mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Toyota Verso: Na drugą połowę życia

Toyota Verso: Na drugą połowę życia

To się nazywa facelifting! Toyota postanowiła nie tak dawno temu zaserwować modelowi Verso bardziej ostrzejszą powłokę. Co jeszcze zmieniło się u tego japońskiego, kompaktowego vana? O tym w naszym teście.

Toyota Verso: Na drugą połowę życia
W przypadku stylistyki podobieństw do poprzedniej Verso jest naprawdę niewiele. Toyota obnosi się z dumą, że nową wersję wyróżnia aż 280 zupełnie nowych części. Trudno się nie zgodzić z tym faktem. Nowe Verso jest agresywne, zunifikowało się z pozostałą gamą modelową producenta. Widać to zwłaszcza z przodu, gdzie vana trudno odróżnić od Yarisa czy Avensisa. Apetycznie wyglądają też linie boczne tego auta, z mocnymi przetłoczeniami karoserii przy tylnych słupkach. Tył z nowymi reflektorami "Lexus look" jest najbardziej konserwatywny.

W wymiarach zmieniło się naprawdę niewiele. Jedynie długość karoserii została rozciągnięta o dodatkowe dwa centymetry. Rozstaw osi nadal mierzy 2,78 m.

We wnętrzu zmiany w zasadzie kosmetyczne. Fakt, odrobinę poprawiła się jakość materiałów. Nadal jest sporo plastiku, ale cała deska rozdzielcza wykonana jest bardzo solidnie. Zegary nadal znajdują się po środku konsoli i zwrócone są w kierunku kierowcy. Wieniec kierownicy jest bardziej mięsisty, fotele zyskały na komforcie, choć prawdę mówiąc mogłyby mieć lepsze trzymanie boczne. Verso mogłoby mieć również odrobinę więcej miejsca dla pasażerów z tyłu. Choć każdy z trzech niezależnych foteli drugiego rzędu można przesuwać, a Toyota wymiarami zewnętrznymi należy do największych aut w swojej klasie, to moje odczucie jest takie, że w Peugeocie 3008 czy Volkswagenie Touranie pasażerowie mają odrobinę więcej miejsca. Tak samo bagaże - zaledwie 484 l. przy pięciu zajętych miejscach. 3008 i Touran oferują kolejno 695 i 512 litrów.
Do Verso możesz naturalnie zamówić dodatkowe dwa miejsca. Będzie Cię to kosztować 2200 zł, choć z uwagi na promocję tego modelu przez Toyotę, warto zapytać dealera o pakiet Family. Jego cena po dużym rabacie to 990 zł (regularna 4300 zł) i oprócz dodatkowych dwóch "krzeseł" otrzymasz dodatkowo system nawigacji Toyota Touch&Go, który wreszcie działa tak jak powinien.

Jeśli chodzi o mechanikę, to nowości zbyt wielu nie znajdziesz. Wyjątkiem jest nowy w Verso, ale nie w innych modelach Toyoty, silnik 2.0 D-4D. Rozwija on moc 124 koni mechanicznych, 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego już od 1600 obr./min. i wspierany jest przez turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W trakcie jazdy spisuje się całkiem nieźle, jak na swoje możliwości, choć brakuje mu trochę ikry na wyższych biegach. In plus - pracuje bardzo cicho. Spala średnio około 6,3 l.

Zawieszenie i układ kierowniczy to mocne strony Verso. Pierwszemu bliżej do przymiotników "spoiste", ale jednocześnie dobrze tłumi nierówności. To efekt dodatkowych punktów mocowań całego układu zawieszenia oraz usztywnienia podwozia. Drugi z kolei jest wystarczająco precyzyjny, by kierowca za sterem Toyoty mógł czuć się pewnie, właściwie odczytując informacje przekazywane przez koła toczące się po asfalcie. I to zarówno przy wysokich prędkościach, jak i w partiach trasy obfitujących w zakręty. Bardzo fajnie działa też skrzynia biegów - ma krótkie skoki między przełożeniami, a prowadzenie drążka do każdego z 6 biegów jest za każdym razem celne.

Na drugą połówkę życia Toyota obecną generację Verso przygotowała bardzo dobrze. Japończycy wsłuchali się w opinie swoich klientów, konsekwentnie ulepszyli swój produkt w niemal każdym aspekcie. Niestety postanowili nic nie zmieniać także w cenie. Podstawowa wersja Verso z benzynowym silnikiem 1.6 132 KM wyceniono na 75 990 zł. Pakiet wyposażeniowy Active nie daje jednak możliwości doposażenia Toyoty we wspomniany pakiet Family. Za dwulitrowego Diesla trzeba zapłacić minimum 85 990 zł. Standard wyposażenia jest zachęcający do zakupu, ale w każdym przypadku zdecydowana większość konkurencji jest o kilka tysięcy złotych tańsza.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Verso
Toyota Verso
Cena podstawowa już od: 75 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota Verso Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota Verso ceny test

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport