularne kształty. Pojemność  wynosi 350 l. lub 1194 l. po złożeniu tylnej kanapy. To wyniki, które są do zaakceptowania nawet w przypadku większych aut kompaktowych. Denerwująca jest za to półka zasłaniająca przestrzeń bagażową – w trakcie otwierania nie podnosi się razem z klapą kufra. Ponadto, jeśli przyjdzie przewozić coś wysokiego, trzeba ją ewentualnie złożyć w 1/3 długości lub całkowicie wyciągnąć.

Ceny Peugeot 2008 startują od 54 500 zł. Patrząc w katalogi rywali, jest to średni pułap cenowy. Za przyzwoicie wyposażoną wersję francuskiego crossovera trzeba wydać jednak o około 12 000 zł więcej. Testowana wersja to już propozycja na grubszy portfel. Jednak z ceną sięgającą około 90 000 zł jest i tak korzystniejsza niż na przykład w przypadku Opla Mokka przy podobnym poziomie wyposażenia. Peugeot 2008 poza ciekawą stylistyką, punktuje wysoko w takich kategoriach jak: walory użytkowe, ergonomia, właściwości jezdne oraz koszty eksploatacji. Bez żadnych przeszkód tym samochodem można pojechać w dzień z dziećmi do aquaparku, a wieczorem, już tylko we dwoję, odwiedzić modną restaurację. I nie chodzi tutaj o tę "Pod złotymi łukami". Miłe zaskoczenie.

DANE TECHNICZNE PEUGEOT 2008 1.6 e-HDI>>>

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 2008
Peugeot 2008
Cena podstawowa już od: 54 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot 2008 Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot test Peugeot 2008

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport