Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Skoda Superb 2.0 TDI L&K – prestiż z mocą 150 KM

Skoda Superb 2.0 TDI L&K – prestiż z mocą 150 KM

Skoda stworzyła jedno z najładniejszych samochodów w swojej 120-letniej historii. Nowy Superb z ostrymi kształtami przyciąga wzrok, zwłaszcza w topowej wersji Laurin & Klement. My auto w najwyższej konfiguracji dostaliśmy z najsłabszym wysokoprężnym silnikiem 2,0 TDI. Czy 150 KM to nie za mało w aucie o długości prawie 5 metrów?

Skoda Superb 2.0 TDI L&K – prestiż z mocą 150 KM
Ostre cięcie
Jeśli za punkt odniesienia weźmiemy poprzedniego Supebra, to w nowym model projektanci dokonali ogromnego postępu. Patrząc z boku mamy spójną i stonowaną linię nadwozia, a kilka ostrych cięć tworzy wyjątkowy charakter Superba. To auto jest dowodem na to, że nie trzeba ubogacać nadwozia w dużą ilość ostrych przetłoczeń i udziwnień, a wystarczy kilka drobiazgów, by stworzyć ponadczasową sylwetkę.

W kabinie Superba trzeciej generacji jest już spokojniej. Tu projektanci postawili na sprawdzone rozwiązania w postaci delikatnych załamań linii deski rozdzielczej. Kratki nawiewów swoim kształtem są jakby schowane w kokpicie i nie zaburzają całej koncepcji. W nocy  wnętrze Superba rozświetla bardzo ciepłe podświetlenie, które tworzy cienka listwa biegnąc przez całą długość deski rozdzielczej.

Ja i moja przestrzeń
Wersja Laurin&Klement posiada brązową, skórzaną tapicerkę foteli, która prezentuje się nie gorzej, niż królewskie komnaty w zamku na Hradczanach. Skoda Superb od dawna jest na szczycie segmentu pod względem ilości miejsca. I w przypadku trzeciej generacji jest tak samo. Kierowca i pasażer nie "przeszkadzają" sobie podczas podróżowania, a z tyłu miejsca jest aż nadto. Nawet jeśli osoby siedzące z przodu odsuną fotele maksymalnie do tyłu, to rośli pasażerowie za nimi wciąż będą mieć kilkanaście centymetrów wolnej przestrzeni pomiędzy oparciem a kolanami. 

Ogromny bagażnik w standardzie zapewnia 625 litrów pojemności, a po rozłożeniu tylnej kanapy aż 1760 l. To wystarczająco, by zapakować wszystkie prezenty od Świętego Mikołaja.

Idealny kompromis
Są tacy, którzy dzielą samochody na te, w których powinno się tylko i wyłącznie przyjmować rolę kierowcy, i te gdzie najlepszym miejscem na jazdę i podróż jest tylna kanapa. Czechom udało się stworzyć samochód, który jest wypośrodkowany. Kierowca ma bardzo wygodną pozycję i nawet osoby wysokie łatwo ustawią fotel i kolumnę kierowniczą. Jazda Superbem nie jest męcząca dla kierowcy, a z drugiej strony pasażerowie tylnej kanapy mogą rozsiąść się wygodnie i nikt po przejechaniu 1000 km nie będzie narzekał na bóle stawów czy pleców.

Testowy egzemplarz posiadał już w standardzie adaptacyjne zawieszenie DCC. Tryby jazdy znane są nam z innych modeli, a kierowca może wybrać spośród: Eco, Normal, Individual oraz Comfort i Sport. Do Superba z 19-calowymi felgami, obutymi w zimowe opony najbardziej pasuje tryb komfortowy. Bardzo dobrze tłumi drgania dużych kół, a nierówności pokonuje lekko i z gracją niczym tańcząca baletnica. Bardzo łatwo przyzwyczaić się do trybu Comfort, w którym Suberb jest bliski amerykańskim krążownikom szos. Auto wydaje się pływać na nierównościach. Może się to skończyć kosztownie, gdy nieopacznie przegapimy dziurę w jezdni. Uszkodzone felgi murowane.



Superb w rybie Eco dodatkowo ma funkcję „biegu jałowego”, przez którą auto bardzo wolno i spokojnie wytraca prędkość, co pozwala oszczędzać paliwo. Dwulitrowy silnik w trasie zużył ok. 6,6 litrów paliwa, co jest przyzwoitym wynikiem, jak na pięciometrowy samochód o masie blisko 1500 kg. W mieście licznik zużycia zatrzymał się na wartości 9,5 l.

Poziom mocy w normie
Dwulitrowa jednostka w najsłabszej konfiguracji dostarcza 150 KM mocy oraz 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny w zakresie 1750-3000 obr./min. Silnik w takiej konfiguracji daje dobre osiągi, samochód nie pali dużo i jest względnie żwawy przy wyprzedzaniu. Czuć, że motor musi poradzić sobie z masą auta, ale nie daje po sobie poznać, że męczy go stawianie czoła kilogramom. Nieznacznie lepszy efekt daje tryb Sport i zmiana biegów w skrzyni DSG poprzez łopatki. Nikt jednak nie oczekuje w Suberbie doznań rodem z nocnych wyścigów.

Pokonując zakręty zauważymy jak duże auto przyszło nam prowadzić, ale układ kierowniczy i wspomaganie są bardzo dobrze dostrojone i nie ma efektu spowolnienia reakcji auta na ruchy kierownicą. Jednym słowem Skoda Superb prowadzi się poprawnie.


Chluba Czechów
Skoda Superb jest świetnym autem, pod praktycznie każdym względem. Zaletą Superba i jednoczesną jego wadą są rozmiaryj. Superb ma prawie  5 metrów długości (dokładnie 4861 mm) i przez to manewrowanie na ciasnych parkingach wielopoziomowy jest uciążliwe. Również na wąskich, górskich drogach nagle zaczyna brakować nam miejsca na manewrowanie, a do tego ukształtowanie terenu nie jest naszym sprzymierzeńcem.

Jeśli Suberb, to jedynie w wersji Laurin&Klement. Motor 150-konny jest wystarczający, ale dla bardziej wybrednych jest wersja 190- (TDI) i 220-konna TSI. Cennik auta w topowej konfiguracji z najsłabszym, wysokoprężnym silnikiem i 6-biegową skrzynią DSG startuje od 148 600 złotych. Dodatkowe wyposażenie podniesie cenę do ponad 155 tys. złotych. My Skodę Superb bierzemy w ciemno.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Superb
Skoda Superb
Cena podstawowa już od: 87 610 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Kodiaq - kolejna zapowiedź czeskiego SUV-a

Skoda Kodiaq - kolejna zapowiedź czeskiego...

Aktualności 2016-07-21

Skoda rozpoczyna kampanię modelu Kodiaq

Skoda rozpoczyna kampanię modelu Kodiaq

Aktualności 2016-07-15

Komentuj:

oloo90 2016-03-11

Niezłe autko, jeździł bym ^^

~Kurak 2016-03-10

Widze, ze pan red skodziarz pelna geba i zakochal w aucie :) silnik 150 KM ale daje rade jak by mial 120 kucy tez pewnie bylby rewela. Samochod bez zadnych wad. Cena 150 kola za skodzine... Ale jak bym dostal sluzbowe to jakos bym przemeczyl ;)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Alibaba wyprodukuje
Alibaba wyprodukuje "internetowy samochód"
Światowy potentat na rynku e-commerce wchodzi w nową gałąź przemysłu. Chińska firma zamierza dołączyć do grona firm technologicznych, takich jak Google czy Apple, posiadających stworzony przez siebie samochód.
Które logo jest prawdziwe Które logo jest prawdziwe