mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Skoda Fabia III 1.0 MPI 75 KM: Krok dalej niż podstawa

Skoda Fabia III 1.0 MPI 75 KM: Krok dalej niż podstawa

Skoda Fabia. Wszędzie, gdzie bym nie postawił nogi, gdzie nie spojrzę, tam nowa Fabia! Gdy rano otwierałem drzwi lodówki, to bałem się, że i tam znajdę Fabię. Pomyliłem się co do miejsca, bo Fabia z podstawowym silnikiem pojawiła się na naszym parkingu. Pytanie nasuwa się jedno, czy ten model naprawdę potrzebuje aż tak wielkiej promocji?

Skoda Fabia III 1.0 MPI 75 KM: Krok dalej niż podstawa
Trzy cylindry i pojemność 999 ccm to wizytówka podstawowej jednostki napędowej oferowanej w trzeciej generacji Fabii. Producent daje nam możliwość wyboru, gdyż możemy wybrać jeden z dwóch wariantów silnika - słabszy ma moc 66 KM, zaś mocniejszy 75 KM. Nas interesuje bramka numer dwa, gdyż tam znajdziemy testowany egzemplarz z 75-konnym silnikiem. Dyskusje o osiągach można by zakończyć lakonicznym podsumowaniem – mizerne. Rozwiniemy to jednak o dane techniczne. Z mocą 75 KM idzie w parze maksymalny moment obrotowy równy 95 Nm. Dostajemy go w przedziale 3000 – 4300 obr./min. Pierwszą setkę według danych fabrycznych auto pokonuje w czasie 14,7 sekundy. W codziennej jeździe czuć tę ospałość silnika, ale w ramach rekompensaty jest on w stanie odwdzięczyć się niskim spalaniem. W trasie zadowoli się 5 litrami „bezołowiówki”

Układ kierowniczy działa lekko i nie męczy kierowcy. Pewnie usiadłbym, przez godzinę wykonywał slalom i po wszystkim nie czuł zmęczenia. Z kolei zawieszenie dobrze tłumi nierówności, zwłaszcza gdy nasza trasa biegnie przez nierówną kostkę brukową. Fabia zadziwiająco dobrze znosi wpadnięcie w dziurę. Przy każdym takim „strzale” wysiadasz z zamiarem oszacowania strat, a tu okazuje się, iż nic się nie stało.

Każdy detal pokazuje, jak znacząco trzecie generacja Fabii góruje nad poprzednikiem, jakością, ergonomią i komfortem. Wsiadasz, rozglądasz się i dostrzegasz, że każdy przycisk jest w miejscu, w którym sam byś go umieścił. Fotele są wygodne, a nawet wysocy kierowcy powinni znaleźć pozycję dogodną dla siebie. Z tyłu jest już trochę gorzej, gdyż środkowemu pasażerowi będzie przeszkadzał tunel środkowy. Jednak jak często widujecie samochód segmentu B z pełnym kompletem pasażerów? Zazwyczaj kierowca podróżuje sam lub z jednym pasażerem. Oboje nie będą narzekać na brak miejsca z przodu jak i ilość miejsca w bagażniku – 330 litrów wystarczy, by spakować dwójkę na weekendowy wypad poza miasto.

W zasadzie, jeśli mam się do czegoś doczepić, to biały kolor elementów deski rozdzielczej, który jest mocno dyskusyjnym wyborem przy konfiguracji auta. Od premiery Skody Fabii trzeciej generacja zastanawiam się również, jakie zdjęcie, grafikę umieściłbym w swoim egzemplarzu na wymiennym panelu znajdującym się po stronie pasażera. Ciekawy pomysł Skody z tym  dodatkiem, choć starsi klienci zapewne będą podchodzić do tego ze sporym dystansem. Czarno-niebieska tapicerka, przypominająca jeans, ożywia wnętrze i idealnie komponuje się z niebieskim lakierem karoserii.


Skodę Fabia z silnikiem 1.0 MPI dostaniemy od 39 380 złotych. To cena  za wersję 60-konną, podstawową Active. Nasz testowany egzemplarz w podstawie został wyceniony na 44 680 złotych (poziom Ambition). Importer wzbogacił jednak auto o kilkanaście dodatków, wśród których najdroższy to pakiet Audio II, zawierający Radio Bolero, Maxi-dot oraz wielofunkcyjną kierownicę wyceniony na 2250 złotych. Sumaryczny koszt wyposażenia to 9 750 złotych. To z kolei w podsumowaniu daje 54 430 złotych.  

Skoda Fabia od lat jest na czele sprzedaży nowych aut w Polsce. Potężna promocja nowej generacji wygląda tak, jakby polski przedstawiciel mocno obawiał się, że tym razem nie uda się utrzymać miejsca na tronie. To dziwne, gdyż czeskim inżynierom udało się stworzyć bardzo dobre auto. Ciężko znaleźć wady w tym aucie, a nasz egzemplarz jedynie może odstraszać ceną, jeżeli przyjmiemy, że to trochę więcej niż podstawowa Fabia.   

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Fabia
Skoda Fabia
Cena podstawowa już od: 40 380 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport