mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Peugeot 207 SW: Wydłużony maluch

Peugeot 207 SW: Wydłużony maluch

Małe kombi Peugeota ma jedną zasadniczą zaletę - ma bardzo ograniczoną konkurencję w swoim segmencie rynkowym. Ma też niestety i wady - niewielkie rozmiary sprawiają, że mocne strony aut typu kombi tracą tu nieco na swoim znaczeniu. Czy warto więc zastanowić się nad taką propozycję, jak Peugeot 207 SW, czy też lepiej od razu wybić sobie ją z głowy?

Peugeot 207 SW: Wydłużony maluch

Konkurencja dla małego Peugeota sprowadza się dziś tak naprawdę wyłącznie do Fabii i Clio w wersji kombi. Pozostali producenci, którzy mają w swojej ofercie modele z segmentu B jak na razie nie decydują się na wprowadzenie również wersji z wydłużonym nadwoziem. Powód? Jeśli szukasz auta o większych rozmiarach, przestronnego, funkcjonalnego to raczej nie zdecydujesz się na segment małych aut. Tak myśli większość, jednak nie Peugeot, którego już poprzednia generacja - 206 SW - cieszyła się dość znacznym poparciem. Dlaczego więc sukces nie miałby być również udziałem Peugeota 207 SW?

Stylistyka - miniaturka
207 SW to Peugeot "pełną gębą". Po pierwsze niezwykle drapieżny przód, taki sam jak w hatchbacku i wersji CC. A więc jeszcze bardziej rozciągnięte reflektory, które już niebawem mogą sięgnąć przedniej szyby. Pomiędzy nimi zaś "uśmiecha się" niemniejszy wlot powietrza. Wprawdzie to wciąż maluch, ale od wersji hatchback dłuższy o ok. 12 cm, przez co auto nie wygląda już tak filigranowo. Uwagę przechodniów i innych kierowców przyciąga z pewnością także tylna część auta ze skośnym tylnym słupkiem, za którym pojawiło się miejsce na trójkątną szybkę oraz równie sporymi i zachodzącymi na boki światłami. To rozwiązanie bez wątpienia skopiowane zostało z większego 407 SW.

Testowana przez nas wersja Outdoor Peugeota 207 SW miała nawiązywać od koncepcyjnego modelu, który w ubiegłym roku w Genewie stanowił zapowiedź nadchodzącej 207-ki SW. Nazwa wskazywałaby, że mamy do czynienia z uterenowionym kombi, jednak tak naprawdę poza drobnymi zmianami stylistycznymi nie ma nic wspólnego z jazdą terenową. Główne zmiany to podniesiony o 28 mm prześwit, zmienione ospojlerowanie oraz zderzaki, nadkola i progi wykonane z niemalowanego plastiku. To wszystko.

Wnętrze - bagaż - ok, nogi - nie bardzo
Wprawdzie Peugeot 207 SW z zewnątrz sprawia wrażenie dość sporego auta, to jednak można się mocno zdziwić po zajęciu miejsca w kabinie. Przede wszystkim brakuje nieco miejsca na nogi. O ile kierowca i przedni pasażer (jeśli nie mierzą sporo ponad 180 cm) po odsunięciu foteli do tyłu jeszcze będą w stanie zająć wygodną pozycję, to już ci, którzy będą zmuszeni jechać na tylnej kanapie, na komfort podróży narzekać będą na pewno.

Znacznie lepiej jest z ogólnie rozumianą ergonomią. Przede wszystkim wszelkie pokrętła i przełączniki są typowe dla Peugeota i znajdują się tam, gdzie zawsze. Jednak nawet osoba, która po raz pierwszy wsiada do auta z lwem na masce, nie powinna mieć kłopotów z szybkim oswojeniem się. Również stylistycznie i pod względem wykończenia jest bez zarzutu, a wręcz bardzo ładnie. Żadnych powodów do wstydu, to większość konkurentów małego Peugeota powinna rumienić się porównując wykończenie kabiny.

1410 litrów maksymalnej pojemności bagażnika to wynik jak na segment B bardzo dobry. Podróżując jednak bez składania tylnego oparcia do dyspozycji pozostaje nam wciąż przyzwoite 405 l. Jeśli dodamy do tego dość niski próg i szeroki otwór części bagażowej, to załadunek nawet większych i cięższych bagaży trudności sprawiać nie powinien. Samo składanie oparć kanapy jest bardzo proste i można je wykonać jedną ręką. Równie ważne jest to, że w wyniku tej czynności otrzymamy całkowicie płaską podłogę.

Jazda - z sercem BMW
120-konny silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra jest stosunkowo młodym owocem współpracy francuskiej grupy PSA i BMW. I trzeba przyznać, iż jest to mocna strona naszego testowanego Peugeota. Wprawdzie nie zapewnia on nadwyżki mocy w każdym zakresie obrotów, ale przy umiejętnym manewrowaniu dźwignią zmiany biegów zapewnia dość dobre przyspieszenie. Zdecydowanie jednak lepiej czuje się przy wyższych obrotach, mniej więcej od 4 tys. obr/min pokazuje swój prawdziwy lwi pazur. Szkoda tylko, że niewiele mocniejsze wciśnięcie pedału gazu skutkuje natychmiast dość głośną pracą jednostki napędowej.

Nieco zaskakująco, jak na tradycje tej francuskiej marki, zestrojone zostało zawieszenie Peugeota 207 SW. Jest ono dość sztywne, co szczególnie w polskich realiach może sprawiać, że na nadmiar komfortu nie będziemy mogli narzekać. Jednak w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym zapewnia to niezłe prowadzenie auta, które pewnie pokonuje nawet szybkie zakręty.

Średnie spalanie, jakie uzyskaliśmy podczas tygodniowego testu, wyniosło 7,6 l/100 km. To wynik raczej... średni jak na małe kombi z segmentu B wyposażone w silnik benzynowy.

Podsumowanie - ładnie ale ciasno
Peugeot 207 SW jest autem godnym polecenia, ale jeśli nie szukamy auta rodzinnego. Dla czworga osób wybierających się w dłuższą podróż, nawet jeśli dwójka to dzieci, będzie ciasno i mało wygodnie. Zalety silnika niestety rekompensowane są in minus przez twardawe zawieszenie. Bezsprzecznie 207 kombi będzie zwracać uwagę na ulicach swoim nietuzinkowym wyglądem.

Cena testowanej wersji Peugeota 207 SW (1,6 Outdoor) wynosi 61 tys. zł, ale jeśli nie zależy nam na opcji "terenowej", to taką samą wersję silnikową możemy dostać już za 54,7 tys. zł. Zdecydowanie polecamy taką zamianę.

+ praktyczna przestrzeń bagażowa
+ dobre prowadzenie
+ ładna stylistyka nadwozia i wnętrza

- ciasno nawet w czwórkę
- zbyt twarde zawieszenie

Podobne wiadomości:

207 SW z duszą sportowca

207 SW z duszą sportowca

Premiery 2007-08-30

Peugeot 207 najpopularniejszy

Peugeot 207 najpopularniejszy

Rynek 2007-06-29

Komentuj:

~FREEDOMSKI 2012-06-01

Te oceny to można o kant...Zawieszenie twarde -brak komfortu, ale tylko dla samochodów nie niemieckich .Jeżeli twarde w niemcu a zwłaszcza vw gulfie, to od razu "przewidywalne",superbezpieczne,itp,itd.Jaja sobie z ludzi robią i tyle...

~Szymon 2011-07-17

Kompletnie z artykułem się nie zgadza. Mam dwójkę małych dzieci. Zabieramy do bagażnika nie tylko walizki, ale i rowrki dzieciece. Prowadzi się doskonale twrde zaiweszeni nie ma nic tu do rzeczy. Na trasie sprawdza się bardzo dobrze, na 40 litrowym baku przejżdzam w trasie przy rosądnej prędkości 650 km. Polecam auto dla rodzin

~greny 2008-09-20

twarde zawieszenie puga to tylko zaleta :) przy silniku 1,6 120 km, jesli ktos jezdzil vw wczesniej to mu spasuje to autko :) Hyundai i30 przy pugu to lipa

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport