mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Peugeot 206: Piękno prostoty

Peugeot 206: Piękno prostoty

Dla kogo? – właśnie, w naszym teście postaramy powiedzieć nie tylko o zaletach i mankamentach 206-ki, ale również, kogo może skusić skromna wersja specjalna Mistral.

Peugeot 206: Piękno prostoty

W naszym teście postaramy powiedzieć nie tylko o zaletach i mankamentach 206-ki, ale również kogo może skusić skromnie wyposażona wersja specjalna. Bowiem poza niewątpliwą atrakcyjnością wnętrza z klimatyzacją, brak tu naprawdę ekstra dodatków.

 

Stylistyka

 

Kiedy wypuszczony z klatki projektantów i inżynierów mały lew wpadł na rynek w 1998 roku, to właśnie on, a nie odwrotnie, był celem polowania. W ciągu trzech pierwszych miesięcy sprzedano ponad 300.000 aut, a okres oczekiwania wynosił od 4 do 6 miesięcy!

 

 


TU znajdziesz pełną galerię z testu.

 


 

Na szczególne względy zawsze mógł liczyć u płci pięknej, do której nie bezpodstawnie producent go kierował. Najpiękniejszy samochód świata – tytuł ten zdobył Peugeot 206 we Francji i we Włoszech. W Portugalii, Bułgarii, Hiszpanii, Jugosławii i Czechach został uznany za "Samochód Roku". Natomiast w Polsce zwyciężył w konkursie "Jej Auto" jako najlepszy samochód dla kobiety.

 

Konkurencja zazdrościła. 206-ka z miejsca zdobyła sobie uznanie atrakcyjną, odważną i właśnie kocią stylistyką. jest tak dzięki charakterystycznym dla marki reflektorom, tylnym światłom zachodzącym na klapę bagażnika i drapieżnym „otworom-szramom” na masce silnika. Cała sylwetka to udane dzieło firmowego Centrum Stylistyki Peugeota z la Garenne i trzeba przyznać, że pomimo upływu lat wymagała ona jedynie drobnych retuszy, by zachować nienaganny wygląd.

 

Kierowca

 

Wsiadając do wnętrza zajmujemy miejsce w prostej, ale nie pozbawionej stylu kabinie. Siadamy na wygodnym, choć krótkim fotelu, który potem okazuje się całkiem dobrze trzymać ciało w zakrętach. O stylizacja środka jest spójna z wizerunkiem nadwozia, to aż prosi się o lepsze wykonanie. Ale po kolei.

 

Dobrze wypada kierownica, która choć mogłaby być nieco bardziej mięsista, po faceliftingu ma lepszy kształt dzięki zainstalowanej poduszce powietrznej. Szkoda również, że jest ona regulowana jedynie w jednej płaszczyźnie – za 47.800 zł, które trzeba zapłacić za model z tego roku, można by spodziewać się więcej.

 

W testowanym, zeszłorocznym egzemplarzu brakuje także elektrycznych szyb. Tegoroczne modele są już w nie wyposażone, do pakietu standardowego Mistral doszły również lampy przeciwmgielne, poduszka dla pasażera oraz klimatyzacja automatyczna w miejsce manualnej. Nadal jednak brak systemu ABS.

 

Pasażerowie

 

Obie osoby siedzące z przodu mogą czuć się zadowolone. Mały Peugeot jest tu przestronny, zapewnia wystarczający zakres regulacji siedzeń i przestrzeń na głową. Brak natomiast przestrzeni na ich drobiazgi. Nawet testującej auto – w całości męskiej – redakcji Motogazety brakowało miejsca na przedmioty takie jak telefon, portfel czy okulary.

 

Co więc robią ze swoimi rzeczami kobiety? Jedynym poważnym antidotum na ten mankament jest duży schowek na konsoli przed pasażerem przedniego fotela, notabene, „dzięki” brakującej poduszce powietrznej. Jeden dodatkowy otrzymujemy też zamiast radia.

 

Jak jest z tyłu? Przy pełnym aucie ciasno. W tym punkcie można chyba jednoznacznie określić przeznaczenie auta: małe rodziny z jednym dzieckiem, single, drugi wóz dla dziecka lub żony w rodzinie i oczywiście przedstawiciele handlowi – najlepiej kobiety od kosmetyków.

 

Bagażnik

 

Małe auto równa się mały bagażnik i to jest oczywiste. 206-ka ma kufer o standardowej pakowności 245 litrów, co jest wynikiem w dolnej części listy segmentu B. Ostatnio testowana Skoda Fabia dysponowała 15 litrami więcej, ale już Fiat Punto ma ich bezmała 300. Cóż, koci styl i szyk to również szczupła linia.

 

Przestrzeń bagażową da się jednak szybko powiększyć. Już bez złożenia tylnej kanapy  ma foremny kształt i poręczne uchwyty do zainstalowanie siatki pod oparciami. Po rozłożeniu foteli (dzielone 40/60) otrzymujemy również w miarę płaską przestrzeń. Plusem jest niski próg załadunkowy, minus to luźno latające zagłówki, ale domorosły Adam Słodowy będzie wiedział jak zrobić dla nich miejsce w założonych siedziskach.

 

Jazda

 

Krótko i konkretnie: mocne strony Peugeota z 1,4-litrowym benzynowcem to cicha praca jednostki w całym zakresie obrotów, satysfakcjonujące przyśpieszenia auta z dwoma pasażerami na pokładzie i stabilność podczas szybkiej jazdy niedociążoną 206-ką. Do tego dochodzi kocia zwinność i komfortowe, choć trochę zbyt miękkie zawieszenie.

 

Do rzeczy, które powinny się zmienić w 207-ce, następcy małego lwa (na rynku w 2006 roku, debiut prawdopodobnie na jesieni we Frankfurcie), na pewno należy praca skrzyni biegów. Pierwsze wrażenie: dłubanie metalowym prętem w konstrukcji z klocków Lego – biegi wchodzą z oporami, czasami hacząc. Poza tym mankamentem wszystko pracuje jak należy.

 

Podsumowanie

 

207-ka ma bazować na tej samej płycie koncernu Citroen/PSA, na której zbudowane zostały Peugeot 1007 i Citroen C2. Auto ma jednak urosnąć w porównaniu z obecnym modelem. Miejmy nadzieję, że wtedy to będzie trochę więcej miejsca na nogi cisnących się z tyłu pasażerów, a większa tylna szyba pozwoli na lepszą obserwację drogi za autem.

 

Zobacz dane techniczne i wyposażenie Peugeota 206 Mistral

 

Reasumując – Peugeot 206 to auto, które zasługuje na swoją popularność. Kobiety odnajdują w nim stylowy, miły i sprawny środek do codziennego transportu, a dla mężczyzn może być tanim, prostym autem do pracy i/lub dobrą podstawą do tuningu. Szczególnie popularna wersja trzydrzwiowa przypomina o rajdowych sukcesach w czempionacie WRC.

 

Przypomnijmy, że auto dostępne jest w trzech wersjach nadwozia: ofertę 5-drzwiowego hatchbacka uzupełnia właśnie 3-drzwiowiec i stylowe, małe kombi, jedno z nielicznych w tej klasie. Szczególnie to ostatnie w wersji Mistral z klimatyzacją jest świetnym środkiem transportu małej rodziny na słoneczne wakacje.

 


Mojeauto.pl dziękuje wrocławskiemu autoryzowanemu salonowi Peugeota, firmie D&D z ul. Karkonoskiej 45, za wypożyczenie samochodu do przeprowadzenia testu.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot 206 Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot Peugeot 206

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

Paparazzo 2016-10-31

Zgadzam się te auta są świetne. Ogólnie tutaj i wygląd i komfort jazdy jest świetny. Sam mam takie autko od 4 lat i jedyne co w nim robiłem to wymieniałem tylnią belkę i to wszystko :) Do tego regularne przeglądy i auto jak nowe,

~maciek3011 2009-04-26

Witam :-) Mam 206 1,4 hdi z 2004 roku i nie narzekam-olej,płyny,paski,klocki wymieniam regularnie oraz prawa końcówkę ostatnio a poza tym jeżdzę bez problemów-auto ma 90 tyś. km przebiegu i daje rade w jeżdzie na mieście (nauka jazdy) oraz w trasie. Silnik ma ok. 70 hp i nie jest może sprinterem ale daje radę nawet z kompletem pasażerów a pali 4-5 litrów ON/100 km-rewelacja! W środku jest cicho i nie ma nadmiaru przycisków. Nie zamieniłbym go na żadnego POLO,GOLFA ani na FABIĘ. Następnym moim autem będzie pewnie 207. Mój ojciec ma 206 2,0 hdi-to istna rakieta a przy tym pali 5-6 litrów ON/100 km. Zawieszenie trzeba przeglądac od czasu do czasu ale jego 206 na nauce jazdy jeżdzi codziennie ponad 300 kilometrów po dziurawych przemyskich drogach więc to nic dziwnego. Ojciec ma też dwie 207-jedna 1,4 75 hp benzyna i gaz a druga 1,6 hdi 90 hp też na nauce jazdy i też nie narzeka-teraz szuka trzeciej. Auta dobrze się prowadzą i rzadko sie psuja. POZDRAWIAM

~tomo 2009-04-14

50tys i jeszcze nic sie nie dzialo z moja 206. Uff. Najwiekszy mankament to, powiem ze innymi uzytkownikami, skrzynia biegow. Ja mam 1,4 75KM dla rodziny za maly, ale ja jestem tylko z dziewczyna i dla nas wystarczajacy. Super do miasta.

~zdekustowany 2008-12-20

To moje pierwsze auto ma je prawie 2 lata, przez ten czas wymienialem 2 razy wahacz lewy, raz prawy, tylnia belka ,ktorej koszt jest jakies 1,5k zl, klocki hamulcowe.Jezdzilem rok czasu i nic nie bylo ale jak wymienilem wahacz zaczely sie problemy.Szczerze autoko fajne ale nie na polskie drogi za miekkie zawieszenie.

~blacha 2008-10-02

Ja właśnie jestem miłośnikiem aut niemieckich ale również jestem wielkim miłośnikiem aut francuskich szczególnie peugeota 206 posiadam 206 już ponad 2 lata i jestem bardzo z niego zadowolony autko niezawodne polecam pozdro :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport