mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Peugeot 5008: Rodzina na swoim

Peugeot 5008: Rodzina na swoim

Gdyby statystyczna rodzina podchodziła do zakupu auta z dużo większą dozą rozsądku, samochody pokroju Peugeota 5008 powinny stanowić większość na naszych ulicach. Tak się jednak nie dzieje. Sprawdziliśmy zatem, co takiego jest nie tak w minivanach na przykładzie francuskiego "pięciotysięcznika".

Peugeot 5008: Rodzina na swoim
Peugeot 5008 ze swym jednobryłowym nadwoziem, jak i większość tej klasy minivanów, nie zachwyca jakąś szczególnie atrakcyjną stylistyką, która będzie wprawiać w zachwyt wszelkiej maści estetów. Jednak mimo swoich gabarytów nie wygląda jak pomniejszony autobus, jest całkiem zgrabny, a w wersji poliftingowej ciekawie prezentują się reflektory, tylne światła oraz przedni grill.

Uwagę, po zajęciu miejsca w kabinie, przyciągają olbrzymie powierzchnie szklane - nie tylko dzięki stosunkowo mocno pochylonej przedniej szybie, ale, przede wszystkim, za sprawą panoramicznego dachu z elektrycznie zasuwaną roletą (standard w topowej odmianie Allure, w niższych wersjach za dodatkowe 2 tys. zł). Dzięki temu kierowca ma bardzo dobrą widoczność (także na boki i do tyłu), wewnątrz jest jasno i panuje poczucie większej przestronności.

Z tą ostatnią jest jednak różnie. Masywny środkowy tunel sprawia, że osoby o słusznej posturze na przednich siedzeniach mogą czuć się nieco przytłoczone. Nie powinno braknąć natomiast miejsca nad głową czy na nogi, i to także w drugim rzędzie siedzeń. Trzy niezależne fotele mogą być osobno przesuwane bądź składane, a ich oparcie ma regulację pochylenia oparcia, pozwalając na różnoraką konfigurację wnętrza. 5008 oferuje także opcję 7-miejscową (dopłata 2.750 zł), w której dwa siedzenia trzeciego rzędu, chowane w podłodze bagażnika, dają się w bardzo prosty sposób złożyć i rozłożyć. Z ilością miejsca nie jest tragicznie, co akurat u niektórych konkurentów nie jest regułą, choć oczywiście dłuższa podróż dla dorosłej osoby byłaby już niezłą formą współczesnych tortur.

Elegancko, choć bez zachwytów, prezentuje się wystrój wnętrza 5008. Materiały są dobrej jakości, te gorszej albo zamaskowane, albo w wyjątkowo trudno dostępnych miejscach. Trójramienna kierownica nie ma żadnych przycisków - nie oznacza to jednak, że co chwila będziemy zmuszeni sięgać ręką do centralnej konsoli. Specjalne dźwigienki do obsługi systemu audio czy też tempomatu znalazły się po prostu za kierownicą. Dźwignia zmiany biegów została umieszczona dość wysoko, dzięki czemu jest niemalże pod ręką. W różnych miejscach znajdziemy liczne przydatne schowki, ze sporym, prawie 10-litrowym pomiędzy fotelami.


Z nowoczesnych rozwiązań warto jeszcze wspomnieć o znanym już właścicielom Peugeotów wyświetlaczu HUD, czytelnym, 7-calowym ekranie systemu audio i nawigacji umieszczonym na szczycie deski rozdzielczym (można go w każdym momencie ukryć). Dla uprzyjemnienia podróży osobom siedzącym w drugim rzędzie siedzeń (głównie dla dzieci) warto pomyśleć o pakiecie Video (dopłata 4000 zł), czyli o dwóch monitorach w zagłówkach przednich foteli (na co dzień schowanych w specjalnym futerale) ze słuchawkami bezprzewodowymi oraz gniazdami do podłączenia np. konsoli do gier bądź odtwarzacza CD. Pasażerowie tylnych siedzeń docenią w upalne dni również osobne nawiewy powietrza.

Wspomniane kombinacje w ustawieniu wnętrza dają także możliwość regulacji pojemności bagażnika. Nawet przy siedmiu osobach na pokładzie pozostanie na bagaże nieco miejsca. Przy złożonych wszystkich siedzeniach uzyskamy całkowicie płaską podłogę i aż 2.506 litrów pojemności.

Siódemka pasażerów, przy maksymalnie wypełnionym bagażniku, nie będzie stanowić jakiegoś większego problemu dla 150-konnej jednostki wysokoprężnej. Dwulitrowy diesel bardzo sprawnie rozpędza francuskiego minivana, trzycyfrowa bariera prędkości zostaje przekroczona po około dziesięciu sekundach. Więcej niż dobrze auto zachowuje się również przy konieczności szybszego przyspieszenia przy wyższych prędkościach, czyli podczas manewrów wyprzedzania. A przy tym zachowuje się całkiem cicho. Wysokie noty za wyciszenie należą się jednak nie tylko w przypadku silnika. Również tłumienie nierówności odbywa się bez większych odgłosów. I jedynie większy szum będzie docierał do naszych uszu, gdy wkroczymy w zakres autostradowych prędkości

Trochę nietypowo Peugeot 5008 ma zestrojone zawieszenie. Przyzwyczajeni do miękkiego, nastawionego na komfort, resorowania nierówności przez francuskie minivany, będziemy mocno zdziwieni. Dlatego lepiej uważać na gorszych nawierzchniach, by nie narazić się na złość naszych pasażerów. Za to jednak taki układ zawieszenia odwdzięczy nam się podczas szybszej jazdy na łukach, gdzie Peugeot okazuje się wyjątkowo stabilne i posłuszny naszym poleceniom.

A spalanie? Również zadziwiająco dobrze. W trasie, przy spokojnej jeździe z prędkościami rzędu 100 km/h, spokojnie zejdziemy do poziomu 5,5 l/100 km. W mieście możemy próbować zmieścić się w wyniku 7,5-litrowym, choć bardziej odzwierciedla stan faktyczny rezultat o pół litra wyższy, co jednak wciąż powinniśmy w pełni zaakceptować.

Reasumując nasze spotkanie z Peugeotem 5008, możemy śmiało powiedzieć, że auto to ma dużo dłuższą listę zalet niż wad. Wydaje się wyjątkowo przemyślane właśnie pod kątem długich podróży w miłej i komfortowej atmosferze. Co jednak nie oznacza, że taka podróż musi trwać wieki.

Peugeota 5008 dostaniemy w kwotach porównywalnych do konkurencji. Nieco ponad 100 tys. zł (71 tys. kosztuje podstawa z silnikiem benzynowym 1.6) za dobrze wyposażony model z tej klasy nie jest sumą przesadnie wysoką. Dostajemy przecież niezły silnik, z dobrym stosunkiem osiągów do spalania, i bardzo atrakcyjną listę wyposażenia. Aż dziw bierze, że rodziny "nie walą drzwiami i oknami" do salonów. No ale cóż. Nie jest to modny i sexy crossover, po który to dziś dużo chętniej sięgają klienci.


Peugeot 5008 2.0 HDi 150 Allure

dług./szer./wys. (mm)
4529/1837/1639
rozstaw osi (mm)
2727
masa własna (kg)
1675
poj. silnika (ccm)
1997
moc (KM)
150 (3750 obr./min.)
moment obrotowy (Nm)
340 (2000 obr./min.)
0-100 km/h (sek.)10,0
Vmax. (km/h)
195
spalanie: trasa/miasto (l/100km)
4,5/6,7
średnie spalanie - test (l/100km)6,3
poj. zbiornika paliwa (l)
60
poj. bagażnika (l)
823/2506
cena testowanego egz. (zł)
106 850

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 5008
Peugeot 5008
Cena podstawowa już od: 94 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot 5008 Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot Peugeot 5008

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport