mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Volkswagen Caddy Maxi Furgon: Zakład Usług... Transportowych

Volkswagen Caddy Maxi Furgon: Zakład Usług... Transportowych

Wyjątkowa jakość samochodów dostawczych Volkswagena, nie budzi u nikogo żadnych wątpliwości. Wystarczy wspomnieć dużą popularność modelu T, który produkowany jest już sześćdziesiąt lat. Tym razem do testów wzięliśmy dostawczą wersję modelu Caddy Maxi o nazwie Furgon. Czy stanie się on równie popularny, jak jego nieco większy kuzyn, czas pokaże.

Volkswagen Caddy Maxi Furgon: Zakład Usług... Transportowych

Ładunek ma się dobrze
Jaki jest Maxi Furgon? Ano, przede wszystkim srebrny. Przynajmniej nasz model testowy. Z zewnątrz samochód prezentuje się okazale, w końcu prawie 5m (dokładnie 4875mm) długości to nie byle co. Do tego należy dodać ponad 2m (2062mm) szerokości oraz 1841mm wysokości i przepis na auto dostawcze jest gotowy. Dzięki takim gabarytom przestrzeń ładunkowa Caddy Maxi Furgon wynosi 4,2 m3, co pozwala bez problemu przetransportować duże ładunki ważące nawet 875 kg. Dzięki tylnym drzwiom skrzydełkowym, a także otwierającym się na szerokość 70 cm bocznym drzwiom przesuwanym załadunek i rozładunek towarów odbywa się bez trudności. Co ważne, nasz dostawczak jest w stanie przewozić towary o długości do 225 cm, czyli doskonale odnalazłby się w branży... funeralnej. Kabina kierowcy od przestrzeni ładunkowej oddzielona jest przegrodą z tworzywa sztucznego (możliwa również z dwoma szybami w górnej części). Dostępne opcjonalnie uchwyty do mocowania ładunku oraz szyny mocujące idealnie by się w tej branży sprawdziły.

W każdym przedsiębiorstwie, dużym czy małym, ważne jest, aby towar był na czas. Także przy ostatnim pożegnaniu nikt nie lubi opóźnień. Zwłaszcza osoby oczekujące na spadek. Dlatego Maxi Furgon nie powinien zawieść tu nikogo i może być wyposażony w dwa dynamiczne turbodiesle oraz jeden silnik benzynowy. Ten ostatni to 102-konny motor o pojemności 1.6 l, natomiast dwa pierwsze to doskonale znane, niezawodne silniki: 104-konny 1,9 TDI oraz 2.0 TDI o mocy 140 koni. Dostępna jest również wersja 1,9 TDI z rewelacyjnie działającą, automatyczną skrzynią biegów DSG. Nasz model testowy zasilało najmocniejsze, 140-konne serce. W połączeniu z tym silnikiem, Caddy nie ma sobie równych. Każdy ładunek, nawet ten, któremu nigdzie się już nie spieszy, zostanie przywieziony na czas. Podawanie osiągów przy samochodach dostawczych nie zawsze ma sens, ale przy tej okazji warto się im przyjrzeć bliżej. Okolice 10 s. Tyle Furgon potrzebuje do setki, a prędkość maksymalna oscyluje w granicach 195 km/h. To wszystko przy pomocy 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prawda, że nieźle? Do tego średnie spalanie wynoszące nieco ponad 6 l daje wynik godny namaszczenia. I to nie ostatniego, bo na pochwałę zasługuje również emisja CO2 wynosząca 167 g/km. Podsumowując można stwierdzić, że to idealny silnik jaki mógł trafić do tego samochodu i jest niemal pewne, że będzie motorem napędowym nie jednego biznesu.

 


Kierowca ma się dobrze
O tym jak się ma towar w środku już było. Chociaż nasz przykładowy ładunek ma się zawsze wygodnie w swoim... opakowaniu. Ale do rzeczy. W części pasażerskiej mieszczą się dwa, wygodne, o zmiennej wysokości fotele. Do dyspozycji kierowcy jest dobrze trzymająca się w rękach, seryjnie regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica. Radioodbiornik z CD jest wysokiej klasy, a dzięki doskonałemu nagłośnieniu nasze uszy może pieścić nie tylko Marsz żałobny. ACDC ze swoim „Higway to Hell” również się nada. Uwagę zwraca duża ilość schowków wewnątrz kabiny. Jest również możliwość zamówienia samochodu z szufladami umieszczonymi pod siedzeniami, a cztery uchwyty na napoje oraz schowek po stronie pasażera dopełniają tylko wrażenie komfortu w kabinie. W swoim fotelu kierowca ma dostęp do wszystkich potrzebnych wskaźników, bez konieczności odrywania wzroku od drogi. W środku miejsca jest w bród. Zarówno w nogach jak i nad głową czuje się przestrzeń. To ważne, zwłaszcza, że w kabinie, być może podróżować będą smutni panowie w cylindrach. W dopełnieniu chłodnego klimatu pomóc może świetnie spisująca się klimatyzacja.

Ponieważ jest to Volkswagen, to musi być też i bezpiecznie. W rzeczy samej tak właśnie jest. Samochód seryjnie wyposażony jest w cztery hamulce tarczowe, system ABS, ASR oraz MSR. Opcjonalnie istnieje możliwość zamówienia systemu ESP z asystentem hamowania i stabilizatorem jazdy z przyczepą. Do tego wszystkiego należy dodać dwie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Tylko trzeba pamiętać, że nawet najlepsze systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy, mogą nie uchronić kierowcy od stania się... ładunkiem.
Końcowym efektem jest stan konta pomniejszony o ok.70 tys zł. Czy warto? Tak. Ten samochód wart jest tych pieniędzy i co równie ważne, przez długi czas użytkowania będzie utrzymywał wysoką wartość rezydualną.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Cena podstawowa już od: 67 158 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~haha 2008-09-17

"Wyjątkowa jakość samochodów dostawczych Volkswagena, nie budzi u nikogo żadnych wątpliwości." po takim wstepie dalej nie czytam... kto to pisze?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa
S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa
Mamy dobrą wiadomość dla wszystkich kierowców poruszających się w najbliższych dniach drogą ekspresową S8 z Warszawy w kierunku Wrocławia. Na odcinku pomiędzy Łodzią a Wieluniem uruchomiono pierwszą stację benzynową.