mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Peugeot 308: Skok lwa na klasę premium

Peugeot 308: Skok lwa na klasę premium

Historia kompaktowego Peugeota, który jest następcą okrytego złą sławą (podobno z powodu awaryjności) modelu 307, sięga roku 2007. Po czterech latach obecności na rynku zasłużył on na solidny face-lifting.

Peugeot 308: Skok lwa na klasę premium

Po czterech latach od debiutu rynkowego francuski koncern zdecydował się zaaplikować odświeżenie jednemu z najbardziej popularnych swoich modeli. Jeżeli ktoś uważa, że pierwotna wersja Peugeota 308 miała niezbyt charakterystyczne rysy, to teraz z pewnością zmieni zdanie.

W nowej wersji wlot powietrza otrzymał chromowaną obwódkę, został też zmniejszony. Wokół świateł halogenowych pojawił się paciorek diod LED, które są wykorzystywane jako światła do jazdy dziennej. Kształty przedniej części nadwozia zostały mocniej podkreślone, co ma swoją konsekwencję także na bokach pojazdu. Konstruktorzy poprawili także o jedną dziesiątą współczynnik oporu powietrza na Cx równe 0,28, ale umówmy się - dla przeciętnego zjadacza chleba ta zmiana nie jest odczuwalna. Po naszprycowaniu samochodu "botoksem" przyszedł także czas na kurację odchudzającą. Udało się zmniejszyć masę całkowitą samochodu o 25 kilogramów.

Siadając do wnętrza odświeżonej 308-ki nie odnosimy już takiego wrażenia świeżości jak w przypadku wyglądu zewnętrznego. Tutaj nie doszło już do rewolucyjnych zmian, ale całość prezentuje się bardzo solidnie. Na dużych fotelach wykonanych z miłego w dotyku materiału siedzi się bardzo wygodnie. Miejsca jest sporo również dla wysokich pasażerów, co niestety odbije sie w ilości miejsca dla siedzących z tyłu i to na niezbyt wygodnej kanapie, które to odczucie potęguje praca zawieszenia.

Cechą charakterystyczną francuskich samochodów i ich wnętrz jest fakt, że nie jest tam tak szaro i ponuro jak u niemieckiej konkurencji. W przypadku 308 nie można narzekać. Dwutonowa deska rozdzielcza wykonana z miękkich plastików, białe zegary oraz jasna tapicerka. Wszystko wygląda ładnie, dopóki nie nastanie deszczowa i błotnista jesień.

Podstawowa pojemność bagażnika to 430 litrów. Jest to ilość wystarczająca do codziennego użytku i cotygodniowych wypadów poza miasto. Po rozłożeniu foteli ilość miejsca wzrasta do 1.398 litrów.



Wspomnieliśmy przed chwilą o białych zegarach. Ten element może wzbudzić skojarzenie, że mamy do czynienia z wersją GTI. Tak jednak nie jest, ale pod maską pracuje silnik, który nie powinien wstydzić się swoich osiągów. Jest to dwulitrowa jednostka HDi o pojemności dwóch litrów. Silnik ten rozwija moc 150 koni mechanicznych oraz generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 340Nm. To wystarczy, by spod świateł 308-ka startowała niczym wystrzelona z procy. Pierwsza setka pojawi się na liczniku według katalogu już po 8,8 sekundach. Według odczuć własnych pojawia się ona dużo szybciej. Współpraca z manualną skrzynią jest dobra, ale czasami zdarza się, że lewarek lekko zahaczy. Parametry takie jak elastyczność są na bardzo dobrym poziomie. Auto zarówno w trasie, jak i mieście prowadzi się dobrze, czasami odnosi się wrażenie, że moc jest zbyt duża. Apetyt na paliwo jest na bardzo umiarkowanym poziomie. 6l/100km w trasie nie powinno nikogo dziwić, a w mieście wystarczy mu 8l/100km.

Mina trochę nam zrzędnie, gdy spojrzyny na cennik. O ile cena wersji podstawowej, wynosząca 59.200 złotych, może nie odstrasza, to jednak diesel w wersji Allure plus kilka dodatków to cena nieuchronnie zbliżająca się do 100 tysięcy złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 308
Peugeot 308
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot 308 Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot Peugeot 308

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

~erudyta 2012-12-17

A ja poczekałem, aż zacznie się wyprzedaż w Peugeocie rocznika 2012 i kupiłem 308 z baaaardzo przyjemnym upustem. Trochę poczekać musiałem, ale się opłacało. Piękny samochód w przyzwoitej cenie.

~humanista 2012-05-29

Autorowi tekstu chodzilo chyba o poprawe wspolczynnika Cx o jedna setna z 0,29-->0,28

~sdf 2012-05-28

Taaa Peugeot premium. Czy są jeszcze jakieś marki, które nie są premium?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport