mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Superb, 607: Design kontra dynamika

Superb, 607: Design kontra dynamika

Skoda Superb 2,5 TDI Comfort i Peugeot 607 2,2 HDI Ivoire – dwie flagowe limuzyny swoich marek. Łączą je luksusowe wnętrze i silnik Diesla. Zobaczmy, co je różni.

Superb, 607: Design kontra dynamika

Z zewnątrz
Linia nadwozia czeskiej limuzyny jest dość konserwatywna. Duży grill chłodnicy oraz obniżony spoiler dodają autu nieco sportowego charakteru i sprawiają, że robi ono wrażenie bardzo stabilnego. Choć Superb ma wiele charakterystycznych dla swojej marki cech, kojarzy się jednak z Volkswagenem Passatem, co jest jednocześnie zaletą i wadą. Osoby, które nie chcą się zbyt wyróżniać i wolą być na drodze anonimowe, uznają tę cechę za zaletę. W przeciwnym wypadku porównywanie flagowego modelu do auta mniejszego i mniej komfortowego, może drażnić.

Peugeot 607 o lekkiej, nieco agresywnej sylwetce to odpowiednia propozycja dla tych, którzy mają dość samochodów o tradycyjnych, podobnych do siebie kształtach. Zgrabna, sportowa, wręcz przypominająca coupé sylwetka Peugeota zdecydowanie wyróżnia się w świecie limuzyn. "607" nie można jednak zarzucić braku elegancji i mimo że auto nie jest nowością na rynku, nie przestało zwracać na siebie uwagi.

Wewnątrz
Jak na limuzyny przystało, oba samochody mają bardzo obszerne wnętrza, które zapewniają wygodną podróż zarówno na przednich, jak i na tylnych fotelach. Środkowe tylne siedzenia, z racji ich wyprofilowania, nie są jednak szczególnie wygodne i nadają się jedynie do podróżowania na krótkich dystansach. Wnętrze 607 jest bardzo eleganckie i uporządkowane. Barwa tapicerki świetnie harmonizuje z deską rozdzielczą i kolorem zegarów. Nawet drewniane dodatki są bardzo dobrze dobrane. Dodatkowo bardzo dobra jakość materiałów wykończeniowych oraz dokładność wykonania sprawiają, że wsiadając do tego samochodu bezsprzecznie miało się odczucie, że jest to luksusowe auto. Deska rozdzielcza Peugeota jest funkcjonalna i bez trudu sięga się do właściwych przełączników, brakuje jednak podręcznych schowków, w które obfituje wnętrze Skody. Tam na każdy drobiazg można znaleźć odpowiednie miejsce. Nawet okulary przeciwsłoneczne miały idealny dla nich, dostępny na wyciągnięcie ręki schowek przy wewnętrznym lusterku. Nie zabrakło również oferowanej standardowo parasolki, w schowku odprowadzającym wodę na zewnątrz. Jakość wykończenia wnętrza czeskiej limuzyny jest na bardzo wysokim poziomie, nie podobały nam się jednak dwubarwne podświetlenia deski rozdzielczej, na której zielone zegary kontrastowały z bursztynowym kolorem wyświetlacza. Oczywiście oba modele były bogato wyposażone, nie brakowało ani elementów wspomagających bezpieczeństwo, ani komfort jazdy. W testowanej przez nas wersji Superb brakowało jedynie skórzanej tapicerki.

Jazda
Podczas jazdy 2,5-litrowy diesel, w którego wyposażono Skodę Superb, sprawia, że prowadzenie auta jest prawdziwą przyjemnością. Niezwykle dynamiczny i elastyczny, aż prowokował do sportowej jazdy, tym bardziej że wystarczająco sztywno zestrojone zawieszenie pozwalało Skodzie pewnie pokonywać łuki. Ani na ostrych zakrętach, ani przy dużej prędkości na autostradzie, nie traci się pełnej kontroli nad samochodem. Niczego nie można również zarzucić hamulcom i co ważne, nawet podczas gwałtownego hamowania auto zachowywało się stabilnie. Dodatkowo 6-biegowa przekładnia umożliwiała ekonomiczną jazdę nawet przy dużych prędkościach.

Wygląd Peugeota 607 jest obietnicą bardzo dynamicznej jazdy. W rzeczywistości jednak pozostaje w tyle za Skodą. Osiągane prędkości są mniejsze i auto potrzebuje więcej czasu na rozpędzenie się. Nie można jednakże powiedzieć, że Peugeot ciągnie się żółwim tempem. Samochód ten jest zwinny, elastyczny i pozwala na pewne wyprzedzanie. Jego osiągi nie są może rewelacyjne, ale z pewnością wystarczające dla tej klasy auta. Zresztą gorsze osiągi można usprawiedliwić typowym dla francuskich aut, dość miękkim zawieszeniem, które zapewnia komfortową podróż, również pasażerom siedzącym na tylnych siedzeniach. Na łukach i zakrętach Peugeota 607 prowadzi się stabilnie, choć trzeba mieć do niego większą rezerwę zaufania niż do Skody. Do działania układu hamulcowego nie mamy żadnych zastrzeżeń.

Cena Skody z oferowanym w danej wersji wyposażeniem jest o ok. 25.000 zł niższa od ceny Peugeota. Jednak testowany przez nas model z porównywalnym w "607" wyposażeniem, miał również podobną jak on cenę, czyli ok. 150.000 zł. Gdyby tak móc połączyć ciekawy design Peugeota z dynamicznością Skody...

Zobacz ceny Skody Superb i Peugeota 607

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Superb
Skoda Superb
Cena podstawowa już od: 88 410 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

~Lew 2014-01-19

sara w tym co napisałas jest 100% prawda posiadam 607 od 2008 roku miałem przed liftem teraz mam najbogatsza wersje z 2010roku i nigdy w życiu nikt mi nie powie że skoda jest lepszaa odradzam kupna smiesznych bmw czy jakas toyota a wogule Golf.No nie powiem że samochód mi sie nie psuł ale to normalna sprawa stac cie na kupno 607 stac cie na utrzymanie. Proste

~Peżotowiec 2012-07-13

Silnik tej 607-mki ma zaledwie 133 KM, a to przy takiej masie auta nie jest za dużo. Porównywanie go z V6-tką VW niezależnie od wariantu tego silnika ( moc 150 lub 175 km ) to lekkie nieporozumienie. Lepiej by już było wziąć 2,7 HDI, to też V6-tka.

~Cameleon 2012-05-20

skoda do piet nie dorasta peugotowi,wiem bo jezdzilem skoda a teraz mam peugeota i wszystkim polecam ta limuzyne.

~hary 2012-02-12

Skoda zawsze będzie skodom proszę nie porównywać gówna do twarogu i nie słuchać mitów o francuskich autach tylko kupić i pojeżdzić skody ople i fordy to tandeta w środku i bez przyjemności z jazdy a produkcja golfa to porażka dobre czasy jego świetności już mineły jeżeli już to mercedes, aud,i bmw peugeot

~macaj 2010-05-01

A ja przesiadłem się z Trabanta 601 na Peugeota 607 i chcę powiedzieć, że różnica ogromna. Zasugerowałem się różnicą tylko 6 - oczek ( 607 - 601 = 6 ) i teraz nie żałuję. Sąsiedzi odradzali mi to auto, mówili, że serwisu u nas w Golczewie nie ma, że elektronika tak zaawansowana, że Polenez czy Fiat 126p to pestka. Do dziś zrobiłem tym autem już 27000 tys kilometrów i nie zamierzam już nigdy wrócić do aut niemieckich. Pozostał mi jednak nawyk dolewania oleju mixolu do benzyny, nie wiem czy to dobrze czy źle, uważam jednak, że smarowania nigdy za dużo. Acha mój Peugeot 607 to benzyna 2,2 16 ventyli z 2001r bez akumulatora elektroniki bo go wyrzuciłem. Mój poprzedni wóz też jeździł z jednym akumulatorem.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport