mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Renault Megane Coupe: Wygląd robi swoje

Renault Megane Coupe: Wygląd robi swoje

Nie od dziś wiadomo, że Francuzi to mistrzowie awangardy. Potrafią przygotowywać niesamowite projekty i co najciekawsze, wdrażać je w życie. Takim ciekawym przypadkiem jest Renault Megane o nadwoziu coupe.

Renault Megane Coupe: Wygląd robi swoje

Już w pierwszej generacji tego modelu na przełomie lat dziewięćdziesiątych Renault Megane Coupe było samochodem, które przyciągało wzrok nie tylko płci pięknej. Był to szeroko rzecz ujmując samochód dla młodych. Druga generacja objawiła się przeszło dwa lata temu i już w fazach konceptu zapowiadała się na auto bardzo zjawiskowe.

Dwudrzwiowe Megane pod względem poprowadzonej kreski nadwozia jest kwintesencją francuskiego stylu. Auto wygląda bardzo opływowo, ale zarazem nie zostało pozbawione muskularności niczym u kilkuset konnych pojazdów. Ciężko wśród bezpośredniej konkurencji poszukiwać czegoś podobnego. Testowana przez nas wersja posiada jedną parę drzwi. Jednak istnieje możliwość nabycia samochodu w wersji pięciodrzwiowej. Auto świetnie prezentuje się w miedzianym kolorze ze srebrnymi wstawkami. Jednak gdy podejdziemy bliżej dostrzeżemy detal, który może zepsuć efekt. Jest to zaokrąglona końcówka wydechu zamontowana centralnie, wtopiona w wydech. Z daleka wygląda dość realistycznie, ale przy bliższym poznaniu okazuje się, że jest to atrapa, a wydech kończy się pod zderzakiem.



Auto zostało wyposażone w pakiet stylizacyjny o nazwie Sport, który skutecznie zniechęca od jazdy po polskich drogach. Naturalnymi wrogami tego samochodu będą dziurawe drogi oraz wysokie krawężniki.  Nakładki na zderzakach i progach nie będą miały łatwego życia. Na szczęście w testowej wersji zamontowano 16-calowe opony o profilu 55, dzięki czemu resztki komfortu nie zostały odebrane.

Wersja trzydrzwiowa posiada wyraźnie wydłużone przednie drzwi dzięki czemu dostęp do auta jest ułatwiony. Trochę gorzej jest podczas wysiadania, bowiem są one dość ciężkie, co w przypadku płci pięknej może wywoływać uczucie dyskomfortu.

W wersji coupe siedzi się dość nisko. Wszystko przez to, że konstruktorzy celowo obniżyli środek ciężkości. Jednak dla pasażerów okupujących miejsce z przodu miejsca będzie w sam raz. Biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z wersją coupe, nie powinniśmy się nastawiać na to, że z tyłu będzie ktoś podróżować.

Do wykonania wnętrza nie mamy zastrzeżeń. Rozmieszczenie oprzyrządowania oraz stylistyka nawiązuje bardzo mocno do wersji hatchback oraz modelu Laguna. Na desce rozdzielczej mamy połączenie różnych technologii. Tradycyjny zegar obrotomierza, kontra cyfrowy prędkościomierz służący za prędkościomierz oraz wskaźnik paliwa i temperatury. Obok jest jeszcze wyświetlacz komputera pokładowego.

Za plecami kierowcy i tylną kanapą znajduje się jeszcze całkiem pokaźny, bo 377 litrowy bagażnik. Jak na samochód tej klasy jest on całkiem spory. Spokojnie spakujemy się do niego na wakacyjny, tygodniowy wyjazd.

Na dłuższych wyjazdach sprawdzi się na pewno silnik, który znalazł się pod maską. Umieszczono tam 130-konny silnik o pojemności 1,9 litra. Niech nie zwodzi nas sportowy wygląd samochodu, bowiem pod maską umieszczono silnik wysokoprężny. Z jego dynamiką nie jest całkiem źle, bowiem auto bardzo sprawnie rozpędza się dzięki 300Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi są zatem wystarczające, brakuje tylko rasowego pomruku z okolic sztucznej, plastikowej końcówki wydechu. Ten silnik polubią Ci, którym na myśl o stacji benzynowej przychodzą dreszcze. Auto zadowala się symbolicznymi ilościami paliwa. Średnie spalanie podczas testu nie przekraczało 6l/100km jeśli poruszaliśmy się za miastem. Dynamiczna jazda w mieście kosztowała nie więcej jak 8l/100km.

Renault Megane Coupe jak na samochód o sportowym wyglądzie całkiem nieźle radzi sobie podczas szybkiej jazdy. Najbardziej przeszkadza w tym wszystkim układ kierowniczy, którego wspomaganie jest zbyt mocne i ma się wrażenie słabego kontaktu z nawierzchnią. W ostrych i ciasnych zakrętach auto ma tendencje do mocnej podsterowności. Bardzo szybko do akcji wkracza wtedy system kontroli trakcji. W porównaniu z wersją hatchback czy kombi auto posiada lekko utwardzone zawiesznie. Oczywiście nie jest to ten sam stopień, co w wersji RS.

Renault Megane Coupe jest troche ambiwalentne. Wygląda jak sportowy samochód, ale pod maską ma diesla i jeździ jak poczciwy kompakt. Wersja Sport dodaje mu punktów, ale tylko w kwestii wyglądu. Wersja Exception z tym silnikiem i pięciodrzwiowym nadwoziem kosztuje 80.450 złotych. To całkiem sporo jak na kompaktowy samochód. Jednak siła francuskich samochodów tkwi w bardzo bogatym wyposażeniu. Dostępne są tańsze wersje z silnikiem 1.5 dCi, ale nie polecamy ich ze względu na mizerną dynamikę.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Megane
Renault Megane
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr. hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault Megane Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault Renault Megane

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport