mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Toyota Auris Touring Sports: Wielki comeback

Toyota Auris Touring Sports: Wielki comeback

Już dawno Toyota nie miała swojego gracza w tym segmencie. Dawno, to znaczy w czasach gdy Auris był jeszcze Corollą, a po drogach jeździła dziewiąta generacja tego modelu. Czy wielki powrót niewielkiego kombi stanie się hitem?

Toyota Auris Touring Sports: Wielki comeback

Segment kompaktowych kombi dla wielu producentów jest tak bardzo lukratywny, że opierają na nim dość grubą gałęź sprzedaży. Nie wiedzieć czemu, Toyota świadomie na dobrych kilka lat zrezygnowała z przychodów gwarantowanych szczególnie przez firmy flotowe.

Debiutująca w tym roku Toyota Auris Touring Sports, to długo wyczekiwane dzieło. Nie będzie miało łatwego zadania, bowiem na rynku mocną pozycję ma Volkswagen Golf Variant dostępny już w siódmej odsłonie, a także Skoda Octavia Combi. W kolejce stoi także Ford Focus oraz Opel Astra o powiększonym nadwoziu.

Znając filozofię i podejście do tematu przez Japończyków, auto miało być przede wszystkim kompaktowe, jeśli chodzi o wymiary zewnętrzne, ale za to bardzo praktyczne w środku.

I właśnie od bagażnika rozpoczynamy eksplorację tego modelu. Pojemność standardowa to 530 litrów. Dla porównania Octavia Combi oferuje 610 litrów. Golf jest gorszy o 5 litrów.

Nie jest to zatem rekordowa przestrzeń, ale jest ona bardzo praktyczna. Toyota montuje w standardowym wyposażeniu roletę zasłaniającą bagażnik oraz zwijaną siatkę, która szybko oddziela przestrzeń ładunkową od pasażerskiej. Po złożeniu tylnych oparć (co można zrobić za pomocą dwóch pociągnięć) rozpościera się przestrzeń o pojemności 1658 litrów. Spokojnie załadujemy tam przedmioty, których długość przekracza dwa metry. W najszerszym punkcie bagażnik jest szeroki na 145 cm. Wygląda na to, że jest to całkiem ciekawa opcja noclegowa.

Dodatkowo pod podłogą bagażnika ukrywają się schowki. Ukryjemy tam wszystkie niepotrzebne rzeczy, które zwykle przemieszczają się pod bez kontroli bagażniku.

Toyota nauczyła się już, że rynek europejski zdobywa się nie tylko praktycznością, ale także ładnym designem. Nie wiem czemu, ale linia Toyoty kojarzy się trochę z włoskimi kombi ze Scudetto na masce. Jest ona bardzo opływowa przez co, choćby z pozoru ucierpieć mogła trochę przestrzeń bagażowa.

Toyota Auris Touring Sports mierzy 4,56 metra. Od hatchbacka jest zatem dłuższa o 28,5 centymetra. Nie odczujemy tego dodatkowego balastu podczas manewrowania po mieście. Auto nadal zachowuje swój kompaktowy charakter. Udowadnia tą tezę średnica zawracania, która wynosi tyle samo co w wersji hatchback (10,4 metra). Rozstaw osi jest również identyczny (2,6 metra).

 

Rozkład przyrządów oraz ilość miejsca we wnętrzu również pozostała bez zmian. Od obecnej generacji Aurisa projektanci z Japonii zostali chyba zastąpieni przez Niemców. Nad wszystkim panuje germański pragmatyzm, nie było tu miejsca na przejaw fantazji. Jedyne kolory inne niż czarny i metaliczny szary pojawiają się na komputerze pokładowym oraz wyświetlaczu nawigacji satelitarnej. Co do solidności materiałów oraz ich spasowania nie można mieć zastrzeżeń. Solidna niemie.., japońska robota.

Ilość miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie jest dość umiarkowana. Jeżeli z przodu siedzą pasażerowie o wzroście wynoszącym nie więcej niż średnia krajowa, z tyłu będzie można podróżować względnie wygodnie we dwójkę. Trzeci pasażer jedynie w sytuacjach awaryjnych.

Toyota Auris Touring Sports, która zjawiła się niedawno w naszej redakcji miała pod maską wysokoprężne serce. Jednostka D-4D o pojemności dwóch litrów dysponuje mocą zaledwie 124 KM. Mieliśmy już do czynienia z mocniejszymi silnikami o tej pojemności. Jednak przy maksymalnym momencie wynoszącym 310 Nm nie będziemy narzekać na dynamikę. Do ideału brakuje tylko automatycznej przekładni, ale sześciobiegowy manual ma bardzo dobrze dobrane przełożenia. Przy częstym korzystaniu z biegu szóstego i szwajcarskim podejściu do przepisów ruchu drogowego średnie spalanie nie przekraczało 5,5l/100km. Miejska jazda w systemie gaz-hamulec-gaz-hamulec podnosi spożycie do maksymalnie 8l/100km.

Dwulitrowy diesel pod maską, 17-calowe felgi z oponami o niskim profilu i dość niski prześwit sprawiają, że Auris kombi budzi w sobie pierwiastek "sport". Focusowi rośnie niezły konkurent bowiem właściwości jezdne do duży in plus dla tego modelu. W szybko pokonywanych zakrętach auto było bardzo przewidywalne i neutralne, a nadwozie utrzymywało swój poziom. Praca zawieszenia jest bardziej twarda niż komfortowa. Odbije się to na jakości podróży na dziurawych drogach.

Toyota Auris Touring Sports to niezły towarzysz w codziennych udrękach (czyt. podróżowaniu po polskich drogach). Pozwoli szybko i sprawnie się przemieszczać nie drenując naszego portfela wizytami na stacji. Cennik wersji Touring Sports (droższa od hatchbacka o 3 tysiące złotych) otwiera się na kwocie 62.900 złotych. Jest to podstawowa wersja z silnikiem benzynowym 1,33 litra. Jeżeli chcemy mieć pod maską najmocniejszego diesla to musimy zainwestować co najmniej 85.500 złotych. Nasza wersja miała pakiet Executive plus kilka dodatków, który podniósł wartość do ponad 100 tysięcy złotych. Konkurencja wcale nie jest tańsza.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Auris
Toyota Auris
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~yretwyrew 2013-10-19

ciekawe auto, wydaje mi się, że spalanie 5,5 l, to za dużo , jak na take małe auto, konkurencja jest lepsza

~55zed55 2013-10-18

no cóż,krok potrzebny, o czym przekonuje także honda wprowadzając ponowanie kombi w Civicu, jednak jak dla mnie za mało w tym kombi Toyoty, taki zbyt europejski czy wręcz niemiecki ten auris jest

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport