mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Skoda Rapid Spaceback ScoutLine - modny mieszczuch

Skoda Rapid Spaceback ScoutLine - modny mieszczuch

Skoda ma w swojej ofercie modele w odmianie Scout, jednak to całkiem inna bajka niż testowany przez nas Rapid Spaceback ScoutLine. Ten jest mniej terenowy, bardziej udaje. Ale ma kilka solidnych atutów, które mogą zaważyć o decyzji przy wyborze wersji. Oto test "uterenowionego" Rapida.

Skoda Rapid Spaceback ScoutLine - modny mieszczuch

Czym jest Skoda Rapid ScoutLine?
Samochód wyróżnia się plastikowymi nakładkami na przedni i tylny zderzak oraz dodatkowymi, czarnymi listwami na nadkolach. Co ciekawe, w standardzie nie otrzymujemy podwyższonego nadwozia. W pseudo terenowej odmianie warto jednak dopłacić 600 zł za "pakiet na bezdroża", który zawiera dodatkową osłonę pod silnikiem oraz wyższe o 7mm zawieszenie. O tym aucie powiemy raczej, że jest podwyższonym hatchbackiem, niż crossoverem.

Jak jeździ "uterenowiony" Rapid Spaceback?
Testowana Skoda prowadzi się bardzo neutralnie, nie jest podsterowna, a dzięki oponom o niezbyt wysokim profilu (215/45/16), samochód pewnie trzyma się drogi w zakrętach. Przednia oś ma sporo do roboty, bowiem koła lubią "mielić asfalt" podczas dynamicznego ruszania, a także na wilgotnej nawierzchni. Zawieszenie dobrze znosi spore obciążenia i nie daje odczuć kierowcy, że wiezie dodatkowe kilogramy. W ostry teren nie polecamy się wybierać - to auto po prostu nie jest do tego stworzone. Rapid ScoutLine to mieszczuch, który radzi sobie z krawężnikami i dziurami lepiej, niż tradycyjne hatchbacki.

Pod maską zamontowano silnik 1.4 TDI o mocy 90 KM. To może wydawać się mało (my właśnie tak myśleliśmy), ale już pierwsze przejechane metry zupełnie nas zaskoczyły. Auto rwie się do przodu i "nie traci pary" nawet przy prędkościach autostradowych. Spora ilość werwy to zasługa dość wysokiego momentu obrotowego (230 Nm) i bardzo dobrze zestrojonej 5-biegowej skrzyni manualnej. Mamy pewne wątpliwości co do precyzji zmiany biegów (praca lewarka jest toporna, a dźwignia ma bardzo długi skok), ale długość przełożeń jest bardzo dobrze dobrana do silnika. Duży plus.

Które opcje dodatkowe warto dokupić?
Auto, które przyjechało do naszej redakcji było bardzo bogato wyposażone, ale nie wszystkie opcje są warte uwagi. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazło się m.in. system Front Assist, monitorujący sytuację drogową z przodu, bezkluczykowy dostęp do auta, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania z tyłu i z przodu, ksenonowe reflektory, nawigacja, system SmartLink, czy panoramiczny dach.

Jeśli ktoś nie lubi korzystać z systemu nawigacji w telefonie, warto jest dopłacić za ten, montowany w Skodzie. Działa szybko, precyzyjnie i łatwo się go obsługuje. W mieście niezawodne okażą się czujniki parkowania, a na trasie docenimy szybko działający tempomat. Ogólnie nie jesteśmy zwolennikami szklanych dachów, ale ten w Rapidzie nas urzekł. Wystarczy wyjechać w bezchmurną noc kawałek za miasto, położyć oparcia foteli i podziwiać całą drogę mleczną. Taka opcja kosztuje 2800 zł, ale to i tak taniej niż dobrej jakości teleskop.

Czy warto kupić Skodę Rapid ScoutLine?
Ten samochód można określić jednym słowem - uniwersalny. Niektórzy mogą stwierdzić, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Ale w przypadku tej Skody jest inaczej. Dobrze radzi sobie z pokonywaniem miejskich przeszkód, świetnie sprawdzi się podczas weekendowych wojaży za miasto, nawet jeśli miejsce docelowe wykracza poza sieć dróg asfaltowych, a nawet zapakujemy do niej trzyosobową rodzinę z małym dzieckiem i psem. Wersja z testowanym silnikiem kosztuje co najmniej 75 150 zł. To niemało, zważywszy, że najtańszy Rapid ScoutLine kosztuje prawie 8  tys. zł mniej. Może zamiast diesla warto zdecydować się na wersję z silnikiem TSI i resztę pieniędzy zainwestować np. w szklany dach?

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Rapid
Skoda Rapid
Cena podstawowa już od: 55 550 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport