mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Rover 75: Arystokrata szos

Rover 75: Arystokrata szos

Dostojny, wyważony, powściągliwy... Prawdziwy dżentelmen. Choć stać go na wiele, nie pokazuje swojej siły zbyt agresywnie. Ma nieskazitelne maniery i, jak na arystokratę przystało, dba o komfort swoich gości.

Rover 75: Arystokrata szos

To jeszcze nie wszystkie przymioty Rovera 75 w nowej, przedłużonej wersji – vanden plas. Proporcjonalna, masywna sylwetka przypominająca nieco sylwetkę Jaguara S–Type’a oraz liczne chromowane dodatki sprawiają, że limuzyna przyciąga wzrok. Wystarczy jedno spojrzenie i od razu wiadomo, że ten okazały i elegancki samochód to prawdziwy arystokrata.

Przekonanie to jest jeszcze silniejsze we wnętrzu limuzyny. Ciepłe barwy, miękkie linie, drewniane dodatki, skórzane siedzenia kojarzą się z gustownymi wnętrzami lordowskich salonów. Kiedy zamkniemy za sobą drzwi samochodu, może nam się wydawać, że cofnęliśmy się w czasie. Szybko jednak zostajemy pozbawieni tego złudnego wrażenia. Obok owalnych, zegarów w kolorze ecrue, jakby sprzed stu lat, zauważamy po chwili ciekłokrystaliczny wyświetlacz monitora TV oraz inne zdobycze współczesnej techniki. Nie brakuje tu ani elektryki podnoszącej komfort jazdy, ani klimatyzacji, ani dobrej jakości sprzętu audio ze zmieniarką CD. Szkoda tylko, że umiejscowienie zmieniarki nie zostało do końca przemyślane. Zajmuje ona bowiem prawie cały i tak niewielki schowek. Ale przecież pasażerowie tylnych siedzeń nie korzystają z przednich schowków...

Rover 75 vanden plas, który ma rozstaw osi większy o 200 mm w stosunku do podstawowej wersji, to limuzyna stworzona właśnie do przewożenia pasażerów na tylnych siedzeniach. Znajdą tam oni nie tylko bardzo dużo miejsca, ale także lampki do czytania, poręczne uchwyty do napojów, gustowną kieszeń na drobiazgi z tyłu przedniego fotela oraz zegarek, który nie pozwoli spóźnić się na spotkanie. W stonowanym, dobrze wytłumionym wnętrzu o charaktarze „nowoczesnego retro” pasażerowie będą mogli się wyciszyć i zrelaksować.

Jednak jeśli ktoś zdecydowanie woli siedzieć za kierownicą, również może liczyć na spokój. Prowadzenie tego samochodu jest bardzo relaksujące. Mocny 177-konny silnik o pojemności 2,5 l, o bardzo przyjemnym brzmieniu, w połączeniu z automatyczną przekładnią zapewnia podróż szybką, ale bez sportowych emocji. Nie ma możliwości sekwencyjnej zmiany biegów, ale można wybrać jeden spośród trzech rodzajów przełożeń: Economic, Sport lub Winter, jednak różnica między dwoma pierwszymi jest dla kierowcy prawie niewyczuwalna. Nie znaczy to wcale, że auto zachowuje się na drodze ociężale. Po naciśnięciu pedału przyśpieszenia nie można liczyć na błyskawiczną reakcję, dopiero po krótkiej chwili Rover 75 dynamicznie wyrywa się do przodu. Początkowo takie zachowanie samochodu może budzić obawy przy wyprzedzaniu. Nie potrzeba jednak zbyt dużo czasu, aby limuzyna przekonała kierowcę, że może jej zaufać i odprężyć się. W samochodzie tym czujemy się pewnie i bezpiecznie. Auto bardzo stabilnie zachowuje się zarówno przy dużych prędkościach, jak i przy pokonywaniu zakrętów. Niewielki dyskomfort możemy odczuć jedynie stojąc w korku, gdyż zamknięty obieg powietrza nie jest zupełnie szczelny.

Rover 75 to samochód dla ludzi o spełnionych ambicjach, zrównoważonych i zdecydowanych. Docenią oni stateczną elegancję oraz osiągi tego auta i będą się w nim czuli naprawdę dobrze. Rover 75 vanden plas może z powodzeniem konkurować z rządowymi limuzynami.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Rover R 75 Wszystko o Rover
Tematy w artykule: Rover 75 Rover R 75

Podobne wiadomości:

Co jeszcze kupił Tata?

Co jeszcze kupił Tata?

Aktualności 2008-03-28

Rover jako Roewe

Rover jako Roewe

Aktualności 2006-10-16

Komentuj:

~mateussz 2007-01-21

moje marzenie :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport