mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Renault Megane R.S. 275 Trophy: Obłęd i radość

Renault Megane R.S. 275 Trophy: Obłęd i radość

Jazda tym autem jest jak ciężki mecz rugby – często mordęga, ale sprawiająca dużo frajdy. Renault Megane R.S. 275 Trophy to zakup świetnego samochodu i swiadomść posiadania "białego kruka", gdyż takich aut już nie będzie. Szkoda, że do sprzedaży w Polsce trafiło tylko 5 sztuk.

Renault Megane R.S. 275 Trophy: Obłęd i radość
 
Najpierw ponarzekajmy
Wsiadanie do Megane R.S. 275 Trophy nie jest przyjemne, komfort i wygoda zostały w garażu. Cupholder spełnia swoją rolę, ale jedynie przy małych kubkach z kawą. Opony bardzo mocno hałasują podczas jazdy, wydawany przez nie dźwięk miesza się z docierającymi do środka szumami powietrza. A bagażnikowi swoją formą i wysokim progiem załadunkowym blisko jest do wanny.

To tyle, jeśli chodzi o wady.

O zgrozo!
Przy tworzeniu modelu Trophy ludzie z Renault Sport związali, a następnie zamknęli w szafie ważniejszych księgowych. Bo tamci nie przyjęliby do wiadomości, że samochód ten ma powstać tylko po to, by pobić rekord toru Nürburgring w klasie samochodów przednionapędowych. Zwałszcza, iż Trophy jest  bezkompromisowe.

Powstały dwie wersje sportowego Megane RS - zwykła Trophy i Trophy R, pozbawiona m.in. tylnej kanapy. Testowane przez nas Trophy ma być bardziej ucywilizowane. Oczywiście jego design nie wieje standardem, to nie jest Leon Cupra, który stylistycznie jest bardzo zbliżony do swoich mniej sportowych braci. Tu mamy nakładki na nadkolach i progi mocno poszerzające auto. Każdy przystanie i będzie podziwał bryłe Megane R.S. 275 Trophy.

Poddostawcy
Doskonałość Megane R.S. 275 Trophy to także zasługa dówch firm - Öhlins i Akrapovič. Trophy seryjnie jest wyposażono w zawieszenie Cup z amortyzatorami o regulowanym stopniu tłumienia marki Öhlins i najlepsze – ich stopień tłumienia regulujemy za pomocą klucza, a nie elektronicznie! Zawieszenie to sportowa pierwsza liga. Twarde, ale nie tak, jak w Peugeocie RCZ R, który powodował wypadnie plomb z zębów, podczas jazdy na kostce brukowej. Wyczynowy "zawias" czyni z Megane RS Trophy prawdziwego rasowca, ktorego można poskromić na co dzień. Czy to nie jest piękne?

Drugi ważny element auta to tytanowy układ wydechowy ze Słowenii. Ryk, strzały, bulgoty i krzyk atakującego drapieżnika – to wyszstko zasługa ludzi z  Akrapovič. Inni producenci samochodów powinni się uczyć, jak ma brzmieć hot hatch. Zabawa z dźwiękami wydobywającymi się z tłumika ucieszy nie tylko współpasażerów, ale i gawiedź znajdującą się dookoła samochodu.



Dwieście siedemdziesiąt pięć
Renault Sport wykrzesało z dwulitrowego motoru turbo do 275 KM, ale ta moc jest dostępna dopiero po wciśnięciu przycisku R.S., ulkowanego z lewej strony kierownicy. Bez tego silnik serwuje "tylko" 250 KM. I do tego maksymalny moment obrotowy równy 360 Nm. Jednostka do 5000 obr./min. sprawia wrażenie udomowionej besti, jest jak Mike Tyson, mówiący o gołębiach, wegetarianizmie i czynieniu dobra. Powyżej 5000 obrotów dochodzi do kawalkady huku, strzałów i zaczyna się prawdziwa zabawa.

Środowisko naturalne
Kierownicę obszyto alcantarą, by lepiej leżała w dłoniach, zaś w centralnym punkcie, na "godzinie 12", znajduje się szew informujący o pozycji kół osi przedniej. W ostrej jeździe Trophy męczy kierowcę, ale jest to przyjemne zmęczenie, którego nie dostarcza praca w ogrodzie. Cieszysz się zabawą za kółkiem, a po chwili dochodzi do ciebie, że to nie jest maksimum potencjału tego auta.

W zakrętach jest diabelnie precyzyjny, a to załuga m.in. opon, zawiszenia Cup i mechanicznej spery. Wykonuje twoje polecenia, ale musisz nadążać ze zmianą biegów i szybkim kręceniem kołem kierownicy. Nie trzeba posiadać fortuny, by szaleć po torze - 133 500 zł. Dla lubiących gadżety Renault przygotowało bardzo mocno rozbudowany komputer R.S. Monitor, który pokazuje m.in. przeciążenia, procent wykorzystanej mocy i momentu obrotowego oraz czasy okrążeń.

Francuzi zbudowali genialny samochód. Do tej pory największym naszym faworytem był Seat Leon Cupra 280. Dziś jednak mamy nowy numer jeden. Przy kontakcie, nawet chwilowym z Renault Megane R.S. 275 Trophy przemilczysz jego wady, gdyż jego charakter hipnotyzuje i generuje pokusę porwania go na tor. Tam jest jego najlepsze środowisko naturalne. Pozostaje pytanie: Czy wchodząca na rynek Honda Civic Type R będzie lepsza?

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Megane
Renault Megane
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-3dr. hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~?s 2015-09-14

"Renault Sport podkeciło dwulitrowy motr" - że co przepraszam?

~bosheee 2015-09-14

"Przy kontackie, nawet chwilowym z Renault Megane R.S. 275 Trophy przemilczysz jego wady, gdyż to jaki jest hipnotyzuje i generuje pokusę porwania go na tor. Tam jest jego najlepsze środowisko naturalne." Co?? Ten cały tekst to jest jakaś jedna wielka pomyłka.

~biedne megane 2015-09-14

Dajcie spokój. Już w samym leadzie nawalone tyle błędów, że trzeba czytać dwa razy, żeby zrozumieć. Żal takiego samochody dla pana samozwańczego redaktora.

~mizano 2015-09-14

"ale i kawałka histori, gdyż takich " - weźcie to poprawcie bo dramat

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport