mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Peugeot 508 GT: Zachować tożsamość

Peugeot 508 GT: Zachować tożsamość

Peugeot w bardzo popularnym na Starym Kontynencie segmencie D, był zawsze mocnym graczem. Za sprawą modelu 508 jego akcje powinny jeszcze wzrosnąć. W gamie francuskiego producenta zastąpił wysłużoną 407-kę. Samochód dobrze znany także na polskich drogach.

Peugeot 508 GT: Zachować tożsamość
Jego linia boczna przypomina profil bumeranga, a jak wiadomo ten przedmiot doskonale potrafi przecinać powietrze. Francuskie kombi w tym elemencie także radzi sobie wyśmienicie, bo jego współczynnik oporu powietrza to raptem 0,25 Cx. 508 ma bardzo dobrze zachowane proporcje, począwszy od obłej maski, której nos z logo lwa zachodzi na grill, a kończąc na przestrzeni bagażowej z reflektorami naciągniętymi na boczne krawędzie nadwozia. Na tle Volkswagena Passata czy Forda Mondeo, Peugeot jest nadal awangardowy.

Za ciekawą stylistyką podąża też eleganckie wnętrze. Na całe szczęście tutaj Peugeot posłuchał głosu rozsądku i nie zaserwował typowo francuskiego przerostu formy nad treścią. Być może dlatego, że to co ujrzycie w kabinie to robota polskiego projektanta Adama Bazydło, który potrafi umiejętnie połączyć polot z funkcjonalnością. Wszystkie przełączniki są rozmieszczone z głową, a gdy ich dotykasz pod palcami wyczuwasz wysoką jakość materiałów. W porównaniu z modelem 407, 508 urósł praktycznie w każdej części, a to z kolei znalazło swoje odzwierciedlenie w oferowanej przestrzeni dla pasażerów. Za kierownicą 508 siedzi się wyśmienicie. Z tyłu wysocy pasażerowie mogą trochę narzekać na brak miejsca nad głową. Z przestrzenią na dolne kończyny nie ma z kolei żadnego problemu. Bagażnik 508 oferuje 497 l. pojemności.

To nie koniec zalet. 508 jest też przyjemny w prowadzeniu. Komfort ma tutaj priorytet nad pikantnym stylem jazdy. Nie oznacza to jednak, że w zakrętach Peugeot szybko traci węch. Auto jest stabilne w łukach i bez problemu można wyczuć, że pracy zawieszenia poświęcono wiele uwagi. Z resztą w przypadku testowanej wersji z silnikiem 2.2 HDi GT powszechnie stosowane z przodu McPhersony, zastąpiono podwójnymi wahaczami. W trakcie jazdy niewiele szumów i drgań przedostaje się do wnętrza 508. Relaks pełną gębą.
Skoro już wspomniałem o silniku, czas jemu poświęcić kilka linijek tekstu. To najmocniejszy i największy z turbodiesli przewidzianych dla modelu 508. Ma moc 204 koni mechanicznych, z których korzystać można w granicach 3500 obr./min. W motorach wysokoprężnych istotniejszą rolę, jeśli chodzi o dynamikę, odgrywa jednak maksymalny moment obrotowy, a ten wynosi tutaj 450 Nm przy zaledwie 2000 obr./min. 2.2 l. pojemności zapewnia ogrom elastyczności i więcej niż przyzwoite osiągi - 8,2 s. 0-100 km/h i 234 km/h prędkości maksymalnej. Do tego świetnie wypada pod kątem konsumpcji paliwa, spalając średnio w trakcie jazd testowych 6,1 l., zaledwie o 0,4 l. więcej niż to co znajdziecie w broszurze. Jedyny minus, ten silnik dostępny jest tylko i wyłącznie w najbogatszej specyfikacji GT, której ceny rozpoczynają się od 138 400 PLN. Motor sprzężony jest z sześciostopniowym automatem, który pracuje płynnie, aczkolwiek czasami przysypia przy kick-down'ie.

Na pokładzie wersji GT, poza między innymi systemem multimedialnym połączonym z nawigacją i akustyką firmy JBL, elektrycznie podgrzewanymi siedzeniami i panoramicznym dachem, wyświetlaczem typu Head-Up, reflektorami biksenonowymi z diodami LED, znajdzie jeszcze dodatkowo sporo innej elektroniki. Tej zwiększającej komfort podróży jak i bezpieczeństwo. Co natomiast w standardzie? Między innymi sześć poduszek powietrznych, system kontroli trakcji i elektroniczny system rozdzielający siłę hamowania (REF).

Globalizacja w świecie motoryzacji nie jest niczym nowym. Nic więc dziwnego, że auta francuskie upodabniają się do niemieckich, zaś niemieckie do tych znad Sekwany. Ważne jest jednak zachowanie tożsamości. I ta sztuka Peugeotowi się udała. 508 to nadal "Elegancja- Francja" w kwestii wyglądu nadwozia i wnętrza, ale wsparta niemiecką solidnością wykonania. Nadal auto, w którym stawia się na komfort, choć też ewidentnie podpatruje się rozwiązania stosowane u konkurencji.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Peugeot 508
Peugeot 508
Cena podstawowa już od: 98 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Peugeot 508 Wszystko o Peugeot
Tematy w artykule: Peugeot GT test Peugeot 508

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Peugeot 5008 - z minivana w crossovera

Premiery 2016-09-07

Komentuj:

~pit 2012-08-30

wielowachacze już były w 407.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport