mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Toyota Auris Hybrid Touring Sports: Pakowna dyskrecja

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: Pakowna dyskrecja

Hybrydy to dziś już nie ciekawostka, a bardzo szeroka oferta samochodów. Swoją poważną talię kart w tej grze ma Toyota. Wybór duży, ale czy jest auto, którego zakup da się uzasadnić jako najbardziej sensowny?

Toyota Auris Hybrid Touring Sports: Pakowna dyskrecja

Zapakujesz więcej
W segmencie kompaktowych kombi na polskim rynku znajdziemy m.in. Golfa Varianta, Leona ST, 308 SW, Focus Kombi czy też Civica Tourer. Do tego dochodzi testowany przez nas Auris Touring Sports. Dwa japońskie modele zachwycają swoim wyglądem. Widać, że i projektanci Toyoty i Hondy podeszli bardzo poważnie do projektu kompaktowego kombi.

Auris w wydaniu Touring Sports to atrakcyjne prezentujące się kompaktowe kombi. Ładniejszy naszym zdaniem jest tylko Civic Tourer. Samochód Toyoty przegrywa również pojemnością bagażnika z produktem Hondy - 624 l kontra 530 l. Mimo to w kategorii "ilość przestrzeni bagażowej" Auris jest w ścisłej czołówce. Hybrydowe kombi legitymuje się taką samą pojemnością jak testowane wcześniej przez nas zwykłe kombi.

Od razu warto podkreślić, że hybrydowy Auris Touring Sports ma taką samą pojemność jak wersje z konwencjonalnym układem napędowym. Niby błahostka, ale trzeba pamiętać, że gdzieś trzeba było upchnąć akumulatory oraz dodatkowe elementy hybrydowego układu. Co więcej, Auris TS ma większy bagażnik od Priusa (445 l).

 

Hybrydowy, czyli...?
Pod ładną karoserią znajdziemy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1798 cm3. Jednostka spalinowa to gwarancja 99 KM (142Nm). Konwencjonalne serce w pracy jest wspomagane przez 80-konny motor elektryczny. Sumaryczna moc układu to 136 KM.

W tym modelu nie ma niespodzianek i w skład układu napędowego wchodzi automatyczna przekładnie E-CVT. Co tak naprawdę zapewnia nam taki zestaw? Toyota podsuwa nam na papierze spalanie poza miastem - 3.6 litra na 100 przebytych kilometrów. W naszym teście ciężko było nam zejść poniżej 4 l/100 km na trasie. Nasz wynik minimalny to 4.1 l. W mieście ekologiczna Toyota potrzebowała 5.5 litra(3.7l według danych producenta). Widać, że nasze wskazania odbiegają od fabrycznych wyników spalania. Mimo to i tak sprawiają, że w kieszeni zostanie kilka złotych więcej po wizycie na stacji niż w przypadku aut z silnikiem wysokoprężnym.

Auris Hybrid TS oferuje jazdę tylko w trybie elektrycznym, ale tryb ten działa do 45 km/h i na dystansie nie dłuższym niż 2 kilometry. Ta funkcja to bardziej ciekawostka niż coś, co pozwoli nam na długą ekologiczną podróż. Dwa pozostałe tryby jazdy to ECO oraz Power.

Jadę hybrydą!
Japońskie kombi z ekologicznym napędem prowadzi się pewnie i wykonuje polecenia kierowcy bez większych problemów. Podczas jazdy może zdziwić fakt, że nie czujemy większej masy auta. Inżynierowie mogliby jednak zmienić ustawienia układu wspomagania, gdyż ten jest zbyt mocny.

Mając pod prawym pedałem do dyspozycji 136 KM, możemy sobie pozwolić na dynamiczną jazdę w mieście i pewne wyprzedzanie. Jednak cały układ ma jedną wadę. To skrzynia automatyczna E-CVT. Przy przyspieszaniu słychać irytujące głosy i zawodzenie niczym jęki konających w Tartarze , co jest owocem utrzymywania silnika na wysokich obrotach przez skrzynię. To bolączka tej skrzyni i Toyota powinna ją zastąpić przez inne rozwiązanie.

Tyle samo co za Priusa
Na polskim rynku Auris Hybrid Touring Sports jest oferowany w dwóch wersjach wyposażeniowych - Premium i Prestige. Pierwszą dostaniemy od 88 900 zł, drugą od 99 900 zł. Z tego miejsca trzeba zwrócić uwagę na jedną rzecz – cena Aurisa Hybrid TS w wersji Prestige jest identyczna jak Priusa w wersji podstawowej.

Wersja najbogatsza (taka, jaką testowaliśmy) dostarcza wiele udogodnień: klimatyzację automatyczną dwustrefową, system „Inteligentny kluczyk”, tempomat, podwójną podłogę bagażnika. Dodatkowo warto jest zamówić zestaw audio przygotowany przez firmę JBL (koszt 6000 zł), który zapewni nam bardzo dobrej jakości dźwięk. Za kwotę 7500 zł dostaniemy pakiet Executive, w skład którego wchodzi m.in. dach panoramiczny. My jednak mamy z nim problem, a w zasadzie z jego konstrukcją. Wysocy kierowcy będą ocierać głową o ramkę dachu.

W kabinie największy problem to wsiadanie. Musimy się do tego przyzwyczaić, że linia dachu została nisko poprowadzona, zwłaszcza tylnej części, przez co prawdopodobieństwo nabicia sobie guza jest wysokie. Wystarczającą ilość miejsca ma praktycznie jedynie kierowca i pasażer siedzący z boku. Na tylnej kanapie będziemy narzekać na niewielką ilość przestrzeni w okolicach kolan.

Werdykt sędziowski
Zakup Toyoty Auris Hybrid Touring Sports to najlepsze rozwiązanie, jeśli szukamy hybrydy. Cena, atrakcyjniejsza niż za Priusa, a do tego auto jako kombi jest praktyczniejsze i lepiej się prowadzi. Kompaktowy kombiak z Japonii wygląda również dyskretniej niż Prius i jest idealny dla tych, którzy nie chcą się wyróżniać, wierząc w przyszłość hybrydowych rozwiązań.
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Prius
Toyota Prius
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. van-5dr.
Toyota Auris
Toyota Auris
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~patrycja 2014-10-29

Auris hybrid Touring Sports ma wszystko to co rodzinne miejskie auto mieć powinno. Mało pali, bo to hybryda do tego prezentuje się całkiem elegancko, ma pakowny bagażnik, więc wózek dla dziecka i inne rzeczy typu zakupy mieszczą się bez problemów, a co najważniejsze jest to pierwsze auto, które mam i nie muszę się stresować nieprzewidywanymi wydatkami w warsztatach u mechanika, bo nic się w nim nie psuje.

~holiday_girl 2014-09-22

taki auris na pewno idealnie się sprawdzi jako auto rodzinne, szczególnie dla rodzin, które jeżdżą na wakacje samochodem. my w tym roku pokonaliśmy nim dystans do chorwacji i zdał egzamin na 5+. aż byłam w szoku jak niskie miał moemntami spalanie

~Mimi2 2014-09-18

Hybrydowy auris przede wszystkim świetnie wypada w rankingach niezawodności. Wersja o której piszesz ma dużo miejsca, dobry samochód na auto rodzinne czy firmowe. Spalanie wychodzi bardzo niskie.

~kujawiak 2014-09-13

Nie jezdziłem aurisem hybrydowym ale na codzień jezdze priusem i ten napęd jest super. Cicho i oszczędnie. Myśle że w aurisie ten napęd też będzie się dobrze sprawdzal.

~Antoni 2014-08-29

uwielbiam sportową wersje tego auta. Świetnym rozwiązaniem było połączenie hybrydy i wersji sportowej. Toyota auris nabrała nowego znaczenia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport