mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Seat Leon ST: Praktycznie, bez emocji

Seat Leon ST: Praktycznie, bez emocji

Seat, który od wielu lat kreuje się na sportowe skrzydło koncernu VW, wydał na świat całkiem przyjemnie wyglądające kombi w segmencie kompakt. Seat Leon ST jest jednym z najładniejszych modeli w segmencie. Jednak, czy w przypadku silnika 1.6 TDI można mówić o hiszpańskim temperamencie?

Seat Leon ST: Praktycznie, bez emocji
Seat od kilku lat ma już stabilny grunt do rozwoju na polskim rynku, co widać chociażby po słupkach sprzedaży, które ciągle rosną w górę. Hiszpański producent mocno postawił na Leona, który jest od jakiegoś czasu dostępny w wersji ST, czyli kombi. Niedawno o tym samochodzie znów było głośno, za sprawą wersji Cupra, która ustanowiła rekord toru Nurburgring w swojej kategorii.

Jednak czas zejść na ziemię, bowiem w testowanej przez nas wersji pracuje zaledwie podstawowy silnik diesla. Czterocylindrowy motor ze znaczkiem TDI oferuje zaledwie 105 koni mechanicznych. W dodatku połączone z pięciobiegową skrzynią ręczną. Co do tej ostatniej nie mamy zastrzeżeń, ale w dzisiejszych czasach standardem jest o jedno przełożenie więcej.

Na wstępie trzeba jasno zaznaczyć, że ten silnik na pewno niewiele ma ze sportowego temperamentu. Zamiast rasowego pomruku, w kabinie uświadczymy charakterystyczny klekot. Odwdzięczy się za to w codziennej eksploatacji. Mimo pięciobiegowej przekładni auto potrafi być bardzo oszczędne w warunkach miejskich. Średnie spalanie podczas testu wyniosło 6,5 l/100 km. Poza miastem spokojnie dobijaliśmy do wyniku w okolicach 5 l/100 km. Trochę mniej różowo z dynamiką tej jednostki. Do czasu kiedy przemieszczamy się sami, bez zbędnego balastu, auto jest całkiem dynamiczne. Jednak nie takie jest przeznaczenie kombi. Po zapakowaniu na pokład czteroosobowej ekipy i bagaży zrobiło się nie tylko ciasno, ale także flegmatycznie. Dość długie przełożenia skrzyni biegów wymuszały częstsze operowanie lewarkiem, celem zmniejszenia przełożenia.

Trzecia generacja Leona bazuje na płycie podłogowej, która została wcześniej wykorzystana do zbudowania Golfa i Octavii. Z racji najbardziej dynamicznego wyglądu, w kwestiach ładunkowych Leon ma najmniej do zaoferowania. Bagażnik w standardzie oferuje 587 litrów, co powinno wystarczyć na krótki urlop lub całkiem spore zakupy. Dobrym rozwiązaniem jest podwójna podłoga bagażnika, pod którą można ukryć różne przedmioty.

Wnętrze Leona ST to w zasadzie jego najsłabsza strona. Mimo sportowych akcentów jest tutaj szaro i ciemno. Jakość plastików w porównaniu z najbliższymi konkurentami również in minus. Leon walczy za to dodatkowym wyposażeniem. W testowanej przez nas wersji Style mamy na przykład dwustrefową klimatyzację automatyczną, za którą u konkurencji trzeba dopłacić. Bardzo dobrze podczas nocnej jazdy sprawdzają się LED-owe światła, które już niebawem będą standardem w tej klasie. Dają one jasny i dość długi snop światła, poprawiając komfort jazdy. Standardowy zestaw audio gra całkiem nieźle, ale odczuwalny jest brak nawigacji, która kosztuje dodatkowe 3 531 złotych.

Testowana przez nas "środkowa" wersja Leona w wyposażeniu Style kosztuje w cenniku co najmniej 81 700 złotych. Po dołożeniu wszystkich dodatków, które można zobaczyć na zdjęciach cena podnosi się do 95 655 złotych. Jest to już całkiem spora kwota, jak za kompaktowe kombi. Jednak konkurencja wcale nie jest tańsza. Auto spełni oczekiwania młodych rodzin w konfiguracji 2+2, które oczekują od samochodu by prezentował się dynamicznie, a kwestia dynamiki silnika schodzi już na dalszy plan.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Seat Leon
Seat Leon
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Seat Leon Wszystko o Seat
Tematy w artykule: Seat Seat Leon Seat Leon Leon ST

Podobne wiadomości:

Cupra - nowa submarka Seata?

Cupra - nowa submarka Seata?

Aktualności 2017-08-11

Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata

Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata

Aktualności 2017-07-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia jest najchętniej kupowanym modelem w Polsce. Teraz do jej oferty dołącza wersja napędzana silnikiem 1.5 TSI.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic