mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Skoda Octavia Scout 1,8 TSI – benzyna nie odstrasza

Skoda Octavia Scout 1,8 TSI – benzyna nie odstrasza

Gdy Scout bazujący na trzeciej generacji trafił do nas na pierwszy test, ciężko nam było wyobrazić sobie ten samochód z lepiej dopasowanym silnikiem niż 2,0 TDI. Czy jednak  jednostka 1,8 TSI o mocy 180 KM zda egzamin w Skodzie Octavii Scout?

Skoda Octavia Scout 1,8 TSI – benzyna nie odstrasza
Brązowy lakier, nakładki progowe, chromowane dodatki i szare, kontrastowe listwy nawiązujące do samochodów offroad'owych – to elementy, po których rozpoznasz Scouta. W kabinie brązowa tapicerka łącząca skórę z alcantarą (dopłata 5300 zł) idealnie komponuje się z odcieniem nadwozia. Środek Skody Scout jast praktycznie tak samo zaprojektowany, jak w pozostałych wersjach czeskiego kompaktu. Trzy napisy "Scout" są wyróżnikami wnętrza tego auta - znajdziemy je na lewarku skrzyni DSG, na oparciach przednich foteli i na pionowym ramieniu kierownicy. Ten ostatni zdradza pewne niedociągnięcia w jakości wykonania. Napis "Scout" wraz z wkładką bez problemu mogliśmy odczepić od kierownicy, a luz przy ponownym montażu zdradzał, że nie byliśmy pierwsi, którzy tego dokonali. Ozdobne oklejenie drewnopodbnym wykończeniem już oceniliśmy w materiale wideo, więc tu przemilczymy temat.

Samochód ma wygodne siedziska, które zdają egzamin w długiej trasie, a sprawdzony już w innych modelach podłokietnik pozwala kierowcy na zajęcie wygodnej pozycji. Wieniec kierownicy mógłby być grubszy, przez co ta lepiej leżałaby w dłoniach. Komfort przednich foteli i tylnej kanapy jest na dobrym poziomie, przez co jazda w długiej trasie nie będzie męcząca. W kufrze znajdziemy 610 l pojemności bagażowej (1740 l po złożeniu oparć tylnej kanapy). Nasz testowany egzemplarz posiadał wygodne rozwiązanie w postaci elektrycznie otwieranej tylnej klapy. Niestety ta opcja jest dostępna za dopłatą w kwocie 1450 złotych.

Z listy wyposażenia dodatkowego warto zamówić kamerę cofania (1100 zł) oraz system wspomagający parkowanie Parking Assistant 2,0 w cenie 1250 zł. Dzięki temu manewrowanie i parkowanie w mieście nie będą sprawiały nikomu problemu. Jeśli już prześwietlamy listę dodatkowego wyposażenia, to musimy podkreślić wysoki koszt zakupu nawigacji Columbus z 8-calowym ekranem dotykowym i odtwarzaczem DVD. Koszt tego dodatku to 7400 zł. Tańszym rozwiązaniem jest nawigacja Amundsen z 6,5" wyświetlaczem, która kosztuje 3 100 złotych.
 
 
Układ napędowy składający się z 6-biegowej skrzyni DSG i 184-konnego silnika Diesla w poprzednim teście Scouta chwaliliśmy za osiągi i zużycie paliwa. W przypadku jednostki benzynowej 1,8 TSI (180 KM i 250 Nm) sprawa ma się nie gorzej. Agregat zasilany 95-oktanowym paliwem jest w stanie zadowolić się 6,7 litrami paliwa na 100 km, gdy w trasie delikatnie muskamy pedał przyspieszenia. Gdy potrzebujemy przyspieszyć to skrzynia DSG bardzo szybko reaguje. Czuć, że benzynowa wersja nieco wolniej wkręca się na obroty niż dwulitrowy motor wysokoprężny, ale różnica nie jest duża. Minusem benzynowego silnika jest spalanie w mieście, które realnie wynosi 10-11 l/100 km. Niższe zużycie paliwa lub poprawę osiągów możemy uzyskać poprzez wybór profilu jazdy -  jest Eco, Normalny, Sportowy i Indywidualny. Ten ostatni pozwala dostosować pracę silnika, skrzyni DSG, wspomagania kierownicy, działanie tempomatu czy klimatyzacji.

Skoda Octavia Scout ma o 33 mm większy prześwit niż zwykła Octavia kombi. Jednak do jazdy w terenie proponujemy podchodzić z dystansem i nie szaleć. Owszem Scout'em wjedizemy na nieutwardzone dorgi, ale większe przełomy musimy pokonywać z duża uwagą. Napęd bazujący na sprzęgle płytkowym Haldex bardzo sprawnie włącza do pomocy przedniej osi tylne koła. Mokra lub sypka nawierzchnia nie są przeszkodą dla Scouta, który daje się po niej pewnie prowadzić.

Skoda Octavia Scout z benzynowym silnikiem 1,8 TSI wpisuje się w obecny trend odchodzący od silników wysokoprężnych. Cennik rozpoczyna się od 116 300 zł, a testowany przez nas egzemplarz kosztuje sporo, bo 155 950 złotych, wszystko przez dużą ilość dodatków w kwocie 38 550 złotych. Rezygnacja z kilku dodatów, jak panoramiczny dach (4200 zł) jest więcej niż wskazana. Silnik benzynowy ma podobne osiągi do wariantu z jednostką wysokoprężną, co niweluje przewagę Diesla. Ten wygrywa z "benzyniakiem" jedynie niższym spalaniem w mieście. Dzięki temu naszym zdaniem przy zakupie Skody Scout lepszym wyborem jest wariant z motorem 1,8 TSI.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Octavia
Skoda Octavia
Cena podstawowa już od: 63 960 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~benek 2016-04-25

aha... fajny ten silnik. W 2011 przyjaciel kupił taki w zwykłej octavii i dziś musi dolewać ponad litr oleju silnikowego na każde 1000 km. Bardzo to przyjemne w ciągu roku 'dolać' 20 litrów oleju - oczywiście na gwarancji zużycie oleju mieściło się w normie 0,5.1000 (zaczęło występować po 30 tyś km) ale teraz przy 90kkm silnik jest tak nowoczesny jak dwusuw! i proszę nie usprawiedliwiać vw, że w 2012 usprawnił silnik i problem spalania oleju nie występuje - to tylko potwierdza fakt, iż w 2012 roku nowy samochody z tym silnikiem miał wadę fabryczną, której nie chcieli usunąć - a 80 tyś zł na nowy samochód poszło się paść....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Wielkimi krokami nadchodzi nowe wcielenie Mercedesa Klasy A, a w międzyczasie inżynierowie z Affalterbach pracują nad jego najmocniejszym wydaniem. Kilka dni temu w okolicach Nurburgringu przyłapano zamaskowany egzemplarz, który mocno hałasował.