mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Test Ford Focus 1.5 EcoBoost: Lifting dobrze mu zrobił

Test Ford Focus 1.5 EcoBoost: Lifting dobrze mu zrobił

Ford Focus po liftingu bardzo nas zaciekawił, zwłaszcza, że dostaliśmy egzemplarz wyposażony w nowy silnik benzynowy 1.5 l EcoBoost w wersji 150-konnej. Jednak lifting to nie tylko nowe silniki, zmieniona twarz Focusa. To przede wszystkim nowe, lepsze wnętrze.

Test Ford Focus 1.5 EcoBoost: Lifting dobrze mu zrobił
Focus, który trafił na nasz parking to egzemplarz w wersji wyposażeniowej Titanium wyposażony w 150-konną (240 Nm) jednostkę 1.5 EcoBoost. Podstawowa wersja Titanium z tym silnikiem kosztuje od 78 440 zł. Nasz egzemplarz Ford wycenił na kwotę 108 410 złotych. A to za sprawą dodatkowych pakietów.

Ford mocno promuje Focusa po liftingu z nowym silnikiem 1.5 l EcoBoost. Jednostka w wariancie 150-konnym daje bardzo dobre osiągi, jest dynamiczna i dzięki temu Focus nieźle przyspiesza. Motor traci na elastyczności, ale redukcja biegu sprawi, że nie powinniśmy narzekać. Jeśli przyzwyczaimy się do obowiązkowej redukcji przy przyspieszaniu to w zasadzie nie ma na co narzekać. Ale… zawsze jest jakieś „ale” i tym razem nie będzie inaczej. Benzynowy EcoBoost 1.5 l nie pali tyle, co mówią obietnice Forda.



W trasie zapewne da się zejść poniżej 7 litrów, ale wymaga to sporej gimnastyki. Nam niestety ta sztuka się nie udała. Podróżowanie z tym silnikiem, przy prędkościach rzędu 120-140 km/h dostajemy spalanie ponad 7 litrów na 100 przebytych kilometrów. W mieście również nie było różowo, ale o tym przekonacie się oglądając nasz wideo test:



P.S. Mała poprawka, testowany Focus z kołem zapasowym dojazdowym w standardzie ma 277 listrów pojemności  bagażowej. 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~w 2015-01-29

Jest daleko, bo jakis czas temu zmieniono calkiem sensowny podzial spalania 90/120/miasto. Mowil wiecej niz obecna norma. Kazdy kto jezdzi wie, ze trasa poza miastem moze byc 90km/h, ale i 140km/h. Kazdy tez wie jakie jest wtedy spalanie, szczegolnie beznzyniaka. Oczywiscie producenci w wiekszosci przypadkow pisza bajki, a redaktorzy z bozej laski nie wiadomo jakimi sa kierowcami. Stad trzeba podchodzic do wynikow z rezerwa. P.S. Czy podczas letnich testow jakis redaktorek bral pod uwage, ze jezdzi na klimie?

~krzycho 2015-01-29

chodzi o to że to jest daleko od zapewnień producenta

~Rycho 2015-01-28

Jeżeli jeździ się z prędkością 120 - 140 km/h to nie ma siły, żeby samochód z silnikiem benzynowym palił mniej niż 7l/100km. Ale to prędkości autostradowe. Trzeba było pojechać spokojnie, z prędkością do 100 km/h, a wtedy Państwa Focus osiągnąłby wyniki zakładane przez producenta.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport