mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Peugeot 3008: CrosSUVer

Peugeot 3008: CrosSUVer

Francuzi zawsze byli mistrzami awangardy. Złośliwi twierdzą, że jeżeli jakaś rzecz nie podoba się na całym świecie, to z pewnością pokochają to Francuzi. Idąc tą drogą trafimy na nietypowy samochód wypełniający niszę między kompaktem, minivanem, a SUVem. Oto całkiem świeży Peugeot 3008.

Peugeot 3008: CrosSUVer

Auto pojawiło się niedawno na naszym rynku, ale jak dotąd nie znalazło sobie wielu sympatyków. Stylistyka nadwozia przypomina zestawienie przedstawicieli trzech segmentów: kompaktu, minivana oraz SUVa. Auto ma podwyższony prześwit, stoi na dość dużych kołach. Zwisy nadwozia są dość krótkie, ale linia dachu została poprowadzona wysoko, co przedkłada się na ilość miejsca w środku.

Z przodu design auta z wielkim wlotem powietrza wygląda dość kontrowersyjnie i raczej bliżej mu do SUVa 4007 niż do kompaktowego 308. Z tyłu samochodu zastosowano wygodne rozwiązanie. Klapa bagażnika plus otwierana ławeczka obniżająca próg załadunkowy. Odkrywa ona przed nami przestrzeń 432 litrów. Po rozłożeniu tylnej kanapy do dyspozycji mamy już 1.241 litrów. Całkiem nieźle jak na samochód będący połączeniem kompakta i minivana.

Jeśli chodzi o ilość miejsca w środku to z pewnością zostaniemy zaskoczeni. Pozornie niewielki samochód oferuje wygodną ilość miejsca dla czteroosobowej rodziny. Jest to dobra propozycja dla tych, którzy rozważali kupno Peugeota 308, ale było w nim dla nich za ciasno, a większy model jest poza zasięgiem finansowym.



Jak to zwykle w autach francuskich bywa, zostaliśmy przyzwyczajeni do bardzo dobrej jakości materiałów wykańczających. Nie inaczej jest w tym przypadku. Wszystkie instrumenty zostały umieszczone intuicyjnie, każdy przełącznik znajduje się w zasięgu ręki. Bardzo ciekawie prezentują się przełączniki w stylu lotniczym, umieszczone w konsoli środkowej. Kolejnym smaczkiem w tej tematyce jest system HUD, dostępny za dopłatą, który wyświetla na drodze przed nami wskazania prędkościomierza. Problem stwarzał jedynie wysuwający się wyświetlacz od nawigacji. Osoby niższe mogą mieć problem z odczytaniem informacji w dolnej części monitora, bowiem został on zbyt głęboko osadzony.

Pozycja za kierownicą przypomina raczej tą z samochodów sportowo-rekreacyjnych. Siedzi się wysoko i bezpiecznie można obserwować sytuację dookoła samochodu. Na tylnej kanapie rozsiądą się wygodnie dwie dorosłe osoby. Miejsce pomiędzy nimi sprawdzi się najlepiej po rozłożeniu podłokietnika z uchwytami na napoje. Narzekać można jedynie na zbyt krótkie siedziska foteli.

Pod maską Peugeota 3008 pracował silnik HDi o pojemności dwóch litrów. Jednostka generującą moc 163 koni mechanicznych została sprzężona z automatyczną skrzynią biegów. Jest to konstrukcja japońska. Dysponuje sześcioma biegami oraz trzema trybami pracy: normalnym, zimowym oraz sportowym.

Bardzo dobrze wyciszona jednostka generuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 340Nm. W zupełności wystarcza to by dynamicznie przemieszczać się tym samochodem po polskich drogach. Pod nogą mamy zawsze bezpieczny zapas mocy. Apetyt silnika jest bardzo umiarkowany. W mieście spalanie oscylowało w granicach 8-9l/100km. W trasie udawało się zejść do 6,5l/100km, ale wymagało to delikatnego operowania gazem.

Jeśli chodzi o zawieszenie, to jego praca różni sie trochę od pozostałych modeli z francuskiej gamy. Ze względu na wysoki środek ciężkości w tym modelu, zawieszenie zostało lekko utwardzone. Jego skok jest krótki, zatem na wyboistych drogach nie ma co liczyć na jedwabiste tłumienie. Frajdę poczujemy dopiero na zakrętach i ostrych łukach gdzie 3008 radzi sobie bardzo dobrze. Denerwować może tylko zbyt mocne wspomaganie kierownicy.

Peugeot 3008 w wersji wyposażeniowej Premium+ ze skrzynią automatyczną i silnikiem 2.0 HDi jest najdroższą pozycją dostępną w cenniku. Jeżeli chcemy cieszyć się powiększonym 308, trzeba będzie zapłacić co najmniej 101.200 złotych. Gdy dołożymy opcje, w które wyposażone było nasze auto wyjdzie ponad 12 tysięcy więcej. Jest co chyba odpowiedź na fakt, że ten samochód nie jest w naszym kraju zbyt popularny.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 3008
Peugeot 3008
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot 3008 Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot Peugeot 3008

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport